Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
17:47 - 1399/08/01

نگاهی به ایراد دوباره فیفا از اساسنامه فدراسیون فوتبال

حضور مدیران بازنشسته فوتبال در سئول جنوبی تمدید شد!

با ایراد‌های دوباره فیفا پس از سه ماه به اساسنامه فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد همچنان خبری از برگزاری مجمع انتخاباتی و رونمایی از رئیس جدید نیست و مدیران بازنشسته فعلی فوتبال به حضورشان در ساختمان فدراسیون در خیابان سئول جنوبی تهران ادامه خواهند داد.

حضور مدیران بازنشسته فوتبال در سئول جنوبی تمدید شد!

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- ۹ ماه پس از استعفای مهدی تاج به بهانه بیماری، همچنان فدراسیون فوتبال در انتظار رئیس جدید است، انتظاری که به اصلاح اساسنامه فدراسیون گره خورده، به‌خصوص که فدراسیون جهانی فوتبال اسفند گذشته پس از لغو مجمع انتخاباتی ۲۵ اسفند در اولتیماتومی اعلام کرد که تا زمان تأیید نشدن اساسنامه، فدراسیون فوتبال ایران حق برگزاری مجمع انتخابی برای انتخاب جانشین مهدی تاج را ندارد. پس از منع فیفا، در هفت ماه گذشته چندین بار اساسنامه بین فدراسیون و فیفا در حال رفت و برگشت بوده و طولانی شدن اصلاح اساسنامه شائبه‌هایی را به وجود آورده است که مدیران بازنشسته فعلی فدراسیون که با دهن‌کجی به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با چماق تعلیق در صورت دخالت نهاد‌های غیرفوتبالی، همچنان در فدراسیون حضور دارند با کش دادن ماجرای اساسنامه و تأخیر در برگزاری انتخابات در حال خریدن زمان هستند.

اواخر تیر بود که برای آخرین بار اساسنامه فدراسیون فوتبال با اصلاح ایراد‌هایی که فیفا گرفته بود به زرویخ ارسال شد. در روز‌های پایانی مهر و تأخیر سه ماهه فدراسیون جهانی در پاسخ به تأیید یا رد اساسنامه سبب شد نمایندگان مجلس، این مسئله را مشکوک اعلام کنند و به شدت نسبت به بلاتکلیفی مدیریتی فدراسیون گلایه کنند. در این راستا احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراکسیون مجلس اینطور واکنش نشان داد: «متأسفانه اساسنامه در همه فدراسیون‌های فوتبال معطل مانده و فیفا چندین ماه است که پاسخ درستی نداده و فکر می‌کنم این امر به دلیل سیگنال‌ها از داخل به خارج است، چراکه برخی نمی‌خواهند جای خود را از دست بدهند. قطعاً زمانی که الزام قانونی به وجود بیاید این افراد هیچ صلاحیتی برای ادامه حضور نخواهند داشت.»

محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم گفت: «افرادی سالیان سال از کنار این فوتبال منافع‌شان را حاکم کرده‌اند و برای اینکه منافع آن‌ها به خطر نیفتد، امروز و فردا می‌کنند و می‌گویند مجلس دخالت می‌کند. ما نقش نظارتی داریم و این وظیفه قانونی ماست. چهار ماه است که پاسخی بابت اساسنامه نیامده که این جای بحث دارد. فیفا نهادی نیست که این همه در ارسال اساسنامه تأخیر داشته باشد.»

 ۴۸ ساعت پس از انتقادات تند نمایندگان، ظهر دیروز سایت فدراسیون فوتبال از رسیدن نامه فیفا درباره اساسنامه خبر داد و نوشت: «فیفا ضمن قبول کلیات و اکثریت موارد مندرج در اساسنامه فدراسیون، مواردی جزئی را جهت اصلاح در بخش مقررات انتخاباتی اعلام کرده است. فدراسیون فوتبال ضمن تقدیر و تشکر از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، پاسخ نامه مذکور را در موعد مقرر خواهد داد.» با توجه به ایراد‌های چند باره فیفا به اساسنامه و اصلاح دوباره به نظر می‌رسد همچنان رفت و آمد اساسنامه بین فیفا و فدراسیون فوتبال ادامه دارد و فعلاً خبری از برگزاری مجمع انتخاباتی و رونمایی از جانشین مهدی تاج نیست.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان