Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
07:53 - 1403/02/04

سایه‌ روشن‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال

زردها در تعقیب سرخابی‌ها

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال با دومین برد متوالی سپاهان و بازگشت آنها به جمع مدعیان و ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس در بالای جدول همراه بود.

زردها در تعقیب سرخابی‌ها

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال در حالی پیگیری شد که هر چه فصل جاری به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شود، تنور مسابقات داغ‌تر از قبل می‌شود و شمارش معکوس برای رونمایی از قهرمان با سرعت بیشتری پیش می‌رود. هفته بیست‌وچهارم هم از قاعده مستثنی نبود مانند تمام هفته‌های اخیر هم در بالا و هم در پایین جدول، بازی‌ها در اوج حساسیت دنبال شد. در گزارشی فراز و فرودهای این هفته را مرور کرده‌ایم.

استقلال و پرسپولیس کم نمی‌آورند

در بالای جدول استقلال و پرسپولیس سایه به سایه هم پیش می‌روند. مانند هفته قبل، در هفته بیست‌وچهارم هم آبی‌ها و قرمزها، مسابقاتشان را با برد به پایان رساندند تا رقابت میلیمتری‌شان برای قهرمانی با قدرت ادامه پیدا کند. استقلال که با ۵۳ امتیاز بر صدر تکیه زده، برابر شمس‌آذر در یک بازی نزدیک به پیروزی رسید تا سه امتیاز دیگر به حسابش واریز شود و بتواند همچنان صدرنشینی لیگ را حفظ کند.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وچهارم؛ زردها در تعقیب سرخابی‌ها

 

پرسپولیس هم در آبادان، صنعت نفت را از پیش رو برداشت تا قرمزها با رساندن امتیازهایشان به عدد ۵۲ و قرار داشتن در رده دوم، صدای نفس‎‌‎هایشان پشت سر استقلال باشد. رقابت نزدیک سرخابی‌ها در بالای جدول سبب شده هر کدام از ۶ بازی باقی‌مانده تبدیل به یک فینال برای آنها شود وکری‌خوانی هواداران دو تیم را به اوج برساند. به خصوص که فاصله تنها یک امتیازی بین تیم‌های اول و دوم باعث شده تا هر هفته امکان جابجایی در صدر وجود داشته باشد.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وچهارم؛ زردها در تعقیب سرخابی‌ها

 

سپاهان به جمع مدعیان برمی‌گردد

سپاهان با دو برد در دو هفته اخیر انگار به یک ثبات در فصل جاری رسیده است، تیمی که با قرار گرفتن در رده سوم و یک فاصله ۸ امتیازی با صدر، ضلع سوم مثلث قهرمانی را در لیگ بیست‌وسوم تشکیل می‎‌دهد. این تیم در شرایطی با خریدهای پرسروصدا و ادامه همکاری با ژوزه مواریس، از اول فصل برای قهرمانی دورخیز کرد که با وجود صدرنشینی در مقاطعی، با بالا و پایین‌های زیادی که تا اینجای لیگ داشته‌اند، از رده اول دورتر افتاده‌اند.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وچهارم؛ زردها در تعقیب سرخابی‌ها

 

سپاهانی‌ها این هفته توانستند ملوان را با یک کامبک شکست دهند و دومین برد متوالی‌شان را جشن بگیرند تا دوباره به جمع مدعیان برگردند. این برد امتیازهای آنها را به عدد ۴۵ رساند تا فاصله‌شان با صدر در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ، ۸ امتیاز باشد، فاصله‌ای که اگر چه جبران آن با توجه به ۱۸ امتیاز باقی مانده بعید و دور از انتظار نیست اما احتیاج به یک شانس بزرگ برای مواریس و شاگردانش دارد، شانسی در حد یک معجزه.

تراکتور هر هفته دور از صدر

برخلاف استقلال، پرسپولیس و سپاهان، سایر مدعیان با نتایجی که می‌گیرند، هر چه پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شود، از صدر جدول دورتر می‌شوند تا جنگ قهرمانی بین قرمزها و آبی‌ها و البته سپاهانی با شانسی کمتر در جریان باشد.

تراکتور یکی از این تیم‌هاست، تیمی که آنها را می‌توان رکودار خریدهای کهکشانی بی‌حاصل و البته تغییر مربیان دانست. تراکتور این هفته به نساجی باخت تا دومین شکست متوالی قرمزهای تبریزی به دست بیاید. شکستی که سبب شد پاکو خمس نامه استعفایش را بنویسد و راهی اسپانیا شود.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وچهارم؛ زردها در تعقیب سرخابی‌ها

 

تراکتور در ۴ هفته اخیر ۲ مساوی و ۲ شکست به دست آورده و به عبارت دیگر از ۱۲ امتیاز ممکن تنها دو امتیاز را دشت کرده است. چنین عملکردی سبب شد آنها با ۴۰ امتیاز در رده چهارم لیگ قرار بگیرند و با صدر ۱۳ امتیاز فاصله داشته باشند، فاصله‌ای که جبران آن شاید یک ماموریت غیرممکن باشد.

هفته‌های بحرانی اراک و سیرجان

نیم فصل دوم برای هواداران اراکی و سیرجانی با اتفاقات خوشی همراه نبود؛ دو تیمی که با نتایج قابل قبولی که در نیم‌فصل اول گرفته بودند توانستند در میان تیم‌های نیمه بالایی جدول قرار بگیرند. هفته بیست‌وچهارم هم اما مانند سه هفته قبل، برای آلومینیوم و گل‌گهر با ادامه بحران همراه بود.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وچهارم؛ زردها در تعقیب سرخابی‌ها

 

گل‌گهر، این هفته برابر استقلال خوزستان به تساوی رسید تا در ۴ بازی اخیر سه باخت و یک مساوی را ثبت کند. از آخرین برد این تیم در هفته بیستم برابر صنعت نفت بود و بیش از ۴۰ روز می‌گذرد. نتایجی که باعث شد تیم سیرجانی از بین تیم‌های بالای جدولی کنده شود و به رده ششم سقوط کند.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وچهارم؛ زردها در تعقیب سرخابی‌ها

 

آلومینیوم هم با مجتبی حسینی روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد. این تیم اراکی، این هفته برابر ذوب‌آهن شکست خورد تا پس از باخت هفته قبل به استقلال، دومین باخت متوالی را کسب کند. آنها هم مانند سیرجانی‌ها در ۴ هفته اخیر برد نداشتند و ۲ مساوی و ۲ باخت داشتند.

آخرین برد آلومینیوم هم به هفته بیست‌ویکم بر می‎‌گردد و شاگردان مجتبی حسینی بیش از یک ماه است که در حسرت برد هستند. آلومینیوم با توجه به این نتایج به رده دهم سقوط کرده است.

تقلای نساجی برای ماندن

هفته بیست‌وچهارم در بین ته‌جدولی‎‌ها به کام نساجی بود. در هفته‌ای که فولاد و صنعت نفت شکست خوردند و استقلال خوزستان مساوی کرد، تیم نساجی توانست در قائمشهر یک برد مهم را به دست بیاورد و پس از سه هفته رنگ پیروزی را ببیند.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وچهارم؛ زردها در تعقیب سرخابی‌ها

 

شاگردان ساکت الهامی که در سه بازی آخرشان، دو شکست و یک تساوی دشت کرده بودند، این هفته تراکتور را شکست دادند تا امتیازهایشان را به عدد ۱۹ برسانند. هر چند نساجی همچنان با این سه امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند اما اختلاف ۲ امتیازی با فولاد رده سیزدهم، سبب شده آنها برای ماندن و بالا کشیدنشان در جدول انگیزه بیشتری بگیرند و تنها نماینده مازندران را در لیگ دسته اول ماندنی کنند.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا