Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
15:18 - 1400/01/25

امشب، پایان یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان

رئال و سیتی کار نیمه‌تمام‌شان را تمام می‌کنند؟

در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، رئال و سیتی به دنبال تکرار برد دور رفت‌شان مقابل لیورپول و دورتموند و صعود به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ هستند.

رئال و سیتی کار نیمه‌تمام‌شان را تمام می‌کنند؟

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که سه‌شنبه شب آغاز شده بود، امشب با انجام دو بازی باقی مانده به پایان می‌رسد، لیورپول در آنفیلد به مصاف رئال‌مادرید می‌رود و دورتموند در وست فالن میزبان سیتی است.

هفته رؤیایی رئال کامل می‌شود؟

زیدان و شاگردانش می‌خواهند هفته رؤیایی‌شان را تکمیل کنند. آن‌ها پس از اینکه سه‌شنبه شب گذشته در بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، لیورپول را شکست دادند، شنبه شب در لالیگا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو در ال‌کلاسیکوی برگشت هم مانند دو دربی قبلی بارسا را با شکست بدرقه کردند تا در فاصله یک امتیازی اتلتیکو در صدر روی رده دوم جدول قرار بگیرند. حالا آن‌ها هم در اروپا و هم اسپانیا در بهترین شرایط قرار گرفته‌اند. رئالی‌ها در لالیگا با زیدان برای دفاع از عنوان قهرمانی شانس بالایی دارند و در لیگ قهرمانان هم برخلاف فصل گذشته، بیشترین شانس را دارند.

شاگردان زیدان امشب برای کامل کردن هفته فوق‌العاده‌شان به انگلیس رفته‌اند تا در بازی برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان سومین برد مهم خود را در این هفته به دست آورند. رئالی‌ها در حالی در آنفیلد به میدان می‌روند که با توجه به پیروزی در بازی رفت، نصف راه صعود به نیمه‌نهایی را طی کرده‌اند. مادریدی‌ها هفته گذشته در مسابقه‌ای که وینیسیوس جونیور ستاره‌شان بود، ۳ بر یک قرمز‌های لیورپول را شکست دادند تا در بازی امشب با خیال راحت‌تری توپ را زمین مسابقه به گردش دربیاورند.

در طرف دیگر لیورپول برای جبران شکست دور رفت و رسیدن به نیمه‌نهایی تلاش می‌کند. آن‌ها در لیگ انگلیس هم برخلاف سال گذشته روز‌های خوبی را تجربه نمی‌کنند و پس از قهرمانی مقتدرانه‌شان در سال گذشته، در فصل جاری تیم ششم جدول هستند و با سیتی صدرنشین ۱۴ امتیاز اختلاف دارند. عملکردی که سبب شده حتی کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان هم برای‌شان سخت شود.

البته شاگردان کلوپ در حالی پس از عبور از روز‌های بحرانی‌شان در لیگ جزیره، این هفته با شکست ۲ بر یک آستون‌ویلا را بردند که در تلاش برای سروسامان دادن به رتبه‌شان در جدول لیگ جزیره هستند، چراکه در لیگ قهرمانان کار سختی برای حضور در جمع چهار تیم پایانی دارند. قرمز‌های آنفیلد با توجه به شکست بازی رفت، در بازی امشب برای اینکه مجوز صعود را بگیرند باید با اختلاف دو گل تیم زیدان را شکست دهند تا بتوانند راهی مرحله بعد شوند، یک مأموریت سخت، آن هم مقابل تیمی که در شرایطی ایده‌آل با توجه به برد دور رفت و همچنین پیروزی در ال‌کلاسیکو مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد.

سیتیزن‌ها می‌خواهند طلسم‌شکنی کنند

ورزشگاه مشهور وست فالن در شرایطی که امشب با توجه به شیوع کرونا دیگر میزبان آن هواداران پرشور دورتموندی که استادیوم را سرتاسر زردپوش می‌کردند، نیست و شاهد رویارویی شاگردان ادن تزریچ و منچسترسیتی در بازی برگشت دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. منچسترسیتی در بازی رفت توانست ۲ بر یک دورتموند را شکست دهد تا زنبور‌ها در خانه برای جبران به میدان بروند.

دورتموند در حالی آماده بازی برگشت شده که شنبه این هفته در بوندس‌لیگا پس از سه هفته توانست پیروز شود تا تزریچ با توجه به برد ۳ بر ۲ مقابل اشتوتگارت با روحیه بالاتری برای بازی امشب تیمش را به میدان بفرستد. با توجه به تک‌گل مارکو رویس در خانه سیتی، دورتموندی‌ها با حداقل گل و با یک پیروزی یک بر صفر هم می‌توانند به دلیل گل زده در خانه حریف، یکی از تیم‌های نیمه‌نهایی باشند. اریک هالند، ستاره نروژی دورتموند که همه تیم‌های مطرح دنیا برای او دعوتنامه فرستاده‌اند، امید اول تیم نماینده زردپوش آلمان مانند تمام دیدار‌های گذشته در وست فالن خواهد بود.

منچسترسیتی هرچند قبل از رویارویی امشب با دورتموند در اروپا، شنبه شب در لیگ انگلیس به لیدز ۲ بر یک در ورزشگاه اتحاد باخت، اما آن‌ها در حال حاضر با یک اختلاف ۱۱ امتیازی با تیم دوم، راه طولانی تا قهرمانی در لیگ جزیره ندارند و همین مسیر را می‌خواهند در اروپا هم ادامه دهند. هدفی که سبب شده گواردیولا که با توجه به فاصله امتیازی‌اش در پریمرلیگ، خیالش از بالا بردن جام در پایان فصل کمی راحت است، به دنبال ادامه این موفقیت و رسیدن به جام در لیگ قهرمانان باشد تا طلسم سیتیزن‌ها در اروپا شکسته شود. مسئله‌ای که باعث شده گواردیولا به تزریچ پیغام بدهد که سیتی امشب در وست فالن تنها به تکرار برد دور رفت فکر می‌کند.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان