Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
11:08 - 1399/05/11

مروری بر بازی های روز دوم هفته بیست وهفتم لیگ برتر که امشب برگزار می شود

شب داغ فوتبال

با توجه به حساسیت بالای بازی‌های امشب هفته بیست و هفتم مانند رویارویی استقلال و سپاهان، شب داغی در انتظار هواداران فوتبال است.

شب داغ فوتبال

سعید احمدیان/ روزنامه جوان- لیگ برتر فوتبال از دیشب به هفته ۲۷ رسید و تنها سه هفته تا پایان لیگ نوزدهم باقی مانده است، رقابت‌هایی که برخلاف فصل‌های اخیر، کار تعیین قهرمان به دقیقه ۹۰ نکشید و پرسپولیسی‌ها چهار هفته زودتر از پایان مسابقات، هفته گذشته در مسجدسلیمان جشن قهرمانی گرفتند. با وجود رونمایی زودهنگام از قهرمان، اما رقابت‌های لیگ هرچه به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شود با جذابیت‌های بیشتری همراه است، به خصوص که هرچه لیگ به هفته‌های آخر می‌رسد، جنگ بر سر سهمیه آسیا و سقوط نکردن داغ‌تر می‌شود و هواداران فوتبال را جلوی تلویزیون میخکوب می‌کند.

استقلال- سپاهان، ساعت ۲۱:۳۰

ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی امشب میزبان مهم‌ترین بازی هفته بیست و هفتم است، جایی که استقلال و سپاهان تیم‌های دوم و سوم جدول مقابل هم قرار می‌گیرند. دو تیمی که با ۴۵ امتیاز از ۲۶ بازی برای نایب‌قهرمانی تلاش می‌کنند. البته آن‌ها رقیبان سرسختی هم دارند که منتظر لغزش این دو تیم هستند تا جایگاه‌شان را در جدول رده‌بندی بگیرند. با این حال بازی امشب استقلال و سپاهان برای هر دو تیم یک نبرد شش امتیازی است که می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم با جدی‌ترین رقیب‌شان فاصله بیندازند و هم جایگاه خود در جدول را تثیبت کنند.

استقلالی‌ها در حالی برای بازی امشب آماده شده‌اند که روند نتیجه‌گیری‌شان در هفته‌های اخیر بالا و پایین زیادی داشته است. البته آن‌ها پس از برد پارس جنوبی در یک بازی معوقه با روحیه بالایی برای میزبانی از زردپوشان اصفهانی آماده شده‌اند. هرچند آبی‌ها با سوغات سه‌امتیازی‌شان از جم به جایگاه دوم جدول رسیده‌اند، اما سپاهان و تراکتور سایه به سایه آن‌ها حرکت می‌کنند. در چنین شرایطی فرهاد مجیدی به خوبی آگاه است که امتیاز از دست دادن در بازی امشب شاید به قیمت از دست رفتن سهمیه آسیا تمام شود، اما کسب امتیاز کامل از این دیدار می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به سهمیه آسیا امیدوارتر کند. مانند بازی‌های قبلی در بازی با سپاهان هم نگاه هواداران استقلال برای باز کردن دروازه پیام نیازمند به شیخ دیاباته است. البته سپاهانی‌ها برنامه ویژه‌ای برای مهار مهاجم تنومند آبی‌پوشان خواهند داشت.

در سوی دیگر سپاهان هم پس از کسب دو مساوی و یک باخت، سرانجام هفته گذشته با برد مقابل صنعت نفت به جاده پیروزی برگشت تا آن‌ها نیز مانند استقلالی‌ها با روحیه بالایی برای بازی امشب مسافر تهران شوند. سپاهان پیش از دیدار‌های هفته بیست و هفتم با ۴۵ امتیاز و تفاضل گل ۱۷ در رده سوم است. البته بازی امشب علاوه بر حساسیت‌های امتیازی در جدول برای کسب سهمیه آسیا، روی نیمکت‌ها هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. هرچند امیر قلعه‌نویی به دلیل حمله عصبی به تهران نیامده و از خانه سپاهان را ارنج می‌کند، با این حال گفته می‌شود او یکی از مربیانی است که در صورت ناکامی مجیدی در استقلال فصل آینده روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند، شنیده‌هایی که به بازی امشب جنبه حیثیتی نیز داده است.

نساجی- پرسپولیس، ساعت ۱۹:۳۰

قهرمان زودهنگام لیگ به قائمشهر رفته تا در مسابقه شماره ۲۷ با نساجی بازی کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی هفته گذشته با بردی که در مسجدسلیمان به دست آوردند، قهرمانی‌شان را قطعی کردند تا در چهار بازی باقی مانده تا پایان لیگ با خیال راحت به میدان بروند و استرسی متوجه آن‌ها نباشد. در بازی رفت پرسپولیس یک بر صفر نساجی را شکست داد و حالا برای تکرار این پیروزی در ورزشگاه شهید وطنی به میدان می‌رود. آن‌ها در هفت بازی اخیرشان چه در داخل خانه و چه خارج از خانه پیروز شده‌اند و مقابل نساجی به دنبال هشتمین برد متوالی‌شان هستند تا رکورد‌های چهارمین قهرمانی‌شان دورتر از دسترس رقیبان‌شان در فصل‌های آینده شود.

نساجی، اما رقیب سرسختی برای پرسپولیس خواهد بود. شاگردان محمود فکری از بهمن‌ماه گذشته شکست‌ناپذیر نشان داده‌اند و در هفت بازی اخیر خود باختی نداشته‌اند. قائمشهری‌ها هفته گذشته در یک کامبک جنجالی بازی ۲ بر صفر باخته به فولاد را ۳ بر ۲ پیروز شدند تا آن‌ها نیز با برد به استقبال نبرد حساس امشب‌شان با قهرمان زودهنگام لیگ بروند.

گل‌گهر- فولاد، ساعت ۲۰:۱۵

یکی برای فرار از سقوط می‌جنگد و دیگری برای کسب سهمیه آسیا، این حکایت بازی امشب گل‌گهر و فولاد است. سیرجانی‌ها اگرچه در دو هفته اخیر با دو برد توانسته‌اند از منطقه قرمز جدول دور شوند، اما مجید جلالی به خوبی می‌داند که با توجه به نزدیک بودن فاصله امتیازی تیم‌ها، اگر تیمش نتیجه نگیرد خطر سقوط دوباره بیخ گوش‌شان قرار می‌گیرد. آن‌سو هم فولاد اگرچه با ۴۲ امتیاز در رده ششم جدول ایستاده، اما با توجه به داشتن یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌های بالای جدولی می‌تواند به جمع تیم‌هایی که شانس کسب سهمیه آسیا را دارند، اضافه شود.

پارس جنوبی جم – شاهین شهرداری بوشهر، ساعت ۲۰:۳۰

دربی بوشهر از دیگر بازی‌های امشب است. جمی‌ها که هفته گذشته مقابل استقلال نتیجه را واگذار کردند با ۲۵ امتیاز تیم یازدهم جدول هستند و فاصله تنها یک امتیازی با تیم چهاردهم جدول سبب شده آن‌ها با یک لغزش دوباره در جمع تیم‌های منطقه قرمز جدول قرار بگیرند. در سوی دیگر شاهینی‌ها که با ۱۸ امتیاز قعرنشین جدول هستند با ادامه این روند فصل بعد در لیگ دسته اول حضور خواهند داشت، به خصوص که شاگردان پاشازاده در شش بازی آخرشان چهار باخت و دو مساوی داشته‌اند.

لینک پی دی اف گزارش در روزنامه جوان