Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
08:59 - 1399/01/19

وقتی بیت المال هست چرا کاهش دستمزد؟

تامین بودجه باشگاه های کشورمان توسط دولت سبب شده مدیران هم ترجیح می دهند با توجه به تعطیلی لیگ و شیوع کرونا بر خلاف سایر کشورهای دنیا وارد بحث کاهش دستمزدها نشوند تا فوتبالی ها همچنان زالو وار در حال مکیدن بیت المال باشند.

وقتی بیت المال هست چرا کاهش دستمزد؟

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- این روزها بحث کاهش دستمزدهای فوتبالیست ها در لیگ های مختلف دنیا داغ است و خیلی از باشگاه ها با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی لیگ ها که کاهش درآمدهایشان را به همراه داشته، به دنبال کم کردن پرداختی ها به بازیکنان شان هستند. با این در حال در ایران اما خبری از کاهش دستمزدهای فوتبالیست ها نیست و از مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش گرفته تا باشگاه ها تاکنون خودشان را نسبت به این مسئله بی تفاوت نشان داده اند. این در حالی است که فوتبال کشورمان با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو است و بدهی های کلان داخلی و خارجی شان همواره یکی از دغدغه های باشگاه های دولتی لیگ برتر است. با این حال در شرایطی که می شود از فرصت کرونا برای تعدیل و کاهش دستمزدها و همچنین واقعی سازی رقم قراردادهای فوتبالیست های ایرانی استفاده کرد، مدیران فوتبال برنامه ای در این راستا ندارند.

ریشه بی تفاوتی متولیان فوتبال و باشگاه ها را به بحث کاهش دستمزدها باید در دولتی بودن فوتبال در ایران جستجو کرد، 99 درصد باشگاه ها در کشورمان دولتی هستند و هزینه هایشان از طریق دولت و از بیت المال تامین می شود و با توجه به اتزاق از بودجه عمومی کشور، دغدغه درآمدزایی و یکسان بودن دخل و خرج ندارند. در چنین وضعیتی با توجه به به تامین بودجه باشگاه ها از بیت المال، تعطیلی یا نیمه کاره ماندن مسابقات با توجه به اینکه برنامه ای برای درآمدزایی ندارند، برخلاف سایر باشگاه های جهان برای تیم های ایرانی مشکلی ایجاد نمی کند وبه همین خاطر هم به نظر می رسد با توجه به تامین بودجه باشگاه ها توسط دولت، مدیران هم ترجیح می دهند وارد بحث کاهش دستمزدها نشوند تا فوتبالی ها همچنان زالو وار در حال مکیدن بیت المال حتی در شرایط سخت اقتصادی کشور باشند.

لینک پی دی اف یادداشت