Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
02:34 - 1396/09/28

برخی نمایندگان استان بی تفاوتی نسبت به درد مردم را کنار بگذارند!

بی تفاوتی و اهمال بعضی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس به مشکلات مردم را نمی توان پذیرفت، نمایندگانی که با رای مردم و با امیدهای زیادی از سوی رای دهنگان روی صندلی سبز مجلس نشسته اند.

برخی نمایندگان استان بی تفاوتی نسبت به درد مردم را کنار بگذارند!

سعید احمدیان/ هفته نامه مهر مشرق - خراسان جنوبی کم مشکل ندارد و در رده استان های کم برخوردار از توسعه قرار گرفته و محرومیت آن نسبت به استان های توسعه یافته را کمتر مسئولی در دولت و نماینده ای در مجلس را رد می کند. این روزها هم  بودجه نامتناسب در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بودجه 97 توسط دولت دوازدهم به خوبی نشان دهنده اوج مظلومیت استان در بین پاستورنشینان است، استانی که مردم آن با مصائب زیادی در زندگی روزانه شان دست وپنجه نرم می کنند، از مشکل کم آبی و آب رسانی با تانکر به چند صد روستای استان گرفته تا جاده های حادثه سازی که به جاده مرگ مشهور است، روی زمین ماندن طرح های ملی استان مانند کارخانه فولاد قاینات که امید اشتغال خیلی از جوانان تحصیلکرده استان است و یا عدم اراده دولت برای احداث راه آهن شرق کشور که می تواند نقش زیادی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد در کنار سرانه اقتصادی پائین استان سبب شده تا خراسان جنوبی در بین استان های کشور از نظر شاخص های توسعه در رده های پائین قرار بگیرد. آن هم در شرایطی که استان پتانسیل های زیادی در زمینه گردشگری، معادن و کشاورزی به همراه نیروی انسانی تحصیلکرده دارد اما این ظرفیت با اهمال مسئولان و عدم فراهم آوردن شرایط مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان، مغفول مانده و رها شده است.

در چنین شرایطی علاوه بر مقامات دولتی استان از استاندار گرفته تا مدیران کل، نمی توان از نقش مهم نمایندگان استان در مطالبه گری و رساندن فریاد مظلومیت مردم خراسان جنوبی به گوش دولتی ها و سایر نمایندگان مجلس گذشت. اگر چه در قانون بر وظیفه یک نماینده به عنوان قانون گذار تاکید شده است اما نمایندگان در کشورمان، وظایف نانوشته ای در قانون به عنوان نماینده مردم و شهری که توانسته اند رای اکثریت را به دست بیاورند، دارند. در چنین شرایطی بدیهی است که یک نماینده علاوه بر قانون گذاری در حوزه های کلان کشوری در قالب طرح ها و لوایحی که در مجلس بررسی و به رای گذاشته می شود، باید در کنار چنین وظیفه سرنوشت سازی، مطالبات حوزه انتخابیه اش را نیز پیگری کند، امری که در مجلس کشورمان بر وظیفه اصلی نمایندگان چربیده است و مردم با توجه به این مسئله از یک نماینده انتظار دارند که گره مشکلات شان را با توجه به وظایف و اختیارات و البته روابطی که با توجه به وظیفه نمایندگی به وجود می آید، حل کند.

در خراسان جنوبی هم با توجه به حجم بالای مطالبات که از محرومیت استان و عدم رسیدگی دولت سرچشمه می گیرد، وظیفه یک نماینده نسبت به استان هایی که از توسعه اقتصادی بالاتری برخوردار هستند، بیشتر است. در همین راستا وظیفه 4 نماینده استان که نمایندگی مردم شهرهای مختلف استان را بر عهده دارند، نسبت به استان های دیگر سنگین تر است و آنها باید نسبت به درخواست هایی که از سوی مردم به آنها حواله می شود، پاسخگو و نسبت به پیگیری آن کوشا باشند. با این حال نگاهی به عملکرد و کارنامه نمایندگان خراسان جنوبی در استان نشان می دهد برخی از نماینده های استان هنوز به جایگاه و نقش مهمی که برایشان تعریف شده و مردم از آنها انتظار دارند، پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از حضور در ساختمان معروف میدان بهارستان تهران، واقف نشده اند.

هر چند از تلاش برخی نماینده های استان که با استفاده از نطق های پیش از دستور و تذکرات آئین نامه ای و همچنین رایزنی با مسئولان مختلف برای بهبود شرایط استان تلاش می کنند، نمی توان گذشت و باید آن را ارج نهاد، نمایندگانی که سعی در استفاده از تمام اختیارات و وظایف شان برای حل مشکلات مردم استان دارند.با این حال بی تفاوتی و اهمال بعضی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس را نمی توان پذیرفت، نمایندگانی که با رای مردم و با امیدهای زیادی از سوی رای دهنگان روی صندلی سبز مجلس نشسته اند اما پس از قرائت سوگندنامه شان، کمتر توجهی به دردها و مشکلات حوزه انتخابی شان دارند. این بی تفاوتی و سستی را به خوبی می توان در یک سال و نیم اخیر با توجه به کارنامه ای که این نمایندگان در بهارستان داشته اند، رصد کرد. 

به خصوص که این نمایندگان بر خلاف نماینده های دیگر استان کمتر ترجیح می دهند در مجلس صدای مردم مظلومیت و محرومیت مردم استان باشند و با سستی در پیگیری مطالبات مردمی، کار را به جایی رسانده اند، که در حال از دست دادن حامیانشان هستند.در چنین شرایطی باید به این محدود نمایندگان استان یادآوری کرد که مردم برای چه هدفی آنها را به مجلس فرستاده اند و خطاب به آنها گفت با بیرون آمدن از پیله محافظه کاری و بی تفاوتی، صدای رسای مردم استان در مجلس باشند و اجازه ندهند مردم با ناامیدی، از رای به آنها ابراز پشیمانی کنند، مسئله ای که به طور قطع می تواند در به جا ماندن خاطره خوش از دوران نمایندگی شان در بین مردم نیز تاثیرگذار باشد، موضوعی که با توجه به روندی که آنها در حال حاضر در پیش گرفته اند، یک سراب بیشتر نخواهد بود!