Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
14:10 - 1400/08/08

نگاهی به بازی های روز اول هفته سوم لیگ برتر فوتبال

آبی‌ها به پرشورها رسیدند

در حساس‌ترین بازی امروز هفته سوم لیگ برتر، استقلال برابر تراکتور به دنبال سومین برد متوالی و تبریزی‌ها هم در پی ادامه روندپیروزی‌هایشان هستند که از هفته دوم آغاز کرده‌اند.

آبی‌ها به پرشورها رسیدند

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- تنور لیگ برتر فوتبال در حال گرم شدن است، دو هفته از لیگ بیست و یکم گذشته و از امروز هم هفته سوم با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود تا فصل جدید هر هفته که می‌گذرد، جذاب‌تر از قبل دنبال شود و حساسیت‌های بیشتری را شاهد باشیم.

استقلال – تراکتور، ساعت ۱۸

یک بازی کلاسیک در یک دهه گذشته که از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ بوده، البته در دو فصل اخیر خبری از هیجان و جذابیت فصل‌های پیش نبرد استقلال و تراکتور نبوده، اما رویارویی دو تیم همواره حساسیت‌های خاص خودش را داشته، به خصوص که تبریزی‌ها همیشه با دو تیم قرمز و آبی پایتخت بر سر تعداد طرفداران‌شان کری‌خوانی ویژه و داغی داشته‌اند. البته برخلاف قبل، نبرد‌های دو تیم با توجه به شیوع کرونا در غیاب تماشاگران برگزار شده، هوادارانی که نقش زیادی در جذاب شدن بازی‌ها دارند، در بازی امروز هم مانند یک سال و نیم گذشته، جای‌شان روی سکو‌ها خالی است.

حالا استقلال و تراکتور در هفته سوم به هم رسیده‌اند. آبی‌ها پس از دو برد متوالی در دو بازی اول لیگ برابر هوادار و ذوب‌آهن در بهترین شرایط به دیدار تیم تبریزی می‌آیند. سه گل زده و بدون گل خورده، آمار آبی‌پوشان در دو بازی قبلی است، آماری که نشان می‌دهد فرهاد مجیدی و شاگردانش نقشه‌های زیادی برای جام بیست و یکم کشیده‌اند، اگرچه آن‌ها تنها دو بازی‌شان گذشته و هنوز ۲۸ بازی دیگر پیش‌رو دارند. آبی‌ها، اما در بازی خانگی مقابل تراکتور به دنبال تداوم روندی هستند که از هفته اول شروع کرده‌اند و درخشش خرید جدید خارجی آبی‌ها، یعنی کوین یامگا که در بازی اولش با پیراهن استقلال هر دو گل این تیم را وارد دروازه ذوب کرد، آن‌ها را امیدوار کرده که نباید زیاد نگران جای خالی مهدی قایدی باشند که در پایان فصل قبل استقلال را به مقصد الاهلی دوبی ترک کرد.

در طرف دیگر تراکتور در حالی به تهران می‌آید که تا پیش از هفته سوم و بازی امروز با استقلال، یک باخت و یک برد در لیگ بیست و یکم داشته است. آن‌ها در بازی اول، یک شکست غیرمنتظره ۴ بر یک به گل‌گهر را ثبت کردند. باختی که البته فیروز کریمی آن را به در اختیار نداشتن بازیکنان جدیدش به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات ارتباط داد. هفته دوم، اما با رفع این مشکل، تراکتور در تبریز ۳ برصفر صنعت نفت را برد تا خیلی زود باخت به سیرجانی‌ها جبران شود. در این شرایط فیروز کریمی ساعت ۱۸ امروز تراکتور را برابر استقلال به میدان می‌فرستد. تیمی را که دیروز کریمی گفت ۱۱ بازیکن از ۱۴ بازیکن تیم اولش از جمله سه کاپیتان تیم ملی را از دست داده و جوانان آینده‌داری جای آن‌ها را گرفته‌اند.

سپاهان – هوادار، ساعت ۱۸

سال گذشته سایه به سایه پرسپولیس بالا آمدند، اما در نهایت این قرمز‌ها بودند که پنجمین جام متوالی‌شان را کسب کردند تا زردپوشان اصفهانی برای ششمین سال پشت سر هم باز هم دست‌شان به جام نرسد، اما سپاهانی‌ها در فصل جدید با دو برد در دو بازی اول از همین الان به فکر کسب حداکثر امتیازات هستند تا در رقابتی که با سایر مدعیان در ادامه لیگ خواهند داشت، بتوانند شانس اول قهرمانی باشند.

محرم نویدکیا در این وضعیت، تیمش را امشب در ورزشگاه نقش جهان آماده رویارویی با تیم هوادار می‌کند. مصاف با تیم تازه دسته اولی شده‌ای که رضا عنایتی مهاجم سابق استقلال، هدایتش را برعهده دارد و در هفته‌های اول و دوم با دو شکست مقابل استقلال و پیکان نشان داده که برای بازگشت به دسته اول خیلی عجله دارد! البته انگیزه شاگردان عنایتی برای جبران دو نتیجه ضعیف شروع لیگ کار نویدکیا و تیمش را برای کسب سومین برد سخت می‌کند.

صنعت نفت – فجر شهید سپاسی، ساعت ۱۸

دیگر بازی روز اول هفته سوم مصاف دو تیم بدون امتیاز لیگ در ورزشگاه تختی آبادان است. صنعت نفتی‌ها پس از اینکه بازی اول برابر ذوب را با گل دقیقه نودی که وارد دروازه‌شان شد واگذار کردند، در هفته دوم به تراکتور باختند تا در بازی خانگی امروز به دنبال جبران و اولین امتیازهای‌شان در فصل جدید باشند. اگرچه در طرف مقابل هم فجر شهید سپاسی پس از دو باخت در دو بازی اول در بازگشت دوباره به لیگ برتر به دنبال جبران است.

پدیده – نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸

دو تیم پرحاشیه فصل جدید امشب روبه‌روی هم قرار می‌گیرند، پدیده و نفت مسجدسلیمان. پدیده پس از تساوی هفته اول در بازی دوم به دلیل اعتصاب بازیکنانش به رفسنجان نرفت و بازی این تیم برگزار نشد، اما بازیکنان پدیده پس از پایان اعتصاب‌شان آماده میزبانی از نفت شده‌اند، آن هم با اکبر میثاقیان که با حواشی زیاد جای رضا مهاجری را گرفته است. در طرف دیگر مسجدسلیمانی‌ها هم که پیش از آغاز هفته سوم، یک مساوی و یک شکست در کارنامه‌شان دارند و با توجه به شخم زدن ورزشگاه خانگی‌شان در آستانه آغاز فصل جدید باید در شهر دیگری به میدان بروند، اولین بردشان را نشانه رفته‌اند.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان