Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
00:15 - 1401/11/02

از غیبت در سطح اول تا حواشی غیراخلاقی؛ فوتبال مشهد تغییرات «اصولی» می‌خواهد

حواشی فوتبال خراسان رضوی در حالی این روزها دوباره پررنگ شده که مدیریت فوتبال این استان برای بازگشت به روزهای اوج به تغییرات اصولی احتیاج دارد.

از غیبت در سطح اول تا حواشی غیراخلاقی؛ فوتبال مشهد تغییرات «اصولی» می‌خواهد

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- واشی فوتبال خراسان رضوی تمامی ندارد و استانی که تا یک دهه با داشتن تیم‌های ریشه‌داری مانند ابومسلم از استان‌های تاثیرگذار در فوتبال باشگاهی ایران بود، امروز به شرایطی دچار شده است که نه به دلیل گربه سیاه بودن باشگاه‌هایش برای تیم‌های مدعی، بلکه به خاطرجنجال‌های خارج از زمین و سوء‌مدیریت‌ها خبرساز می‌شود.

آخرین آن هم اتفاقات مجمع سالیانه هیئت فوتبال استان و همچنین حواث غیراخلاقی رخ داده در یکی از مدارس فوتبال مشهد بود که سروصدای زیادی را به راه انداخت. این در حالی است که تنها چند ماه از کنار گذاشتن تیم امید وحدت خراسان که جایگزین پدیده در لیگ دسته اول شده بود به دلیل باخت‌های مشکوک و پرگل که شائبه تبانی و شرط‌بندی را پررنگ کرده بود،بیشتر نمی‌گذرد.

از غیبت در سطح اول تا حواشی غیراخلاقی؛ فوتبال مشهد تغییرات «اصولی» می‌خواهد

هفته گذشته در شرایطی مجمع سالانه هئیت فوتبال خراسان رضوی برگزار شد که حضور مهدی تاج در مشهد و لو رفتن فایل صحبت‌های او با یکی از خبرنگاران و حمایت از احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال استان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بازتاب زیادی داشت. علاوه بر این دعوت نشدن اصولی برای شرکت در جلسه اداره کل ورزش و جوانان که با حضور تاج و پیشکسوتان فوتبال خراسان رضوی برگزار شد، نشان داد که متولی ورزش و همچنین فوتبالی‌های خراسان رضوی از مدیریت اصولی رضایت ندارند.

صحبت‌های روز جمعه علی‌اکبر جواهری مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نشان دهنده وضعیت نابسامان فوتبال مشهد بود. جواهری درباره اینکه آیا از مدیریت اصولی در هیئت فوتبال استان رضایت دارد، گفت: قطعا نه؛ من مطالبه مردم و فوتبالی‌های استان را از هیئت فوتبال دارم و اظهر من الشمس است که این هیئت موفق نبوده است. زمانی که اصولی رئیس هیئت شد، ما دو تیم در لیگ برتر داشتیم اما الان در لیگ برتر و دسته اول تیم نداریم، واگذاری تیم‌ها به اشخاص دیگر باعث آبروریزی شده است، دو تیم را بدون تائید اداره کل واگذار کردند که دیدید چه افتضاحی در خرید و فروش بازیکن و شرط بندی رخ دارد و آبروریزی شد.

از غیبت در سطح اول تا حواشی غیراخلاقی؛ فوتبال مشهد تغییرات «اصولی» می‌خواهد

وی افزود: پیگیر هستیم که به وضعیت فوتبال استان سروسامان بدهیم، حضور اصولی در مشهد بسیار کمرنگ است و اگر به گفته تاج، وی موفق است بهتر است از او در فدراسیون کمک بگیرند.

همزمان با انتقادهای مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، انتشار خبر تعرض به ۱۵ نونهال در یک مدرسه فوتبال در مشهد بار دیگر انتقادهای زیادی را متوجه هیئت فوتبال استان کرد که مسئولیت نظارت بر مدارس را برعهده دارد. اتفاقی که اصولی با وجود رسانه‌ای شدن آن از آن ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت از رسانه‌ها در جریان قرار گرفته است!

با توجه به چنین شرایطی فوتبال خراسان رضوی برای عبور از این وضعیت بغرنج و سخت، نیازمند یک تحول و خانه تکانی است و با وجود حمایت‌های تاج از اصولی، اداره کل ورزش و جوانان به دنبال سروسامان دادن به این وضعیت است، به خصوص که سخنگوی فدراسیون فوتبال که اردیبهشت سال آینده دوران ریاستش به پایان می‌رسد، نمره مردودی گرفته است.

لینک یادداشت در خبرگزاری ایرنا