Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
13:22 - 1400/08/15

پرسپولیس – گل‌گهر، مچ‌اندازی قلعه‌نویی و گل‌محمدی در آزادی

استقلال در حافظیه لیز خورد!

در حالی امروز پرسپولیس در یک بازی حساس به مصاف گل‌گهر می‌رود که استقلال دیروز در شروع هفته چهارم لیگ برتر با تساوی یک- یک مقابل فجر شهید سپاسی، نوار بردهایش قطع شد، آن هم با گلی در دقیقه 95 روی لیز خوردن حسینی وارد دروازه آبی‌ها شد.

استقلال در حافظیه لیز خورد!

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- در روز‌هایی که هوای کشور رو به سرد‌تر شدن می‌رود، تنور بازی‌های لیگ در حال داغ‌تر شدن است و نبرد تیم‌های مدعی که برای قهرمانی دورخیز کرده‌اند، از همین هفته‌های اول جذاب دنبال می‌شود. در این اوضاع و احوال، هفته چهارم لیگ دیروز آغاز شد و امروز هم با چهار بازی باقی مانده تمام می‌شود، البته با پایان بازی‌های این هفته، لیگ برای بازی‌های تیم ملی با لبنان و سوریه در انتخابی جام جهانی دوباره تعطیل می‌شود.

استقلال به برد چهارم نرسید

استقلال و فجر شهید سپاسی در حالی دیروز در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته چهارم در ورزشگاه حافظیه شیراز باهم روبه‌رو شدند که آبی‌ها چهارمین برد متوالی را می‌خواستند و فجری‌ها در پی دومین بردشان برای جبران دو باخت دو هفته اول بودند. مهم‌ترین تغییر استقلال در بازی دیروز در بخش هجومی بود که رودی ژستد، خرید جدید فرانسوی آبی‌ها که سابقه بازی در آستون ویلای انگلیس را دارد در نوک حمله به میدان رفته بود و کوین یامگا و امین قاسمی‌نژاد در چپ و راست در زمان حمله به مهاجم جدید استقلال اضافه می‌شدند. بازی در بیشتر دقایق تحت تأثیر کیفیت پایین چمن بود، به طوری که شاگردان فرهاد مجیدی و علی کلانتری روی ارسال‌های هوایی برای رسیدن به دروازه‌ها حساب باز کرده بودند.

در نهایت هم سهم هر دو تیم یک گل بود تا سوت پایان بازی با تساوی یک- یک زده شود؛ دو گلی که در نیمه دوم به ثمر رسید. ابتدا در دقیقه ۵۹ ارسال کرنر از سمت راست روی دروازه فجر سبب شد تا با خطای بازیکن فجر روی محمد دانشگر، مرتضی منصوریان نقطه پنالتی را نشان دهد. پس از اینکه وریا غفوری در دو بازی گذشته دو ضربه پنالتی را از دست داده بود، این بار کوین یامگا، دیگر مهاجم فرانسوی استقلال پشت توپ قرار گرفت و توپ را برخلاف حرکت ایمان صادقی به تور فجر چسباند. این گل سومین گل یامگا برای استقلال بود که او را در کنار پیمان بابایی از تراکتور در صدر جدول قرار داد. فجری‌ها هم در دقیقه ۹۵ روی یک کرنر به گل رسیدند و سیروان باقری روی یک ضربه سر دروازه حسینی را که لیز خورده بود باز کرد تا نبرد حافظیه یک- یک شود. تساوی دیروز دو رکورد منفی برای استقلال داشت، دروازه این تیم پس از سه بازی باز شد و پس از سه برد متوالی، در چهارمین بازی متوقف شدند.

پرسپولیس - گل‌گهر، امروز ساعت ۱۸

یک باخت غافلگیرکننده در هفته سوم، زنگ خطر را زودتر از آنچه هواداران پرسپولیس فکرش را می‌کردند، برای گل‌محمدی و تیمش به صدا درآورد؛ یک شکست البته تکراری که سال گذشته هم رخ داده بود، اما این بار در همین هفته‌های اول شروع لیگ، پرسپولیسی‌ها را که مدافع عنوان قهرمانی هستند و برای ششمین جام متوالی، فصل جدید را آغاز کرده‌اند، با یک شوک روبه‌رو کرده است.

شاگردان گل‌محمدی حالا پس از دو برد و یک باخت در سه بازی گذشته‌شان، آماده بازی هفته چهارم با گل‌گهر شده‌اند. حساسیت بازی امروز قرمز‌ها با گل‌گهر با توجه به شکست هفته گذشته برابر شاگردان رسول خطیبی بیشتر هم شده است و از دست رفتن سه امتیاز در هفته سوم سبب شده است، گل‌محمدی برای کم کردن فاصله تیمش با سایر تیم‌های مدعی، به دنبال جبران در بازی امشب باشد. گل‌محمدی البته با توجه به بازی ضعیف پرسپولیس در اراک که ضعف‌های متعددی را این تیم در نقاط مختلف نشان داد، کار سختی برای بازسازی سرخ‌پوشان پیش رو دارد، به خصوص که پرسپولیسی‌ها علاوه بر مشکلاتی که در داخل زمین با آن روبه‌رو هستند، در خارج از میدان مسابقه هم با توجه به بلاتکلیفی مدیریت باشگاه و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات این تیم به دلیل شکایت گابریل کالدرون با حواشی زیادی روبه‌رو هستند؛ مصائبی که باعث شده مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر روز‌های سختی را تجربه کند، با این حال گل‌محمدی دیروز در نشست خبری پیش از بازی با گل‌گهر اشاره کرد که باخت هفته گذشته می‌تواند برای بازیکنانش خوش یمن هم باشد، البته به شرطی که از آن درس بگیرند: «اگر بتوانیم از شکست درس گرفته و نقاط ضعف خود را پیدا کنیم، می‌تواند به تیم کمک شود. سال گذشته هم مقابل آلومینیوم شکست خوردیم، اما پس از آن واکنش خیلی خوبی داشتیم و پس از آن شش برد پشت سر هم به دست آمد.»

در سوی دیگر اگر چه امیر قلعه‌نویی به دلیل محرومیت نمی‌تواند برابر پرسپولیس روی نیمکت گل‌گهر بنشیند، اما رویارویی او و پرسپولیس همیشه حساس بوده است. حالا هم در شرایطی گل‌گهر به پرسپولیس رسیده که سیرجانی‌ها در فصل جدید با دو برد و یک مساوی و کسب هفت امتیاز پیش از آغاز بازی‌های این هفته، در رده سوم هستند و یکی از تیم‌های مدعی نشان داده‌اند. گل‌گهر پس از دو برد مقابل تراکتور و فجرشهید سپاسی، هفته گذشته مقابل نساجی به تساوی رسید و امروز در بازی چهارم در ورزشگاه آزادی مهمان پرسپولیس است.

سایر بازی‌ها

علاوه بر مصاف پرسپولیس- گل‌گهر، امروز سه بازی دیگر هم برگزار می‌شود، مس رفسنجان که با دو باخت و یک بازی برگزار نشده، شروع ناامیدکننده‌ای در فصل جدید داشته است به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود که پس از باخت هفته اول، در دو بازی دیگر پیروز شده و سرخوش از برد مقابل پرسپولیس، شاگردان خطیبی در رفسنجان سومین برد متوالی‌شان را هدف گرفته‌اند. نساجی هم پس از یک برد، یک باخت و یک مساوی در سه بازی اول میزبان صنعت نفت آبادان است که با سه باخت متوالی با علیرضا منصوریان در سه هفته اول، روز‌های ناامیدکننده‌ای دارد. نفت مسجد سلیمان هم که پس از یک مساوی و یک باخت، در هفته سوم اولین بردش را برابر پدیده به دست آورده است، به مصاف فولاد خوزستان می‌رود که پس از دو باخت متوالی، در هفته سوم توانست اولین برد فصل جدید را با شکست دادن مس رفسنجان کسب کند تا فشار‌ها از روی عبدالله ویسی به صورت موقت برداشته شود.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان