Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
17:37 - 1399/10/18

حاشیه ای بر ادامه لیگ انگلیس با وجود قرنطینه سراسری

فوتبال جزیره تسلیم کرونا نمی شود

لیگ انگلیس با وجود گسترش ویروس جهش یافته کرونا در این کشور و ثبت 40 مورد مثبت در بین تیم های لیگ جزیره در یک هفته، قرار نیست تعطیل شود.

فوتبال جزیره تسلیم کرونا نمی شود

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- انگلیسی ها در حالی از دیروز وارد قرنطینه سراسری شدند که این بار گویا قرار نیست زور کرونا به فوتبال برسد، طوری که شیوع ویروس جهش یافته در انگلیس و ثبت رکوردهای تازه در آمار کرونایی های لیگ انگلیس هم گویا سبب نشده مقامات اتحادیه فوتبال انگلیس مانند اسفند سال گذشته تصمیم به تعطیلی مسابقات بگیرند. تصمیمی که سبب شده مانند تمام سال های قبل، تیم های انگلیسی در روزهای تعطیلات کریسمس بر خلاف سایر لیگ های اروپایی، برنامه بازی هایشان فشرده تر از همیشه است تا فوتبال در روزآزمایی تازه اش با کرونا خیال تسلیم شدن نداشته باشد.

11اسفند سال گذشته بود که با اوج گیری کرونا که کم کم در حال گسترش به همه کشورهای دنیا بود، مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس هم در جلسه ای فوری، رقابت های لیگ برتر را به حالت تعلیق درآوردند، تصمیمی که در روزهای بعدش به سایر لیگ های اروپایی هم رسید تا کرونا، فوتبالیست ها را خانه نشین کند. این تعطیلی بیش از 3 ماه طول کشید و در نهایت از 28 خرداد امسال لیگ جزیره از سر گرفته شد تا با برگزاری بازی های باقی مانده تکلیف این فصل مشخص شود، فصلی که لیورپولی ها خوش شانس بودند که با توجه به یکه تازی شان در بالای جدول، نیمه تمام رها نشد و شاگردان کلوپ توانستند پس از سه دهه جشن قهرمانی بگیرند، البته در ورزشگاه خالی و دور از چشم هواداران شان.با کاهش همه گیری کرونا، 22 شهریورماه امسال هم فصل 2021-2020 لیگ جزیره آغاز شد تا فوتبال در روزهایی که کرونا خیلی از فعالیت ها را تعطیل یا نیمه تعطیل کرده بود، به حرکتش ادامه دهد.

رکوردشکنی کرونا در لیگ جزیره

با این حال در یک ماه گذشته با شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس، باشگاه های لیگ برتری هم بیشتر از قبل در تیررس کرونا قرار گرفتند، به نحوی که آمار کرونایی های لیگ برتر در یک هفته گذشته رکورد شکنی کرده و به ثبت 40 مورد مثبت به ثبت رسیده است.

سازمان لیگ انگلیس در حالی همواره از بازیکنان، کادرفنی و کارکنان باشگاه‌ها آزمایش می‌گیرد و تا حالا و از زمان شروع مجدد لیگ برتر، 18 دوره از آزمایش گرفته شد که در آخرین دوره بیشترین آمار مبتلأیان به ثبت رسیده است.در یک ماه گذشته دو دیدار به دلیل ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا لغو شده و بازی فولام در برابر برنلی و تاتنهام به زمان دیگر موکول شده است.بازیکنان کریستال پالاس، تاتنهام هاتسپور، فولام، منچسترسیتی و وستهام بیشترین تعداد ابتلایان به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد.

همچنین در شرایطی منچسترسیتی دیشب در نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف منچستریونایتد رفت که بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این باشگاه افزوده شد.بر اساس اعلام باشگاه منچسترسیتی، در تازه‌ترین تست‌های انجام شده، دو بازیکن این تیم به نام‌های اسکات کارسون (دروازه‌بان) و کول پالمر (هافبک 18 ساله) به همراه یکی از اعضای کادرفنی این تیم که نامش فاش نشده، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.در حال حاضر شمار بازیکنان مبتلا به بیماری کووید-19 در تیم فوتبال منچسترسیتی به هشت نفر رسیده است. پیش از این بازیکنانی همچون اریک گارسیا، گابریل ژسوس و کایل واکر تست کرونای‌شان مثبت شده بود.

فوتبال تعطیل نمی شود

شیوع گسترده ویروس کرونا در انگلیس در حالی از دیروز این کشور را وارد قرنطینه سراسری کرده که رقابت های لیگ جزیره با وجود ثبت رکوردهای جدید همچنان قرار است ادامه پیدا کند.بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دوشنبه به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان در این کشور، قرنطینه سراسری در بریتانیا را اعلام کرد و محدودیت‌های جدید از دیروز  در این کشور به اجرا آمد و انتظار می‌رود این قرنطینه سراسری تا ماه فوریه ادامه داشته باشد. وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس اما در صحبتهای اخیر خود تایید کرد که فعالیتهای ورزشی سطح بالا بر اساس قوانین این قرنطینه جدید متوقف نخواهد شد و با حفظ و رعایت دستورالعملهای پیشگیرانه ادامه خواهد داشت.

با این حال برخی تیم‌های لیگ برتری با ارسال درخواستی به اتحادیه فوتبال انگلیس خواهان تعطیل شدن دو هفته‌ای رقابت‌های لیگ برتر جزیره شدند اما اتحادیه فوتبال انگلیس پاسخ تیم‌های لیگ برتری را داد و اعلام کرد به هیچ عنوان قصد تعطیل کردن مسابقات را نخواهد داشت و با اطمینان با شیوه‌ نامه‌های بهداشتی، رقابت‌های فصل را ادامه خواهند داد.

البته قرنطینه اعلام شده در انگلیس بسیار سخت گیرانه بوده و رقابت های لیگ جزیره را با تغییراتی روبرو کرده است. بر اساس آن مسابقات فوتبال در همه شهرها بار دیگر بدون تماشاچی برگزار خواهد شد. این در حالی است که مدتی بود در برخی شهرهای انگلیس که با کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا روبرو بودند تعداد محدودی تماشاچی اجازه راه یابی به استادیوم ها را پیدا کرده بودند.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان