Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
23:13 - 1399/04/20

کرونا از آن چيزي که فکر مي کنيد به شما نزديک تر است!

فراموشی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و بازگشت به زندگی روزهای قبل از کرونا، سبب شده تا امروز خبرهای نگران کننده ای از افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر در قاین به گوش برسد و زنگ خطر به صدا در بیاید.

کرونا از آن چيزي که فکر مي کنيد به شما نزديک تر است!

سعید احمدیان/ شماره 30 ماهنامه نگین شرق- يک بي تفاوتي خطرناک اين روزها در قاين نسبت به کرونا به وجود آمده است، آن هم  با ويروسي که مرگ را به ما نزديک تر مي کند اما رفتارهاي اين هفته هاي خيلي ها از ما مردم گوياي اين است که همه چيز عادي شده است، ويروس کرونا ضعيف شده و ديگر خطري ما را تهديد نمي کند. همين مي شود که به روزهاي قبل از کرونا برگشته ايم و ديگر خبري از رعايت فاصله گذاري اجتماعي و اجراي پروتکل هاي بهداشتي نيست. البته چنين شرايطي تنها مختص قاين نيست و آن طور که مسئولان وزارت بهداشت مي گويند در بيشتر نقاط کشور گويا مردم به اين نتيجه رسيده اند که با توجه به بازگشايي فعاليت ها و کسب و کارها، کرونا هم تمام شده است و بايد به زندگي قبل از کرونا برگرديم.

 نتيجه چنين ساده انگاري را امروز مي توانيم در قاين و ساير شهرها مشاهده کنيم، آمار ابتلا در حال بالا رفتن است و کرونا نشان داده که سر شوخي ندارد. وضعيت اين روزهاي قاين هم گوياي همه چيز است، کرونا که چند هفته اي بود با رعايت پروتکل هاي بهداشتي به گوشه رينگ پرت شده بود و آمار قاين در چند هفته صفر بود، دوباره کمر راست کرده و به وسط رينگ مبارزه بازگشته است.  آمار هفته پيش قاين که در يک روز حتي به ۱۰ مبتلا هم رسيد شاهدي بر اين است که کرونا هنوز دارد نفس مي کشد و مانند روزهاي اوج دوباره در سطح شهر جولان مي دهد. 

سير افزايشي کرونا بار ديگر بخش هاي تعطيل شده کرونا در بيمارستان شهدا را دوباره ميزبان بيماران کرونايي کرده و تا تهديد اين ويروس خطرناک همچنان مانند روزهاي پاياني سال گذشته بالاي سرمان چرخ بزند. البته علاوه بي تفاوتي مردم از نقش مسئولان شهر هم در روند افزايشي کرونا در قاين نبايد گذشت، مسئولاني که با بازگشايي هاي غيرکارشناسي کسب و کارهاي پرخطر مانند تالارها، زمينه براي شيوع کرونا دوباره فراهم کرده اند. پس بياييد کرونا را جدي بگيريم و سلامتي يکديگر را به خطر نيندازيم.