Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
00:31 - 1400/01/28

نگاهی به بازی‌های هفته اول نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های امشب ۳ نماینده کشورمان

خط و نشان آسیایی

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در حالــی از امشب آغاز می‌شود که تیم‌های ایرانی به خصوص استقلال و پرسپولیس با نمایش باکیفیتی که در بازی اول داشتند، برای سایر حریفان آسیایی‌شان خط و نشان کشیدند.

خط و نشان آسیایی

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- تیم‌های ایرانی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را که از چهارشنبه گذشته آغاز شده است با توپ پر شروع کرده اند، با دو برد و سه مساوی و بدون باخت تا بهترین عملکرد را در بین تیم‌های آسیایی از همین بازی اول ثبت کنند. پرسپولیس و استقلال مقابل الوحده و الاهلی پیروز شدند و تراکتور و فولاد در شرایطی مقابل پاختاکور و السد به تساوی رسیدند که از حریفان‌شان پیش افتاده بودند. امشب هم هفته دوم مرحله گروهی آغاز می‌شود و پرسپولیس، فولاد و تراکتور مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.

پرسپولیس؛ دومین برد را می‌خواهد

پرسپولیسی‌ها مانند سه فصل گذشته، لیگ قهرمانان امسال را نیز مانند یک مدعی آغاز کرده‌اند و شرایط خوب آن‌ها در فصل ۲۰۲۱ هم ادامه دارد. شاگردان گل‌محمدی که در گروه E قرار گرفته‌اند، چهارشنبه شب در بازی اول مرحله گروهی، الوحده امارات را یک بر صفر و با شوت دیدنی سیدجلال حسینی از پشت محوطه جریمه شکست دادند تا بار دیگر صابون مدافع کهنه‌کار قرمز‌ها به تن تیم کاته، سرمربی هلندی الوحده بخورد. سرمربی که دو سال قبل زمانی که روی نیمکت الجزیره امارات می‌نشست، پیش از بازی تیمش با پرسپولیس در لیگ قهرمانان به کنایه درباره تأثیرگذاری کاپیتان پرسپولیس گفته بود «مگر سیدجلال حسینی سوپرمن است»، در آن بازی سیدجلال در وقت‌های تلف شده به الجزیره گل زد تا به نوعی پاسخ محکمی به صحبت‌های سرمربی هلندی داده باشد. دو سال بعد از آن مسابقه باز هم سیدجلال و تیم کاته چهارشنبه گذشته این‌بار در هند به هم رسیدند و باز هم کاپیتان پرسپولیس به تیمی که هدایتش را این مربی هلندی بر عهده داشت گل زد تا تیم کاته همچنان بابت آن کنایه تاوان پس بدهد!

پرسپولیسی‌ها با وجود اینکه فصل جدید را در آسیا با برد شروع کرده‌اند، اما ناکامی ادامه‌دار مهاجمان تیم گل‌محمدی در باز کردن دروازه حریفان که سبب شده هافبک‌ها و مدافعان جور آن‌ها را بکشند، یکی از دل‌نگرانی‌های قرمزهاست. با این حال پرسپولیسی‌ها با توجه به تساوی بدون گل گوای هند و الریان قطر با سه امتیاز صدرنشین گروه E هستند. آن‌ها امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در دومین بازی مقابل الریان قرار می‌گیرند. تیم سوم لیگ قطر که لوران بلان مشهور فرانسوی هدایتش را برعهده دارد و با شجاع خلیل‌زاده مدافع سابق قرمز‌ها به دیدار پرسپولیس می‌آید. در دیگر بازی امشب این گروه نیز الوحده امارات و گوای هند با هم روبه‌رو می‌شوند.

استقلال؛ خط و نشان از ابتدای کار

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با بهترین شکل ممکن برای آبی‌ها آغاز شد. استقلالی‌ها بامداد جمعه در اولین بازی مرحله گروهی مقابل الاهلی قرار گرفتند و در پایان با نتیجه پرگل ۵ بر ۲ حریف سعودی‌شان را شکست دادند تا ACL را با سه امتیاز شیرین آغاز کرده باشند، آن هم مقابل حریفی که فصل گذشته هم همگروه‌شان بودند و یک برد و یک باخت را به دست آوردند. بامداد جمعه هم مانند بازی برگشت دو تیم در فصل پیش که آبی‌ها ۳ بر صفر در آن برنده شده بودند، این‌بار هم برد برای استقلال بود و آن‌ها با یک نمایش کامل و در شبی که آبی‌پوشان در تمام خطوط، سطح بالایی را نشان دادند، توانستند حریف عربستانی خود را این‌بار ۵ بر ۲ شکست دهند. در این مسابقه که مهدی قایدی ستاره زمین بود و دو گل از پنج گل استقلال را به نام خودش ثبت کرد، فرشید اسماعیلی، محمد نادری و شیخ دیاباته هم سه گل دیگر آبی‌ها را به ثمر رساندند.

ریگکامب، سرمربی رومانیایی الاهلی که تازه چند روزی است کارش را با سبز‌های سعودی آغاز کرده، اگرچه شکست تیمش را به اشتباهات داوری ربط داده، اما نمایش استقلال آنقدر با کیفیت بود که تیم گرانقیمت الاهلی و ستاره‌هایی مانند السوما گلزن سوری را اسیر خودش کند. با این حال فرهاد مجیدی که آبی‌ها با او هم در لیگ برتر و هم در آسیا شرایط خوبی پیدا کرده‌اند، معتقد است «هیچ اتفاقی رخ نداده و فقط یک بازی را با کیفیت خوب با پیروزی پشت سر گذاشتیم.» در دیگر بازی این گروه هم الدحیل قطر ۲ بر صفر الشرطه عراق را شکست داد تا در پایان بازی‌های هفته اول، استقلال با توجه به تفاضل گل بهتر در صدر قرار بگیرد و الدحیل در رده دوم بایستد.

فولاد؛ بدشانس‌ها

اهوازی‌ها که با برد پرگل‌شان مقابل العین در پلی‌آف نشان داده بودند تیم باکیفیتی هستند، مرحله گروهی لیگ قهرمانان را اگر خوش‌شانس بودند، می‌توانستند با یک پیروزی بزرگ آغاز کنند. فولاد، اما چهارشنبه شب گذشته در حالی که ۸۲ دقیقه از السد قطر جلو بود در دقایق پایانی گل مساوی را دریافت کرد تا نبرد ژاوی و نکونام برنده‌ای نداشته باشد. در دیگر بازی این گروه هم الوحدات اردن و النصر عربستان به تساوی بدون گل رسیدند تا هر چهار تیم گروه D کارشان را با تساوی آغاز کنند. جواد نکونام پس از تساوی در بازی اول مرحله گروهی، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ شاگردانش را آماده بازی با النصر عربستان می‌کند. النصر که یکی از پرافتخاترین تیم‌های عربستانی است، اگرچه در فصل جدید لیگ عربستان در پایان هفته بیست و پنجم در رده پنجم قرار دارد، اما آن‌ها فصل گذشته تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بالا آمدند که در این مرحله مغلوب پرسپولیس شدند. در بازی دیگر گروه هم الوحدات اردن به مصاف السد قطر می‌رود.

تراکتور؛ به دنبال اولین برد

تراکتور دیگر نماینده ایران نیز در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان با فولاد هم‌درد است. آن‌ها در حالی که چهارشنبه شب گذشته از پاختاکور ۲ بر صفر جلو افتاده بودند در نهایت مقابل این تیم مشهور ازبک به تساوی ۳ -۳ رسیدند تا شاگردان رسول خطیبی هم با یک امتیاز کارشان را آغاز کنند. در این شرایط آن‌ها در دومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان از ساعت ۲۲:۳۰ با الشارجه امارات روبه‌رو می‌شوند و به دنبال ثبت اولین بردشان هستند. الشارجه حریف امشب تراکتور در بازی اول توانست نیرو‌های هوایی عراق را یک بر صفر شکست دهد و صدرنشین گروه B شود.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان