Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
23:28 - 1401/05/15

نقدی بر استوری برخی ملی‌پوشان علیه نمایندگان مجلس؛ دارید اشتباه می زنید!

مطالب منتشرشده در فضای مجازی توسط برخی ملی‌پوشان علیه نمایندگان مجلس، علاوه بر اینکه ورود به حوزه‌ای غیرمرتبط با آنها است، نشان می‌دهد که آنها در آستانه انتخابات ۸ شهریور فدراسیون فوتبال، بازیچه دست برخی نامزدها شده‌اند.

نقدی بر استوری برخی ملی‌پوشان علیه نمایندگان مجلس؛ دارید اشتباه می زنید!

سعید احمدیان- فوتبال ایران در فاصله 3 ماه و نیم تا شروع اولین بازی تیم ملی در جام‌جهانی قطر در حال تجربه روزهای عجیبی است، روزهایی که انگار تنها چیزی که اهمیت ندارد مهم‌ترین رقابت پیش روی فوتبال یعنی جام‌جهانی است. این در حالی است که اگر همه چیز در یک سیستم درست قرار بود پیش برود، امروز باید تمام دغدغه مجموعه فوتبال از مدیریت فدراسیون گرفته تا کادر فنی تیم ملی، تلاش برای رقم زدن نتایج قابل قبول می‌بود اما اینجا در ساختمان معروف فدراسیون در کوچه سوم خیابان سئول جنوبی تهران حاشیه‌ها حرف اول را می‌زنند. برگزاری انتخابات فوتبال در 8 شهریور سبب شده همه هوش و حواس‌ها به سمت صندوق رایی برود که قرار است نام رئیس جدید فوتبال از آن بیرون بیاید.

اگر تا قبل از این پای مدیران در میان بود و آنها تنها بازیگران صحنه انتخابات فوتبال بودند، امروز با ضعف و سوء‌مدیریت فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، پای ملی‌پوشان هم به این حواشی باز شده است و برخی از بازیکنان اسم و رسم‌دار تیم ملی گویا به بازیچه برخی از نامزدهای انتخابات تبدیل شده‌اند، نامزدهایی که با پا گذاشتن روی منافع فوتبال،  پای بازیکنان را به هم بازی انتخابات باز کرده‌اند تا با جلو انداختن آنها به نوعی یک سنگر محکم مقابل منتقدان‌شان تشکیل دهند. نامزدهایی که به نظر می‌رسد در حالت رو در رو پاسخی برای ابهامات و اتهاماتی که متوجه‌شان است ندارند و به همین خاطر با یارکشی از بین بازیکنان تیم ملی، سعی می‌کنند جریان انتخابات را به سود خودشان برگردانند.

در حالی یک ماه پیش برخی بازیکنان تیم ملی در روزهایی که فدراسیون فوتبال تصمیم به تغییر اسکوچیچ گرفته بود، با گذاشتن استوری برای مدیریت فدراسیون تعیین تکلیف کردند، گه آخر هفته گذشته هم شاهد بودیم که چند بازیکن تیم ملی در اقدامی عجیب در یک استوری به نمایندگان مجلس تاختند که چرا آنها پیگیر قرارداد ویلموتس شده‌اند و می خواهند با نامزدهایی که در این پرونده دخیل هستند، برخورد شود! 

البته گویا پشت پرده این استوری که برخی بازیکنان ساعاتی پس از انتشار آن را پاک کردند، به یکی از نامزدهای انتخابات فوتبال بر می‌گردد که با توجه به فشارهایی که از سوی افکار عمومی و مجلس بر او درباره پرونده ویلموتس‌گیت وجود دارد، سعی کرده است ملی‌پوشان را وارد بازی انتخاباتی کند و از نام‌شان در جهت تحقق اهداف شخصی‌اش  استفاده کند.

در حالی در این استوری ملی‌پوشان خواهان این شده‌اند که نمایندگان مجلس به جای فوتبال «وقت خود را صرف معیشت و مشکلات مردم» کنند و « اجازه بدهند فوتبالی‌ها در مورد فوتبال تصمیم بگیرند.» که باید گفت دقیقا ورود احسان قاضی‌زاده هاشمی و نصرالله پژمان‌فر به پرونده ویلموتس گیت دقیقا در راستای مسئولیت نمایندگی‌شان است، نمایندگانی که سوگند خورده‌اند از منافع مردم دفاع کنند و وقتی در قراردادی مانند قرارداد ویلموتس، فساد آن آشکار است و ضرر هنگفت و جبران ناپذیری به بیت المال زده می‌شود، مجلس در راستای وظایف نظارتی باید ورود پیدا کند تا با مدیرانی که با حیف و میل بیت المال، «معیشت» مردم را سخت‌تر کرده اند برخورد شود. 

باید به ملی‌پوشانی که وارد این بازی انتخاباتی با تحریک یکی از نامزدها شده‌اند، یادآوری کرد اتفاقا این شما هستید که به مسئله‌ای ورود کرده‌اید که ارتباطی به شما ندارد و بهتر است به جای چنین استوری‌هایی، فکر و ذهن‌تان را متمرکز روی وظیفه اصلی‌تان که درخشش در جام‌جهانی است بکنید.

نکته قابل تاسف بازی خوردن ملی‌پوشان در این بازی است که تبدیل به عروسک‌های خیمه شب‌بازی مدیرانی شده‌اند که قرار از است از نردبان نام و اعتبارشان بالا بروند. ضعف مفرط مدیریت در فدراسیون فوتبال و کاریزما نداشتن دراگان اسکوچیچ برای  تاثیرگذاری بر بازیکنان سبب شده ملی‌پوشان به خودشان اجازه دهند پا در حوزه‌هایی بگذارند که در حوزه مسئولیتی‌شان قرار ندارد. 

برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی، فوتبال ایران هم در مجموعه مدیریتی فدراسیون و هم در مجموعه کادر فنی، به مدیران و مربیان مقتدر احتیاج دارد، به کسانی که دیسیپلین و قدرت مدیریت‌شان سبب شود بازیکنان تیم ملی پا را فراتر از مسئولیت‌شان نگذارند و بازیچه انتخاباتی برخی نامزدها نشوند.