Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
17:29 - 1399/02/06

حاشیه‌ای بر جعلی بودن سند‌های پرداختی استقلال به دیاباته و میلیچ

فوتبال در مشت کلاهبرداران!

جعلي بودن سندهاي پرداختي به دياباته و ميليچ دو بازيکن خارجي استقلال از گسترش نفوذ کلاهبرداران در فوتبال ايران حکايت دارد.

فوتبال در مشت کلاهبرداران!

سعيد احمديان/ روزنامه جوان- رسوایی‌های مدیران فوتبال تمامی ندارد، یک روز حرف دروغ‌شان رو می‌شود و روز دیگر سند پرداختی‌شان جعلی از آب درمی‌آید، مانند امروز که بار دیگر جعلی بودن سند پرداختی به بازیکنان خارجی استقلال رسوایی جدیدی را برای مدیران تازه‌وارد آبی‌ها به بار آورده است، آن هم مدیرانی که مدعی بودند به جای دراز کردن دست جلوی هوادار می‌خواهند با راه‌اندازی خیریه به هواداران کمک کنند، اما حالا رو شده که درخواست آن‌ها از یک هوادار در خارج از کشور برای پرداخت بدهی‌های دیاباته و میلیچ یک آبروریزی به بار آورده و سند پرداختی این هوادار نیز جعلی از آب درآمده است.

ادعای توخالی مدیر تازه ‌وارد

احمد سعادتمند فروردین‌ماه بود که با وعده‌های خوش‌آب و رنگ حکم مدیرعاملی استقلال را گرفت، مانند وعده درآمد سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیاردی برای باشگاه که مدعی بود استقلال توانایی کسب این درآمد را دارد و دیگر احتیاجی به کمک هواداران ندارد: «باید سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد از استقلال پول دربیاید و می‌توانیم یک خیریه برای باشگاه ایجاد کنیم، نه اینکه بگوییم باشگاه بدهکار است. الان چشم یک هوادار ما تخلیه شده و جوانان برای ازدواج یا تحصیل با مشکل مواجهند و ما باید به آن‌ها کمک کنیم.»

یک هفته از ادعای بی‌نیازی به کمک هواداران نگذشته بود که باشگاه استقلال اعلام کرد قسط اول مطالبات دیاباته و همچنین بخش مهمی از مطالبات هرویه میلیچ مدافع کروات استقلال توسط یکی از هواداران مقیم خارج از کشور تأمین و به حساب آن‌ها واریز شده است.

سعادتمند هم که مدعی شده بود دیگر استقلال نباید دستش را برای پول جلوی هوادار دراز کند، در پیامی عجیب از این هوادار برای پرداخت بدهی‌های میلیچ و دیاباته تشکر کرد: «از چنین عزیزانی که قلب‌شان با استقلال است، صمیمانه سپاسگزارم. باید اذعان داشت ایرانیان خارج از کشور با کمی اعتماد متقابل توان همکاری و مشارکت با مجموعه ما را به خوبی دارند و حتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. مجدداً از این دوست خوبم سپاسگزارم. این هوادار پرداخت قرارداد‌های دیاباته و میلیچ را آغاز کرده و به زودی نیز کل قرارداد دیاباته را پرداخت خواهد کرد.  امیدوارم که به زودی و در تهران میزبان او باشم.»

تسویه خیالی با خارجی‌ها

در حالی که خبر پرداخت مطالبات دیاباته و میلیچ، سایر بازیکنان استقلال را هم خوشحال کرد که آن‌ها نیز طلب‌های‌شان در همین روز‌ها واریز خواهد شد، اما آخر هفته گذشته بود که دیاباته و میلیچ دریافت پول را تکذیب و سند‌های واریزی باشگاه را جعلی اعلام کردند، سند‌هایی که حتی غلط املایی زیادی هم داشت و به عنوان نمونه به جای واژه business day نوشته شده بود business day’s یا به جای واژه receiver نوشته شده resiver.

دیاباته در واکنش به سند جعلی واریزی به حسابش آن را توهین به شعور خود عنوان کرد: «نمی‌دانم چرا رسید جعلی در اختیارم قرار دادند. این موضوع اعتبار باشگاه را زیر سؤال می‌برد. امیدوارم هرچه سریع‌تر مشکلات مالی باشگاه استقلال حل شود، اما اینکه بخواهند با رسید‌های جعلی وضعیت را آرام جلوه دهند و به شعور بازیکن توهین کنند، غیرقابل قبول است.» میلیچ هم اینطور به سند‌های جعلی واکنش نشان داد: «گفته شده که یک نفر با پرداخت ۱۵ هزار دلار بخشی از دستمزد من و شیخ را به حسابمان واریز کرده و من این خبر را در رسانه‌ها خواندم، اما کاغذی که به عنوان رسید به باشگاه ارائه شده، قلابی است و چنین پولی به حساب من واریز نشده است. بلافاصله بعد از اینکه خبری در این زمینه منتشر شد، مدرک را چک کردم و آن را برای وکیلم فرستادم. با کنترل مدرک مشخص شد که این رسید مالی جعلی است.»

جعل، کسب و کار من است

البته چنین اتفاقاتی در باشگاه استقلال تازگی ندارد. اتفاقی که برای دیاباته و میلیچ افتاد شبیه به اتفاقی بود که در پایان لیگ هفدهم برای جباروف رخ داد. جایی که همین هوادار استقلال در خارج از کشور مدعی شد ١٣٠ هزار دلار برای این بازیکن پول واریز کرده است، اما در سندی که جباروف برای باشگاه استقلال فرستاد کاشف به عمل آمد که تمام دریافتی او تنها ١٣ دلار بوده است. پندار توفیقی با انتشار اسناد این ماجرا اعلام کرد که قبلاً در مورد عدم اهلیت این فرد به مدیران فعلی باشگاه هشدار داده بود و آن‌ها نباید به این فرد اطمینان می‌کردند.

در ماجرای جدایی استراماچونی هم مدیران باشگاه استقلال متهم به جعل مدارک علیه این مربی شده بودند. دی‌ماه گذشته بود که باشگاه استقلال با انتشار نامه‌ای مدعی شروط یازده‌گانه استراماچونی برای بازگشت شد، نامه‌ای که جعلی بود و واکنش این مربی ایتالیایی را به همراه داشت: «از تمامی آن مشکلات گذشتم و آماده بازگشت به استقلال، پیش بازیکنان سابقم و هوادارانم بودم که آن‌ها مدارک و اطلاعات جعلی منتشر کردند تا اعتبار من و توافق حاصل شده را خراب کنند.»

لينک پي دي اف گزارش در روزنامه جوان