Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
00:12 - 1401/11/03

سایه روشن‌های هفته شانزدهم لیگ برتر

یکه‌تازی قرمزها در هوای آفتابی انزلی

یکه‌تازی پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر فوتبال در شرایطی است که ملوان در هفته‌های اخیر با عبور از روزهای بحرانی توانسته است از قعر جدول فاصله بگیرد.

یکه‌تازی قرمزها در هوای آفتابی انزلی

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدارهای هفته شانزدهم در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه آغاز شد تا هیجان فوتبال باشگاهی در ایران دوباره اوج بگیرد. در گزارشی فراز و فرودهای هفته شانزدهم را بررسی کرده‌ایم.

بازگشت پرسپولیس به عادت همیشگی

پرسپولیس از صدر جدول خیال دل کندن ندارد و همچنان قرمزها به یکه تازی‌شان در لیگ بیست و دوم ادامه می‌دهند، آنها در شروع نیم فصل دوم ذوب آهن را شکست دادند تا با سومین برد متوالی جایگاه‌شان را در رده اول جدول تثبیت کنند. فاصله شاگردان یحیی گل‌محمدی با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌شان به ۵ امتیاز رسیده است تا این تیم با یک فاصله امتیازی مطمئن‌تر در ادامه لیگ به میدان برود.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛ یکه تازی قرمزها در هوای آفتابی انزلی

قرمزها که پس از ۵ برد قهرمانی متوالی، فصل گذشته جام را به استقلال رقیب سنتی‌شان واگذار کردند، در لیگ بیست و دوم با در پیش گرفتن یک روند ثابت و رو به جلو توانسته‌اند دوباره خودشان را به عنوان مدعی اول جام مطرح کنند. به نظر می‌رسد آنها با توجه به داشتن یک دروازه‌بان آماده و خط دفاعی‌ای که سخت گل می‌خورد در کنار هافبک‌ها و مهاجمانی که با همکاری‌شان در بین سه تیم برتر از نظر تعداد گل‌های به ثمر رسیده هستند، برای بازگشت دوباره جام لیگ برتر به ویترین افتخارات پرسپولیس آستین هایشان را بالا زده‌اند.

آژیر قرمز در اردوی استقلال

برخلاف پرسپولیس، اوضاع در اردوی استقلال چندان روبراه نیست و ریکاردو ساپینتو روزهای نه چندان آرامی را روی نیمکت آبی‌پوشان تجربه می‌کند. مدافع عنوان قهرمانی که نیم فصل اول را با باخت به تراکتور در تبریز به پایان رساند، در شروع نیم فصل دوم هم مقابل سپاهان در هفته شانزدهم شکست خورد تا دومین باخت متوالی آبی‌پوشان در لیگ ثبت شود.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛ یکه تازی قرمزها در هوای آفتابی انزلی

آخرین برد استقلال در لیگ به هفته سیزدهم لیگ مقابل صنعت نفت بر می‌گردد و شاگردان ساپینتو در سه بازی بعدی با دو باخت و یک مساوی از ۹ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز به دست آورده اند، نتایجی که سبب شده فاصله استقلال با صدر جدول در سه هفته گذشته بیشتر شود. در حال حاضر استقلال با ۲۷ امتیاز در رده چهارم لیگ قرار گرفته و با پرسپولیس صدرنشین ۸ امتیاز فاصله دارد، فاصله‌ای که جبران آن با این روند سخت به نظر می رسد.

بازگشت سپاهان

سپاهان پس از آغاز دوباره لیگ برتر بعد از جام‌جهانی، دوباره روی یک نوار صعودی قرار گرفته و تبدیل به نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس در صدر جدول شده است. زردپوشان در هفته شانزدهم و در شروع نیم فصل دوم استقلال را مانند بازی دور رفت شکست دادند تا روند نتایج صعودی آنهاادامه پیدا کند.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛ یکه تازی قرمزها در هوای آفتابی انزلی

شاگردان مواریس که با ۳۰ امتیاز در رده دوم لیگ و در فاصله ۵ امتیاز با پرسپولیس قرار دارند، در ۴ بازی پس از جام‌جهانی سه برد و یک شکست داشته‌اند تا فاصله امتیازی با صدر را کمتر کنند و دوباره تبدیل به یکی از مدعیان اصلی لیگ بیست و دوم تبدیل شوند. اگر چه مورایس و شاگردانش علاوه بر پرسپولیس، رقیبانی مانند گل گهر و استقلال هم دارند که کوچکترین لغزش آنها می‌تواند باعث پیشی گرفتن سایر مدعیان از آنها شود.

هوای انزلی دیگر ابری نیست

انزلی‌چی‌ها بر خلاف شروع ناامیدکننده در هفته های اول لیگ، با عملکردی که داشته اند توانسته‌اند به وضعیت‌شان در جدول رده‌بندی سر و سامانی بدهند و از قعر جدول فاصله بگیرند و هواداران این تیم که نگران بازگشت دوباره به دسته اول بودند، یک نفس راحت بکشند.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛ یکه تازی قرمزها در هوای آفتابی انزلی

ملوان در حالی این هفته توانست پیکان را شکست دهد و دومین برد متوالی را کسب کند که در ۷ بازی اخیر باخت نداشته است و ۳ برد و ۴ مساوی به دست آورده است، نتایجی که باعث شده شاگردان مازیار زارع که تا قبل از این نتایج در رده پانزدهم قرار داشتند، در پایان هفته شانزدهم در جایگاه یازدهم جدول قرار بگیرند.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا