Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
13:50 - 1402/09/08

عملکرد نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان

شانس‌ صعود تا دقیقه ۹۰ زنده ماند!

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در حالی دیشب به پایان رسید که پرسپولیس و سپاهان شانس‌های صعودشان را زنده نگه داشتند.

شانس‌ صعود تا دقیقه ۹۰ زنده ماند!

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- هفته پنجم و ماقبل پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته پیگیری شد. سه نماینده کشورمان هم در شرایطی برابر حریفانشان به میدان رفتند که تنها سپاهان و پرسپولیس با توجه به نتایجی که گرفتند هنوز شانس‌ صعود به مرحله حذفی را دارند اما نساجی در اولین حضورش، یک حذف زودهنگام را تجربه کرد. با توجه به این شرایط به بررسی عملکرد نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا پرداخته‌ایم.

سپاهان؛ فرمان صعود در دست شاگردان مورایس

اصفهانی‌ها با وجود یک شکست انضباطی برابر الاتحاد که با توجه به حواشی خارج از زمین مسابقه رقم خورد، در فاصله یک هفته مانده تا پایان مرحله گروهی، شانس زیادی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارد.

سپاهان که در گروه C قرار دارد در هفته پنجم مرحله گروهی، در ورزشگاه آزادی توانست با یک گل نیروی هوایی عراق را شکست دهد و با کسب این سه امتیاز با ارزش، شانس‌هایش را برای قرار گرفتن در جمع ۱۶ تیم پایانی لیگ قهرمانان بالا برد.

عملکرد نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان؛ شانس‌ صعود تا دقیقه ۹۰ زنده ماند!

در دیگر بازی این گروه الاتحاد عربستان با نتیجه ۲ بر یک آلمالیق را شکست داد تا بازی هفته پایانی دو تیم جنگ صعود به عنوان تیم اول گروه باشد.

در پایان بازی‌های گروه C، الاتحاد با ۱۰ امتیاز در صدر است، سپاهان هم ۱۰ امتیازی است اما هم با توجه به شکست در بازی رو در رو با الاتحاد، در رده دوم قرار دارد. نیروی هوایی عراق با ۷ امتیاز و آلمالیق بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

در بازی‌های روز پایانی مرحله گروهی، دوشنبه ۱۳ آذر و از ساعت ۲۱:۳۰ به صورت همزمان، الاتحاد در عربستان میزبان سپاهان است و نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان با هم بازی می‌کنند.

با توجه به شرایط جدول گروه، الاتحاد با یک تساوی به عنوان تیم اول صعود می‌کند و سپاهان تنها با برد می‌تواند به عنوان صدرنشین بالاتر از الاتحاد راهی مرحله بعد شود. سپاهان با مساوی هم به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم گروه‌های ۵گانه شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. باخت سپاهان می‌تواند شرایط این تیم را برای قرار گرفتن در بین سه تیم برتر دوم، پیچیده کند.

پرسپولیس؛ شانس صعود تا روز آخر زنده ماند

پرسپولیس برخلاف سپاهان، شرایط پیچیده‌تری برای صعود دارد، با این حال شاگردان یحیی گل‌محمدی با توجه به تساوی بدون گل برابر النصر در بازی این هفته، شانس‌شان را برای صعود زنده نگه داشتند.

عملکرد نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان؛ شانس‌ صعود تا دقیقه ۹۰ زنده ماند!

در دیگر بازی گروه E، الدحیل در شرایطی این هفته، برابر استقلال تاجیکستان ۲ بر صفر به پیروزی رسید که با توجه به تساوی پرسپولیس، عملا دیگر روی کاغذ هم شانس صعود ندارد.

در پایان بازی‌های گروهE در هفته پنجم، النصر با ۱۳ امتیاز صدرنشین است و صعودش را به مرحله بعد به عنوان تیم اول قطعی کرده است. پرسپولیس با ۸ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. الدحیل با ۴ امتیاز و استقلال تاجیکستان با ۲ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

در روز پایانی بازی‌های گروهی، سه‌شنبه ۱۳ آذر از ساعت ۱۹:۳۰ و به صورت همزمان، پرسپولیس در تهران میزبان الدحیل است و النصر در دوشنبه مهمان استقلال تاجیکستان است.

با توجه به شرایط جدول،پرسپولیس با تکرار پیروزی برابر الدحیل، شانس بالایی برای صعود به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم خواهد داشت. تساوی برابر الدحیل اما سبب خواهد شد که تنها یک معجزه، گل‌‎محمدی و شاگردانش را به عنوان یکی از سه تیم دوم برتر گروه‌های ۵گانه راهی یک هشتم کند.

نساجی؛ تجربه برای آینده

برخلاف پرسپولیس و سپاهان، تکلیف دیگر نماینده ایران در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی مشخص است و شاگردان سید مهدی رحمتی شانسی برای صعود ندارند.

نساجی در هفته پنجم مرحله گروهی برابر مومبای سیتی هند در ورزشگاه آزادی با دو گل به پیروزی رسید تا دومین برد قائمشهری‌ها در لیگ قهرمانان به دست بیاید. بردی که البته با توجه به حذف این تیم، تلخ بود.

عملکرد نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان؛ شانس‌ صعود تا دقیقه ۹۰ زنده ماند!

در دیگر دیدار این گروه هم الهلال ۲ بر صفر نوبهار نمنگان را شکست داد.

در پایان هفته پنجم، الهلال با ۱۴ امتیاز در صدر گروه D است و صعودش را به عنوان تیم دوم قطعی کرده است. نوبهاز نمنگان ازبکستان با ۱۰ امتیاز در رده دوم است.

نساجی با ۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد و مومبای سیتی هم بدون امتیاز در رده آخر قرار دارد.

در هفته پایانی مرحله گروهی، دوشنبه ۱۲ آذر، الهلال از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نساجی است و از ساعت ۲۱:۳۰ هم مومبای سیتی و نوبهار نمنگان ازبکستان با هم دیدار می‌کنند. نوبهار با توجه به بازی راحتی که مومبای سیتی در هفته آخر دارد، با برد در این دیدار می‌تواند به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم به مرحله حذفی صعود کند.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا