Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
08:46 - 1402/12/19

سایه‌روشن‌های هفته نوزدهم لیگ برتر

خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با برد استقلال و پرسپولیس برابر حریفان قبل از دربی این هفته و افزایش شمار شکست‌های متوالی سپاهان به عدد ۵ پیگیری شد.

خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال مانند بیشتر هفته‌های فصل جاری، تحت تاثیر سوت‌های جنجالی داوران برگزار شد؛ آن هم در هفته‌ای که شاهد ادامه رقابت استقلال و پرسپولیس در رده‌های اول و دوم جدول و ثبت پنجمین باخت متوالی سپاهان بودیم. در این گزارش فراز فرودهای هفته نوزدهم را بررسی کرده‌ایم.

جنگ قهرمانی آبی - قرمز در اوج

لیگ نوزدهم شاهد رقابت جذاب آبی‌ها و قرمزها در بالای جدول است و دو تیم در این رقابت نمی‌خواهند کم بیاورند. مانند هفته نوزدهم که سرخابی‌ها برابر تیم‌های خوزستانی به میدان رفتند و هر دو تیم در پایان با ۳ امتیاز مسابقه را ترک کردند. استقلال، استقلال خوزستان را از پیش رو برداشت و پرسپولیس هم فولاد را شکست داد. شاگردان جواد نکونام دومین برد متوالی و شاگردان اوسمار ویرا، سومین برد پی‌درپی خود را کسب کردند تا نشان دهند که هر ۲ تیم در اوج به سر می‌برند.

سایه‌روشن‌های هفته نوزدهم؛ خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

برد دو تیم در هفته نوزدهم سبب شد تا اختلاف بین آنها همان سه امتیاز باقی بماند. استقلال با ۴۲ امتیاز در صدر است و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز در رده دوم ایستاده است. سرخابی‌ها با بردهایی که در هفته نوزدهم به دست آوردند به استقبال دربی این هفته هم رفتند و با خط و نشانی که برای همدیگر کشیدند، نوید مسابقه‌ای را می‌دهند که چهارشنبه‌شب در اوج حساسیت برگزار شود.

سایه‌روشن‌های هفته نوزدهم؛ خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

حالا باید منتظر ماند و دید که در ساعات پایانی چهارشنبه این هفته، کدام یک از دو تیمی که قصد کوتاه آمدن در بالای جدول را ندارند، بالاخره دست‌ها را بالا می‌برند یا با یک تساوی، همچنان با این فاصله ۳ امتیازی، به این جدال ادامه خواهند داد.

وضعیت قرمز تیم زرد

شب سیاه طلایی‌پوشان اصفهان گویا قرار نیست که روز شود و سپاهان در هفته نوزدهم در عین ناباوری پنجمین باخت متوالی‌اش را ثبت کرد؛ نتیجه‌ای که حتی نه تنها بدبین‌ترین هوادار سپاهان، بلکه بدبین‌ترین هوادار فوتبال ایران هم نمی‌توانست پیش‌بینی کند.

سپاهان اما همان‌طور که با بردهای خیره‌کننده و بازی‌های زیبا در مقاطعی از فصل، خیلی از نگاه‌ها را جلب کرد، با این باخت‌های سریالی و غیرقابل پیش‌بینی هم خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده است.

سایه‌روشن‌های هفته نوزدهم؛ خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

سپاهان پس از شکست برابر آلومینیوم، گل‌گهر، شمس‌آذر و استقلال، این هفته در خانه به پیکان باخت تا شاگردان ژوزه مواریس در بدترین فرم ممکن از نظر نتیجه‌گیری در لیگ بیست‌وسوم به سر ببرند. شکست‌های متوالی زردپوشان سبب شده است تا آنها در پایان هفته نوزدهم، با ۳۱ امتیاز تیم پنجم جدول رده‌بندی باشند. هرچند این تیم دو بازی کمتر دارد اما با ادامه این روند، آنها هفته به هفته از قهرمانی دور می‌شوند، آن هم در شرایطی که سپاهانی‌ها در دومین فصل حضور مورایس، تنها شکستن طلسم ۸ ساله قهرمانی را هدف گرفته بودند.

ملوان در نقطه مقابل فصل قبل

کمتر هوادار خوش‌بین ملوان هم پیش‌بینی می‌کرد تیمی که فصل پیش در پایین جدول برای سقوط نکردن می‌جنگید و در هفته‌های آخر توانست سهمیه گیلان و انزلی را حفظ کند، در لیگ بیست‌وسوم از این رو به آن رو شده و در جمع مدعیان بالای جدول قرار بگیرد.

ملوان اما با مهدی تارتار تا اینجای فصل یکی از تیم‌های جذاب و قابل احترام لیگ بوده است که نه تنها هواداران این تیم دیگر نگران سقوطش نیستند، بلکه با قرار گرفتن در بین تیم‌های مدعی فصل، می‌خواهد بخت خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیز امتحان کند.

سایه‌روشن‌های هفته نوزدهم؛ خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

ملوان در هفته نوزدهم با پیروزی مقابل گل‌گهر که در هفته‌های اخیر با شکست بیگانه بود، توانست امتیازهایش را به عدد ۳۲ برساند و در رده چهارم جدول قرار بگیرد. آنها که فصل پیش یکی از ۴ تیم پایین جدول بودند، حالا یکی از ۴ تیم بالای جدول هستند و با هواداران پرشورشان، در حال ادامه دادن ماجراجویی متفاوتی در فصل جاری هستند.

طلسم برد و عنایتی با هم یکجا شکست

هفته نوزدهم برای پیکان با یک نتیجه نوبرانه همراه بود و آنها پس از ۵ ماه سرانجام رنگ برد را دیدند و دومین پیروزی‌شان در لیگ بیست‌وسوم را ثبت کردند. پیکان که آخرین بردش به هفته هفتم و بازی با استقلال خوزستان در ۱۳ مهر پاییز پارسال برمی‎‌گشت، توانست این هفته، سپاهان را در خانه شکست دهد.

سایه‌روشن‌های هفته نوزدهم؛ خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

این اولین پیروزی پیکان با غلامرضا عنایتی هم بود. عنایتی که اول آذرماه سرمربی پیکان شد، در ۸ بازی گذشته ۶ تساوی و ۲ باخت کسب کرده بود و در بازی نهم، سرانجام توانست اولین برد را در لیگ دشت کند.

بازگشت به جاده سقوط

استقلال خوزستان دوباره به روزهای ناکامی برگشته تا هواداران این تیم بار دیگر با ترس و لرز سقوط، لیگ را ادامه دهند. شاگردان سیروس پورموسوی، این هفته در خانه برابر استقلال تهران شکست خوردند تا دومین باخت متوالی این تیم ثبت و وضعیت‌شان در قعر جدول بغرنج‌تر شود.

سایه‌روشن‌های هفته نوزدهم؛ خط‌ونشان سرخابی‌ها برای دربی در روزهای سیاه سپاهان

استقلال خوزستان با ثبت یازدهمین شکست‌ در لیگ بیست‌وسوم در ۱۹ بازی گذشته، ۱۲ امتیازی باقی ماند و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به نساجی به ته جدول نچسبید و جایگاه پانزدهمی را در اختیار گرفت.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا