Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
14:33 - 1402/11/29

سایه روشن‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛

آسمان آبی استقلال، آسمان قرمز پرسپولیس!

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال با عملکرد متفاوت استقلال و پرسپولیس همراه بود؛ آبی‌ها با جشن گرفتن یک برد دیگر جایگاهشان را در صد محکم کردند و پرسپولیس با ثبت یک شکست، از صدر دورتر شد.

آسمان آبی استقلال، آسمان قرمز پرسپولیس!

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- قطار لیگ برتر پس از نزدیک به ۴۵ روز تعطیلی به دلیل تعطیلات نیم فصل و حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، با برگزاری هفته شانزدهم دوباره به راه افتاد تا تنور فوتبال دوباره در ورزشگاه‌های ایران گرم شود. در گزارشی فراز و فرودهای هفته شانزدهم را بررسی کرده‌ایم، هفته‌ای که یک بازی معوقه هم داشت و دیدار تراکتور- سپاهان به دلیل حضور نماینده اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد.

بالانشینی با چاشنی دعوا

برخلاف حاشیه‌های بیرون زمین و بالا گرفتن دعوا و درگیری مدیرعامل و سرمربی، در داخل زمین همه چیز به بهترین شکل برای استقلال پیش می‌رود. استقلال در شروع دوباره لیگ، این هفته صنعت نفت را شکست داد تا شاگردان جواد نکونام نشان دهند تعطیلی طولانی لیگ هم نتوانسته، روند این تیم را دچار مشکل کند.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم؛ آسمان آبی استقلال، آسمان قرمز پرسپولیس!

در حالی برد شماره ۱۰ استقلال در فصل جاری لیگ برتر برابر صنعت نفت ثبت شد که آبی‌ها در ۱۳بازی اخیرشان شکست نداشته‌اند و نکونام و شاگردانش با وجود مشکلات خارج از زمین تا اینجای لیگ، یکی از مدعیان اصلی هستند که با ۳۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارند.

با وجود صدرنشینی اما به نظر می‌رسد شدت‌گرفتن اختلاف علی خطیر و جواد نکونام می‌تواند شرایط تیم را در داخل زمین سخت‌تر کند و آنها را از صدر جدول به پایین بکشاند.

خودزنی به سبک قرمزها

در هفته شانزدهم اوضاع بر وفق مراد رقیب سنتی استقلال نبود و پرسپولیس با سرمربی جدیدش شروع ناامیدکننده‌ای داشت. پرسپولیس این هفته در اراک به آلومینیوم باخت تا پا قدم اوسمار ویرا که جای یحیی گل‌محمدی را گرفته است، خوب نباشد.

این اولین شکست پرسپولیس پس از ۶ هفته بود تا فاصله قرمزها با استقلال صدرنشین به ۵ امتیاز برسد و کار آنها برای رسیدن به صدر سخت‌تر شود. شکست در آغاز راه شروع کار دستیار برزیلی گل‌محمدی، هواداران این تیم را نگران این انتخاب کرده تا آنها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در نیم‌فصل دوم شرایط سخت و ویژه‌ای در انتظارشان باشد.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم؛ آسمان آبی استقلال، آسمان قرمز پرسپولیس!

نکته قابل تامل در پرسپولیس این فصل، بازی پرفراز و نشیب مهاجمان این تیم است که سبب شده آنها علاوه بر حضور اوسمار که مانند یک هندوانه سربسته است، در گلزنی هم با مشکل جدی روبرو باشند. همچنین ادامه روند بازی‌های ضعیف علیرضا بیرانوند که از جام ملت‌ها در ترکیب تیم ملی کلید خورد، به همراه حاشیه‌سازی دوباره محمدحسین کنعانی‌زادگان، پرسپولیسی‌ها را نگران خط دفاع و دروازه هم کرده است تا مشکلاتشان بیشتر هم بشود.

کابوس مدعیان از اراک می‌آید

برنده بزرگ هفته شانزدهم اراکی‌ها بودند، شاگردان مجتبی حسینی با وجود جایگاهی که در میانه جدول در اختیار دارند اما یکی از تیم‌های قابل احترام فصل جاری هستند. آنها این هفته دست به کار بزرگی زدند و توانستند در اراک، پرسپولیس را شکست دهند و به روند خوبی که از باخت به فولاد در هفته دهم آغاز کرده‌اند، ادامه دهند.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم؛ آسمان آبی استقلال، آسمان قرمز پرسپولیس!

آلومینیوم که در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده هشتم و میانه جدول قرار دارد، در ۷ بازی اخیر شکست نداشته است. آنها با ۴ برد و سه مساوی در ۷ بازی اخیرشان توانسته‌اند با در پیش گرفتن یک روند رو به جلو، کابوس تیم‌های مدعی شوند و در ۴ هفته اخیر دو برد برابر سپاهان و پرسپولیس به عنوان دو تیمی که جام را برای خودشان کنار گذاشته‌اند، به دست بیاورند.

شوک‌هایی که هنوز جواب نداده است

پیکان- نساجی، یکی از بازی‌های ویژه هفته شانزدهم بود، مسابقه‌ای که با تساوی تمام شد تا شروع دوباره لیگ برای این دو تیم باز هم با برد همراه نشود، آن هم تیم‌هایی که در ماه‌های اخیر دست به تغییر مربی زده‌اند اما هنوز در مسیر ناکامی قرار دارند.

نه در پیکان و نه در نساجی هنوز شوک تغییر مربی هنوز تاثیر محسوسی را در روند نتیجه‌گیری‌شان به وجود نیاورده است. پیکان که پس از پایان هفته دهم رضا عنایتی را جانشین رسول خطیبی کرد، در ۴ بازی با حضور مربی جدید پیروزی به دست نیاورده و ۴ مساوی و ۲ باخت در لیگ برتر کسب کرده است.

سایه روشن‌های هفته شانزدهم؛ آسمان آبی استقلال، آسمان قرمز پرسپولیس!

نساجی هم که در پایان هفته سیزدهم لوکاس آلکاراز را جانشین مهدی رحمتی کرد، در ۴ بازی گذشته، ۲ مساوی و ۲ باخت در لیگ برتر دشت کرده و هنوز رنگ برد را ندیده است.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا