Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
13:55 - 1402/10/05

سایه روشن‌های هفته چهاردهم لیگ برتر

فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

نتایج هفته چهاردهم لیگ برتر در بالای جدول به نفع پرسپولیس رقم خورد تا قرمزها در فاصله یک هفته مانده به نیم‌فصل دوباره به جمع مدعیان برگردند.

فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- لیگ برتر فوتبال در حالی به نیم‌‍فصل نزدیک می‌شود که رقابت در بالای جدول و جنگ مدعیان قهرمانی به صورت پیش‌بینی‌ناپذیری ادامه دارد. فاصله امتیازی نزدیک تیم‌ها سبب شده است که با وجود تنها یک هفته مانده به نیم‌فصل، تیمی نتواند با فاصله گرفتن از سایر رقبا، برای جام بیست و سوم خط و نشان بکشد. در گزارشی فراز و فرودهای هفته چهاردهم را که در ۳ روز اول هفته برگزار شد، مرور کرده‎‌ایم، هفته‌ای که با وجود کیفیت پایین دیدارها، نتایج آن معادلات قهرمانی و سقوط را پیچیده‌تر کرد.

پایین افتادن از صدر نزدیک‌تر از همیشه به استقلال

استقلالی‌ها اگر چه در پایان هفته چهاردهم، همچنان جایگاهشان را در صدر جدول حفظ کردند اما نتایج آبی‌ها در هفته‌های اخیر سبب شده تا حاشیه امنیت آنها در بالای جدول از دست برود. استقلال این هفته برابر گل‌گهر در یک بازی جنجالی که روی هر دو گل زده شده، اعتراض‌های شدیدی وجود داشت، به تساوی رسید تا دو امتیاز حساس را از دست بدهد.

سایه روشن‌های هفته چهاردهم؛ فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

استقلال در ۵ بازی آخرش، ۴ تساوی و تنها یک برد کسب کرده است، نتایجی که نشان می‌دهد جواد نکونام و شاگردانش در هفته‌های پایانی نیم‌فصل، از آن تیم مقتدر که با پیروزی‌های متوالی و پرگل به صدر جدول رسید، فاصله گرفته‌اند. آنها در شرایطی با ۲۹ امتیاز از ۱۴ بازی صدرنشین هستند که خوش‌شانس بودند که این هفته نوار بردهای متوالی سپاهان ۲۷ امتیازی با شکست قطع شد تا آنها صدر را تقدیم اصفهانی‌ها نکنند.

با این حال نتایج نه‌چندان قابل قبول استقلال در ۵ هفته گذشته سبب شده تا سپاهان این شانس را داشته باشد که با پیروزی در بازی معوقه برابر گل‌گهر که پنج‌شنبه برگزار می‌شود، صدر را از استقلال بگیرد.

ترمز سپاهان بد موقع کشیده شد

هفته چهاردهم، هفته سپاهان نبود و استقلالی‌ها ادامه صدرنشینی‌شان را باید مدیون آلومینیوم باشند که این هفته در اصفهان، زنجیر بردهای متوالی سپاهان را قطع کرد تا زردپوشان اصفهانی فرصت بازگشت به صدر را از دست بدهند.

سایه روشن‌های هفته چهاردهم؛ فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

سپاهان این هفته پس از ۵برد متوالی، برابر شاگردان سعید دقیقی در آلومینیوم شکست خورد تا دومین شکست این تیم در لیگ بیست و سوم ثبت شود، باختی که پرحاشیه بود و با ۹ نفره شدن سپاهان رقم خورد تا مواریس و شاگردانش، این هفته را به بدترین شکل ممکن به پایان برسانند.

پس از باخت به ملوان در هفته نهم که اولین شکست سپاهان در فصل جاری بود، آنها توانسته بودند پرسپولیس، استقلال خوزستان، مس رفسنجان، فولاد و هوادار را شکست دهند. با این حال در هفته چهاردهم با شکست برابر آلومینیوم، رکورد بردهای متوالی‌شان از عدد ۵ فراتر نرفت و شاگردان سعید دقیقی دومین شکست را به زردها تحمیل کردند.

با این حال، آنها به نظر می‌رسد با ژوزه مواریس همچنان با فوتبالی که به نمایش می‌گذارند، مدعی اول قهرمانی باشند.

همه چیز به کام پرسپولیس

هر چقدر هفته چهاردهم به کام سپاهان و استقلال نبود، این هفته به کام پرسپولیس بود تا شاگردان یحیی گل‌محمدی از فرصتی که دو مدعی دیگر برای نزدیک شدن به صدر در اختیارش گذاشته بودند، بهترین استفاده را کند.

سایه روشن‌های هفته چهاردهم؛ فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

پرسپولیس این هفته در حالی که ده نفره شده بود برابر شمس‌آذر قزوین که در بازی‌های خارج از خانه به کمتر تیمی امتیاز می‌دهد، به پیروزی رسید تا پس از دو مساوی متوالی دوباره با برد آشتی کند و در فاصله یک هفته مانده به نیم‌‍فصل، این تیم سروسامانی در جدول پیدا کند.

پرسپولیس با این برد ۲۵ امتیازی شد و این فرصت را دارد که روز پنج‌شنبه با برتری مقابل نساجی، به یک امتیازی استقلال در صدر برسد.

با این حال، نمایش پرسپولیس در این هفته نشان داد که آنها همچنان از فرم خوب‌شان فاصله دارند و روند سینوسی این تیم درفصل جاری سبب شده تا نسبت به مدعیان در فاصله دورتری از جام باشند، مگر اینکه تعطیلات طولانی نیم‌فصل سبب شود تا آنها قوی‌تر برای رقابت با سایر مدعیان برگردند.

بالا و پایین خوزستانی‌ها در هفته چهاردهم

هفته چهاردهم برای استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان، دو روی یک سکه بود. دو تیم خوزستانی که در لیگ بیست و سوم در بین تیم‌های قعر جدولی جاخوش کرده‌اند تا مانند فصل پیش هوداران آبادانی تا پایان لیگ با کابوس سقوط، بازی‌ تیم‌ محبوبشان را دنبال کنند.

با این حال استقلال خوزستان که در ۱۳ بازی گذشته، ۸ باخت و ۵ مساوی را ثبت کرده بود، این هفته با شکست دادن مس رفسنجان، اولین پیروزی را کسب کرد تا قبل از اینکه نیم‌فصل برسد، هواداران این تیم رنگ برد را ببینند. البته این برد، استقلال خوزستان را از قعر جدول تکان نداد تا آنها با ۸ امتیاز از ۱۴ بازی، همچنان قعرنشین لیگ باشند.

سایه روشن‌های هفته چهاردهم؛ فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

۱۲۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر از اهواز، در آبادان اما همچنان لیگ بیست و سوم به ضعیف‌ترین شکل ممکن برای صنعت نفت پیش می‌رود و شاگردان عبدالله ویسی در هفته چهاردهم به ذوب‌آهن باختند تا سومین شکست را در ۴ بازی اخیر کسب کنند.

سایه روشن‌های هفته چهاردهم؛ فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

صنعت نفت با این شکست ۱۱ امتیازی و با تنها سه امتیاز بیشتر از استقلال خوزستان در رده یازدهم باقی ماند. وضعیت صنعت نفت سبب شده تا مانند فصل پیش که آنها در دقیقه ۹۰ و پس از آمدن ویسی، جشن بقا در لیگ را گرفتند، این بار هم در منطقه سقوط، وضعیت سختی برای ماندن داشته باشند البته با این تفاوت که فصل پیش ویسی با ورودش این تیم از سقوط نجات داد اما این فصل نفت با این مربی در مسیر سقوط قرار دارد!

ترمز نوبرانه تراکتور

هفته چهاردهم با کشیدن ترمز بردهای تراکتور همراه بود. آنها پس از باخت به استقلال در هفته دهم، در سه بازی بعدی‌شان برابر فولاد، گل‌گهر و پیکان به پیروزی رسیدند اما این هفته برابر ملوان با تساوی متوقف شدند تا روند بردهایشان پس از سه بازی متوقف شود. پس از ۸ برد و ۵ باخت، این اولین مساوی تراکتور در فصل جاری هم بود.

سایه روشن‌های هفته چهاردهم؛ فرش قرمز مدعیان برای پرسپولیس!

البته تراکتور با وجود این تساوی با ۲۵ امتیاز، تیم سوم لیگ است و هوادران این تیم امیدوار به جبران فاصله ۴ امتیازی با صدر در ادامه لیگ هستند. با این حال تبریزی‌ها با وجود کسب نتایج بهتر در لیگ بیست و سوم با پاکو خمس نسبت به فصل‌های اخیر، در ۱۴ هفته گذشته پر فراز و نشیب نتیجه گرفته‌اند تا پیش‌بینی برای رسیدن این تیم به جمع مدعیان جدی دشوار باشد.

لینک گزارش در ایرنا