Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
18:18 - 1400/12/08

چرخه‌ای که به جام تختی اعتبار دوباره داد

رقابت‌های جام تختی با توجه به قرار گرفتن در چرخه تیم ملی کشتی و حضور همه مدعیان دوباره مانند گذشته رونق پیدا کرده است.

چرخه‌ای که به جام تختی اعتبار دوباره داد

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- چند سالی بود که رقابت‌های کشتی جام تختی از آن رونق همیشگی افتاده بود و با توجه به حضور کشتی‌گیران گمنام و حضور نیافتن تیم‌های مطرح در پایین‌ترین سطح ممکن برگزار می‌شد و کیفیت نازل این جام انتقاد‌های زیادی را به همراه داشت. کارشناسان معتقد بودند جامی که به نام جهان‌پهلوان تختی نامگذاری شده و بزرگ‌ترین تورنمنت بین‌المللی کشتی در ایران است نباید با چنین کیفیتی برگزار شود و حضور کمرنگ کشتی‌گیران نامدار در شأن جام بزرگی مانند تختی نیست. 

حالا در شرایطی چهل و دومین دوره جام تختی آخر هفته گذشته در اهواز به پایان رسید که این مسابقات با توجه به تصمیم فدراسیون کشتی و اجرایی شدن چرخه انتخابی تیم ملی، دوباره رونق گرفته و با کیفیت بالاتری برگزار شده است. جام تختی کشتی فرنگی اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بود و همین مسئله سبب شده بود به جز مدال‌آوران جهانی نروژ و المپیک، بقیه مدعیان اوزان دهگانه کشتی فرنگی در اهواز حضور داشته باشند و روی تشک بروند.

حضور تمام ظرفیت و پتانسیل فرنگی در جام تختی سبب شد این مسابقات برخلاف دوره‌های گذشته با هیجان و جذابیت بالاتری دنبال شود و اعتبار از دست رفته این جام دوباره برگردد. هرچند با توجه به پسوند بین‌المللی بودن و با توجه به شرایط کرونا، تنها دو تیم خارجی به اهواز آمده بودند و از نظر بین‌المللی این جام هنوز تا یک رقابت ایده‌آل فاصله دارد، اما حضور کشتی‌گیران مدعی داخلی، تنور مسابقات را در اهواز گرم‌تر کرده بود. بالا رفتن سطح بالای جام تختی، یک بازی دوسر برد برای کشتی ایران است، چرا که هم باعث می‌شود جامی که قرار است معتبرترین تورنمنت ایران باشد، اعتبار آن با بالا رفتن سطح مسابقات بیشتر شود و هم رقابت همه مدعیان داخلی زمینه‌ای را به وجود می‌آورد که کشتی‌گیری ناامید از رسیدن به دوبنده تیم ملی نباشد و شایسته‌ترین‌ها روی تشک حق‌شان را بگیرند و به دوبنده تیم ملی برسند.

لینک پی دی اف یادداشت در روزنامه جوان