Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
13:54 - 1402/09/07

نگاهی به ۲ شگفتی‌ساز لیگ بیست‌وسوم

میهمان‌های ناخوانده در جمع مدعیان!

تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و ذوب‌آهن اصفهان با گذشت یک سوم از فصل جاری لیگ برتر با قرار گرفتن در رده‌های دوم و سوم شگفتی‌ساز شده‌اند.

میهمان‌های ناخوانده در جمع مدعیان!

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- لیگ برتر فوتبال در حالی از هفته یازدهم عبور کرده که مانند اکثر فصول پیش، این دوره هم خالی از شگفتی نبوده است. در فصل جاری هم تیم‌هایی هستند که با گذشت یک سوم از لیگ، پیش‌بینی‌ها و معادلات معمول را بر هم زده‌اند و نام خودشان را به عنوان تیم‌های شگفتی‌‍ساز بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. ملوان و ذوب‌ ‌آهن، ۲ تیمی هستند که در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده‌اند و با گذشت ۱۱ هفته از لیگ، جایگاه دوم و سوم جدول را به خودشان اختصاص داده‌اند.

گرچه نمی‌توان گفت که شاگردان مهدی تارتار(سرمربی ملوان) و محمد ربیعی(سرمربی ذوب) این روند را تا پایان لیگ ادامه خواهند داد، با این حال تا اینجای بازی‌های لیگ توانسته‌اند در جمع مدعیان قرار بگیرند؛ جایگاهی که شاید برای خوش‌بین‌ترین هواداران این ۲ تیم هم قابل پیش‌بینی نبود!

روند ملوان و ذوب‌آهن را تا پایان هفته یازدهم بررسی کرده‌‎ایم و باید گفت که آنها میهمان‌های ناخوانده بالای جدول هستند.

ملوان؛ ورق برگشت

هوادارانی که این هفته‌ها به ورزشگاه تختی انزلی می‌روند دیگر مانند فصل پیش، دست و دلشان بابت دست و پا زدن قوهای سفید در قعر جدول و سقوط نکردن نمی‌لرزد. ملوان در حالی وارد لیگ بیست و سوم شد که هم در سطح مدیریتی و هم سطح فنی، کاملا دست به خانه‌تکانی زده بود. پژمان نوری، کاپیتان و ستاره این تیم در سال‌های دور از مدیرعاملی ملوان کنار رفت و تارتار هم روی نیمکت جای مازیار زارع را گرفت.

آنها فصل گذشته در حالی که در بیم و امید سقوط بودند، در نهایت با ۵ برد، ۱۲ مساوی و ۱۳ باخت و ۲۷ امتیاز و قرار گرفتن در رده دوازدهم به کارشان پایان دادند و در لیگ برتر ماندنی شدند.

در فصل جدید اما برای انزلی‌چی‌ها و هواداران پرشور این تیم گویا حداقل تا اینجای لیگ کاملا ورق برگشته است. تیمی که فصل پیش در چنین روزهایی با باخت‌های متوالی، خطر سقوط را بیخ گوشش احساس می‌کرد، حالا در لیگ بیست و سوم با نتایجی که گرفته است در جمع تیم‌های بالای جدولی حضور دارد.

نگاهی به ۲ شگفتی‌ساز لیگ بیست‌وسوم؛ میهمان‌های ناخوانده در جمع مدعیان!

اگر ملوان در فصل گذشته در ۳۰ بازی، ۵ برد به دست آورده بود، درفصل جاری و با گذشت تنها یک سوم از لیگ و در پایان هفته یازدهم، به اندازه کل فصل پیش، پیروزی به دست آورده‌ است! ملوان در حال حاضر با ۵ برد، ۴ مساوی و ۲ باخت و ۱۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

هرچند به نظر می‌رسد این جایگاه با انجام بازی‌های معوقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس دچار تغییر شود اما نمی‌توان از روند فوق‌العاده شاگردان تارتار در لیگ بیست و سوم گذشت؛ عملکردی که سبب شده است تا دیگر مانند فصل قبل، دست و دل هواداران این تیم در ورزشگاه تختی نلرزد.

ذوب‌آهن؛ چشم و هم‌چشمی با همشهری زردپوش!

ذوب‌آهن دیگر تیم شگفتی‌ساز لیگ شماره ۲۳ است و سبزپوشان اصفهانی این بار اجازه نداده‌اند که نام سپاهان به عنوان تنها تیم اصفهانی مدعی مطرح شود. ذوب‌آهن فصل گذشته با تارتار روند پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. گاندوها فصل پیش با ثبت نتیجه مساوی در نصف بازی‌هایشان، دومین تیم از حیث تعداد تساوی در لیگ لقب گرفتند. چنین روندی باعث شد تا شاگردان تارتار در فصل قبل در نهایت با تنها ۷ برد، ۱۵ مساوی و ۸ باخت و کسب ۳۶ امتیاز در میانه جدول(رده نهم) قرار بگیرند؛ عملکردی معمولی و البته رو به نزول!

ذوبی‌ها هم مانند انزلی‌چی‌ها، برای شروع فصل جدید دست به خانه‌تکانی زدند و ربیعی از رفسنجان راهی اصفهان شد تا به جای تارتار، سبزپوشان را برای بیست و سومین دوره لیگ آماده کند.

نگاهی به ۲ شگفتی‌ساز لیگ بیست‌وسوم؛ میهمان‌های ناخوانده در جمع مدعیان!

تغییرات در ذوب‌آهن مانند ملوان دیگر تیم شگفتی‌ساز فصل جاری جواب داد و این تیم اصفهانی با گذشته ۱۱ هفته از لیگ هم‌اکنون با ۵ برد، ۴ مساوی و ۲ شکست و کسب ۱۹ امتیاز، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ملوان در رده سوم جدول قرار گرفته است. نتایج ذوب شاگردان ربیعی را در بین تیم‌‎های جذاب فصل جاری قرار داده است و هوادارانی که در این فصل راهی فولادشهر می‌شوند، می‌توانند حتی سرشان را از رقیب سنتی و همشهری‌شان یعنی سپاهان بالاتر بگیرند.

گرچه سپاهان با توجه به ۲ بازی معوقه می‎‌تواند بالای سر همشهری شگفتی‌سازش قرار بگیرد، اما با گذشت ۱۱ هفته از لیگ، نمی‌توان جایگاه فعلی ذوب را دید و لب به ستایش آنها باز نکرد.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا