Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
00:04 - 1399/05/22

نگاهي متفاوت به بازي استقلال و سپاهان در يک‌چهارم نهايي جام حذفي

شب آبي!

فرهاد مجیدی بدون شک برنده اصلی بازی دوشنبه شب استقلال و سپاهان در جام حذفی بود تا ديگر کمتر کسي به دست زدن به نيمکت آبی ها براي فصل آينده فکر کند.

شب آبي!

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- از علامت هيس فرهاد مجيدي به منتقدان تا نگاه مستأصل امير قلعه‌نويي روي صندلي پلاستيکي جلوي نيمکت، تنها گوشه‌هايي از قاب‌هاي بازي دوشنبه شب استقلال و سپاهان در يک‌چهارم نهايي جام حذفي بود، مسابقه‌اي که آبي‌ها در آن 2 بر صفر پيروز شدند تا به نيمه‌نهايي برسند. آن‌سو هواداران اصفهاني مانند ليگ برتر، اين‌بار در جام حذفي هم دست‌شان از رسيدن به جام خالي ماند تا وضعيت زردپوشان قرمز شود. چهره‌هاي بازي دوشنبه شب را مرور کرده‌ايم.

فرهاد مجيدي؛ روي ابرها

شادي بي‌حد و حصرش پس از گل دوم استقلال که علي کريمي توپ را هوشمندانه وارد دروازه پيام نيازمند کرد، خيالش را از پيروزي در اين مسابقه حيثيتي راحت کرد تا او مرد اول بازي دوشنبه شب باشد. دومين برد متوالي برابر سپاهان که اين‌بار در جام حذفي به دست آمد، حالا فرهاد مجيدي را به بالاي ابرها برده است، طوري که ديگر کمتر کسي به دست زدن به نيمکت استقلال براي فصل آينده فکر مي‌کند. اين چهارمين برد استقلال در شش بازي آخر اين تيم بود که در کنار دو مساوي ديگر سبب شده اين تيم در يک ماه و نيم حالا ديگر شکست‌ناپذير نشان دهد. با اين نتايج مجيدي دوباره ورق را به سمت خودش برگردانده است، آن هم در شرايطي که چهارم تير پس از دومين شکست متوالي در ليگ که اين‌بار برابر فولاد ثبت شده بود، شمارش معکوس براي اخراج فرهاد مجيدي آغاز شد، اما 45 روز پس از آن روزهاي بحراني اين هفته‌ها آسمان استقلال آبي است.  

شايد همين فشارها بود که سبب شد مجيدي پس از هر بردي که به دست مي‌آورد با نشان دادن هيس براي منتقدانش خط و نشان بکشد، دو برد در مصاف با سپاهان آن هم در کمتر از 10 روز مقابل تيمي که امير قلعه‌نويي به عنوان جدي‌ترين آلترناتيو نيمکت فصل آينده استقلال مطرح بود، شايد از برد دربي هم براي مربي جوان استقلال با ارزش‌تر بود تا يکي از قاب‌هاي بازي دوشنبه شب شادي ديوانه‌وار مجيدي پس از گل دوم استقلال باشد.

امير قلعه‌نويي؛ امير بحران‌زده

برخلاف فرهاد مجيدي که خوشحال‌ترين فرد دوشنبه شب بود، آن‌سو امير قلعه‌نويي شايد تلخ‌ترين شب دوران مربيگري‌اش را تجربه مي‌کرد. او که به دليل حمله عصبي در بازي هفته گذشته با استقلال در ليگ برتر از خانه تيم را هدايت مي‌كرد، اين‌بار در شرايطي که هنوز ناخوشي‌اش همچنان عيان بود با نشستن روي صندلي پلاستيکي جلوي نيمکت سپاهان، شاگردانش را کوچ کرد. با اين حال انگار روزهاي نزولي قلعه‌نويي ادامه دارد. چهار شکست در پنج بازي اخير در ليگ و جام حذفي که دو شكست به صورت متوالي برابر استقلال بود، زردپوشان اصفهاني را در وضعيت بحراني قرار داده است، شرايطي که سبب شده قلعه‌نويي پس از سوت پايان نامه استعفايش را بنويسد و بليت برگشت به اصفهانش را کنسل کند.

قلعه‌نويي در حالي در اصفهان پس از دو فصل بدون هيچ جامي به خط پايان رسيده که اصفهاني‌ها دو سال پيش بعد از آوردن پرافتخارترين مربي ليگ نقشه‌هاي زيادي براي احياي شعار «ما سپاهانيم و حالا‌حالاها قهرمانيم» کشيده بودند. با اين حال قلعه‌نويي بدون هيچ دستاوردي در حالي سپاهان را ترک کرد که با اين نتايج پل‌هاي پشت سرش براي رسيدن دوباره به نيمکت استقلال در فصل آينده نيز خراب شد تا دوشنبه شب پايان رؤياهاي امير رقم بخورد.

مهدي قايدي؛ آقاي پنالتي‌گير

شماره 10 ريزنقش استقلال هرچند پس از کرونا تاکنون پايش به گلزني باز نشده، اما او در دو بازي اخير استقلال يکي از تأثيرگذارترين بازيکنان تيم مجيدي بوده است. قايدي که همچنان تعداد گل‌هايش روي عدد 9 قفل شده و طلسم دورقمي شدن گل‌هايش در ليگ ادامه دارد در دو بازي اخير استقلال نشان داده که پنالتي‌گير قهاري است و دارد پيش مهدي طارمي همشهري‌اش که در ليگ پرتغال با پنالتي گرفتن‌هايش معروف شده است، درس پس مي‌دهد.

او در بازي با شهرخودرو روي يک پاس بلند و در يک ضدحمله در حالي با رحمتي مي‌رفت تا تک‌به‌تک شود که با شارژ مدافع تيم مشهدي به زمين خورد تا داور نقطه پنالتي را نشان دهد. هرچند برخي از کارشناسان داوري اعلام پنالتي را اشتباه دانستند و معتقد بودند قايدي دايوينگ کرده و خودش را به زمين زده است. درست مشابه چنين صحنه‌اي در بازي دوشنبه شب مقابل سپاهان هم تکرار شد و اين‌بار قايدي در کورس با شايان مصلح در محوطه جريمه سرنگون شد و داور اعلام پنالتي کرد. اين‌بار هم برخي کارشناسان معتقد بودند که داور در گرفتن پنالتي اشتباه کرده است.

با وجود درست يا اشتباه بودن پنالتي‌هاي جنجالي آبي‌ها در دو بازي اخير قايدي نشان داده که اگر گل نزند، مجيدي مي‌تواند مانند سرمربي ريوآوه در ليگ پرتغال روي طارمي براي گرفتن پنالتي حساب باز مي‌کند، خيالش راحت باشد که مهاجمي دارد که متخصص گرفتن خطا در محوطه جريمه است!

شايان مصلح؛ بدشانسي‌هايش تمامي ندارد

بدشانس‌ترين بازيکن اين روزهاي فوتبال ايران بدون شک شايان مصلح است، مدافع سابق پرسپوليس که فصل گذشته به سپاهان رفت. با اين حال رفتن مصلح براي يک تجربه جديد اين‌بار در اصفهان براي اين مدافع بلندقامت خوش‌يمن نبوده است. اوج اين بدشانسي را در دو بازي اخير سپاهان برابر استقلال در ليگ و جام حذفي ديديم، دو مسابقه‌اي که مدافع شمالي سپاهان براي برد استقلال کم نگذاشت. او که در بازي استقلال و سپاهان در ليگ يک پنالتي داد و يک گل به خودي زده بود، دوشنبه شب باز هم يک پنالتي داد تا بدشانسي‌هايش تمامي نداشته باشد.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان