Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
14:51 - 1400/04/09

گزارش«جوان» از بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو ورزش

اینجا ایران است، صدای قهرمانان را می شنوید

مراسم بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو ورزش در حالی عصر دیروز با حضور مسئولان ورزش، صداوسیما و پیشکسوتان رادیو برگزار شد که این رادیو در بیش از دو دهه فعالیتش صدای جامعه ورزش بوده است.

اینجا ایران است، صدای قهرمانان را می شنوید

سعید احمدیان/ جوان آنلاین- استودیوی 11 رادیو در  جام جم عصر دیروز میزبان جشن بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو ورزش بود، رادیویی که از هشتم تیر ۱۳۷۸ فعالیت خود را رسمی آغاز کرد و شنوندگان را در جریان آخرین تحولات ورزش ایران و جهان قرار می دهد. بیست و سوم سالگرد تاسیسن رادیو ورزش سبب شده بود دیروز جمعی از مسئولان ورزش، صداوسیما و پیشکسوتان رادیو در استودیوی 11 رادیو گردهم جمع شوند و  از تاثیرگذاری این رادیو بگویند.

آذرمکان: رادیو دوم ورزش هم راه اندازی می شود

مهدی آذرمکان مدیر رادیو ورزش در این مراسم ابتدا به ذکر خاطره ای از تاسیس این رادیو پرداخت و گفت:« مرحوم بهمنش در سالیان گذشته در جلسات رادیو ورزش می گفتند نمی توان روزی بیشتر از ساعت ۴ ساعت برنامه داشته باشیم ولی امروز با همت همکاران و تلاش آنها این رادیو به پخش ۲۴ ساعته رسیده است.ما به دنبال راه اندازی رادیوی دوم برای شبکه ورزش هستیم. به دلیل پخش زنده مسابقات والیبال و یورو ما خیلی از برنامه های خود را مجبور بودیم که از کنداکتور خارج کنیم.»

آذرمکان با اشاره به تنوع برنامه های رادیو ورزش اظهار داشت:«در رادیو ورزش یک رنگ آمیزی مناسبی در پخش برنامه وجود دارد. ما به همه اقشار جامعه توجه می کنیم. برنامه صبحگاهی به نام گلخونه که به ورزش خانواده می پردازد. برنامه قهرمان شو به موضوع ورزش نوجوانان و انعکاس ظرفیت و استعدادهای نوجوانان ایران زمین می پردازد. در حوزه ورزش دختران برنامه ایراندخت پخش می شود و در حوزه پیشکسوتان، تابستان امسال برنامه پنجره ای رو به شب که از ۱۱ تا ۲ بامداد خاطره بازی و خاطره گویی جالبی دارد.»

وی افزود:« ما در رادیو ورزش فقط به ورزش فوتبال توجه نکردیم. همه ورزش ها را اعم از والیبال، بسکتبال، هندبال و ... را پوشش می دهیم. همه ورزشها در کنداکتور ما سهم دارند.امروز برنامه های رادیو ورزش هم به شکل اطلاع رسانی است و هم تحلیلی می باشد. ما دو برنامه چالشی در تابستان امسال را روی آنتن خواهیم برد که در آخر همین هفته پخش خواهد شد. برنامه مناظره ورزشی در پنجشنبه پخش خواهد شد و برنامه داورانه هم به مسائل داوری در ورزشهای مختلف می پردازد.»

آذرمکان به برنامه های ویژه رادیو ورزش برای پوشش المپیک هم پرداخت:«برنامه حالا المپیک ویژه برنامه مسابقات المپیک هست که از ابتدای خردادماه روی آنتن رفته تا پایان مسابقات پاراالمپیک ادامه خواهد داشت.برنامه یک المپیک و هزار داستان روایت المپیکی ها گذشته ایرانی است که در یک مستند روایی از رادیو ورزش پخش خواهد شد.برنامه های تحلیلی و اطلاع رسانی رادیو ورزش به مناسبت مسابقات المپیک منعطف خواهد شد. همچنین پخش زنده مسابقات المپیک با تمام ظرفیت و توان رسانه ای صورت خواهد گرفت.»

علی عسگری: صداوسیما به گسترش ورزش همگانی کمک می کند

علی عسگری رئیس سازمان صداو سیما هم در تماس تلفنی با برنامه صدای افتخار که به مناسبت آغاز بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو ورزش به طور مستقیم از این شبکه پخش می شد گفت:«بنده از طریق ایران صدا یا از طریق رادیو در جریان برنامه های رادیو ورزش قرار می گیرم.از گزارشات بسیار خوب و پرشور این رادیو تشکر می کنم، مردم هم از این گزارشات استقبال می کنند.ایران صدا نرم افزاری خوبی است که همه جا مردم می توانند از آن استفاده کنند.»

علی عسگری به نقش صداوسیما برای توسعه ورزش همگانی هم اشاره کرد:« نشاط برای همه جامعه لازم است و هر چه قدر که ورزش ما همگانی تر باشد نشاط جامعه رشد می کند.برنامه های رادیو و تلویزیون به ارتقاء ورزش همگانی کمک می کنند. باید مسئولین میدانی ورزشی هم دراین امر برنامه ریزی کنند. به مدیران ورزشی گفته ام که راهپیمایی های خانوادگی رصد شود که البته در این ایام کمتر شده است. راهپیمایی های گسترده مردمی به نشاط اجتماعی جامعه کمک زیادی می کند.»

رئیس سازمان صداوسیما در پایان با اشاره به در پیش بودن المپیک هم خاطر نشان کرد:« با توجه به ایام پیش رو و آغاز المپیک، رادیو ورزش در جذب مخاطب و گفتگو و تعامل با مردم خیلی می تواند موثر باشد. با توجه به اختلاف ساعتی ایران با ژاپن مردم چون در راه و حرکت می باشند می توانند از رادیو بیشتر استفاده کنند.»

صالحی امیری: رادیو ورزش صدای ورزش است

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم در مراسم سالروز تاسیس رادیو ورزش درباره نقش این رادیو در ورزش گفت:« رادیو ورزش صدای جامعه، قهرمانان، پیشکسوتان و مربیان و ورزش ایران زمین است.قدردان کسانی هستیم که در بیست و دوسال این نهال را به درخت تنومند تبدیل کرده اند و این آغازی است برای جهش و فتح قله های بیشتر.»

صالحی امیری تاکید کرد:« همکاران بنده در صدا و سیما امروز نقش مهمی در به موفقیت رساندن ورزشکاران ما در مسابقات المپیک توکیو دارند.رادیو ورزش رادیوی اخلاق و افتخار و اقتدار ملی است.مجموعه رادیو ورزش هم نقد منصفانه و تبلیغ منصفانه و مرزهای اخلاقی را رعایت می کنند.»

رئیس کمیته ملی المپیک به پاسخگویی جامعه ورزش به رسانه ها از جمله رادیو پرداخت و گفت:« همه اعم از رییس فدراسیون، مربی، وزیر ورزش و همه دست اندرکاران موظفیم پاسخگوی رسانه ملی باشیم.بنده از روز اول پاسخگوی عزیزان رسانه ملی بوده ام و کمترین زمانی پیش آمده که نتوانم درخواست مصاحبه آنها را اجابت کنم.

وی افزود:« تجلی عملکرد ما در ذهنیت اجتماعی رادیو و رسانه ملی است و این حلقه ارتباطی بهترین فرصت برای مسئولین هست. ما قدردان مدیران و مجریان هستیم. باید سرمایه های خود را ارج دهیم. باید انصاف و اخلاق را در ورزش جاری کنیم.»

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم در این مراسم گفت: « بی شک رسانه در هر جامعه برای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم نقش تعیین کننده‌ای دارد. جامعه توسعه یافته باید مردمی آگاه، اهل تحلیل و هوشیار داشته باشد.»

تقدیر از صداهای ماندگار 

مراسم ۲۳ سالگی شبکه رادیویی ورزش با تقدیر از گویندگان و کارشناسان این مجموعه همراه بود.در این مراسم از اختر زورقچیان، غلامعلی پیرایرانی، اسکویی، والی زاده، علی شاکری، سعیدرضا میرزا شفیع، علی اکبر ارمنده و جهانگیر چراتی مجریان و گویندگان پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش تقدیر و تشکر و هدایایی از سوی کمیته ملی المپیک به آن ها اهدا شد.

لینک گزارش در سایت جوان آنلاین