Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
13:41 - 1402/08/09

سایه‌روشن‌های هفته هشتم لیگ برتر

سر و تهِ جدول آبی شد!

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که صدرنشین و قعرنشین آن به ترتیب استقلال تهران و استقلال خوزستان، دو تیم آبی‌پوش لیگ هستند.

سر و تهِ جدول آبی شد!

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- لیگ برتر فوتبال در حالی ایستگاه هشتم را پشت سرگذاشت که سوت‌های داوری بازهم حواشی زیادی را به دنبال داشت تا مربیان و بازیکنان بدون توجه به محرومیت‌هایی که ممکن است برای آنها رقم بخورد، در سالن‌های نشست خبری و میکس‌زون‌ با انتقادهای تند و تیز نسبت به قضاوت‌ها اعتراض‌شان را نشان دهند.با توجه به این حواشی فراز و نشیب‌های هفته هشتم لیگ برتر را مرور کرده‌ایم.

بالانشینی آبی‌ها

هفته هشتم به کام استقلالی‌ها بود و آنها حالا صدرنشین جدید لیگ هستند. تیمی که با عبور از روزهای پرحاشیه و پرتنش شروع فصل، این هفته‌ها با جواد نکونام روزهای خوبی را تجربه می‌کند و این هفته با کسب چهارمین برد متوالی توانست از لغزش پرسپولیس و سپاهان بیشترین استفاده را برده و به صدر جدول برسد.

سایه‌روشن‌های هفته هشتم لیگ برتر؛ سر و تهِ جدول آبی شد!

شاگردان نکونام این هفته در ورزشگاه آزادی در یک باز پُر زد و خورد توانستند آلومینیوم اراک شکست دهند تا با فراموشی اختلافات هفته‌های اول و آتش‌بش سرمربی و مدیرعامل، همه چیز برای آنها به صورت صعودی پیش برود. البته فاصله تنها ۲ امتیازی استقلال با پرسپولیس که نزدیک‌ترین تعقیب کننده آبی‌ها است، سبب شده تا نکونام و شاگردانش حاشیه امنیت بالایی نداشته باشند و کوچکترین لغزش می‌تواند آنها را از صدر پایین بکشد.

با این حال این هفته‌‎ها با یک استقلال آماده که ستاره‌هایش مانند مهرداد محمدی در حال رسیدن به روزهای اوجشان هستند،آنها عزمشان را برای دفاع از عنوان قهرمانی جزم کرده‌اند. اگر چه رقبای سرسختی دارند و جنگ قهرمانی به نظر می‌رسد تا روز آخر ادامه داشته باشد.

توقف بدموقع پرسپولیس و سپاهان

در حالی تا هفته پیش سه تیم مدعی بالای جدولی سایه به سایه هم حرکت می‌کردند که این هفته برخلاف استقلال که با یک دشت سه امتیازی، هفته هشتم را تمام کرد، پرسپولیس و سپاهان برابر حریفانشان متوقف شدند تا نتایج به نفع آبی‌پوشان رقم بخورد.

سایه‌روشن‌های هفته هشتم لیگ برتر؛ سر و تهِ جدول آبی شد!

پرسپولیس در انزلی برابر ملوان مساوی کرد و سپاهان هم ۴۰۰ کیلومتر آن‌طرف‌‎تر از انزلی، در قائمشهر برابر نساجی به تساوی رسید تا این دو مدعی، دو امتیاز حساس را از دست بدهند. در حالی استقلال با ۱۸ امتیاز از ۷ بازی درصدر است که پرسپولیس با ۱۶ امتیاز از ۷ بازی و سپاهان با ۱۲ امتیاز از ۶ دیدار در رده‌های دوم و چهارم لیگ قرار گرفته‌اند.

سایه‌روشن‌های هفته هشتم لیگ برتر؛ سر و تهِ جدول آبی شد!

پرسپولیس پس از سه برد متوالی، این هفته نوار بردهایش قطع شد و سپاهان هم که در تمام ۵ بازی قبلی به پیروزی رسیده بود، برای اولین در فصل جدید امتیاز از دست داد تا هفته دهم برای این دو تیم برخلاف استقلال با پایان خوبی همراه نباشد.

تراکتور هر هفته دورتر از مدعیان

روزهای بحرانی تراکتور در هفته دهم ادامه پیدا کرد تا فاصله این تیم با صدر و دیگر مدعیان بیشتر شود. آنها پس از باخت به شمس‌آذر در هفته قبل، این هفته هم به ذوب آهن باختند تا با کسب دومین باخت متوالی زنگ خطر در اردوی تراکتور به صدا دربیاید. آنها با ۱۲ امتیاز از هشت بازی تیم ششم جدول هستند و با ادامه این روند پاکو خمس و شاگردانش باید رویای قهرمانی را در این فصل هم فراموش کنند.

سایه‌روشن‌های هفته هشتم لیگ برتر؛ سر و تهِ جدول آبی شد!

البته این عادت هر سال تراکتور است، تیمی که پرفراز و نشیب نتیجه می‌گیرد و با توجه به بالا و پایین‌های زیاد نتایج این تیم، آنها در فصل‌های اخیر نتوانسته‌اند لیگ را با جام به پایان برسانند.

تازه‌وارد، تازه راه افتاده است

هر چقدر فصل جدید برای استقلال خوزستان که در لیگ بیست و سوم دوباره به لیگ برتر بازگشته است، به بدترین شکل ممکن پیش می‌رود و آنها تنها تیم بدون برد لیگ هستند که در قعر جدول جاخوش کرده‌اند، اوضاع برای دیگر تیم تازه صعود کرده به لیگ در حال روبه‌راه شدن است.

سایه‌روشن‌های هفته هشتم لیگ برتر؛ سر و تهِ جدول آبی شد!

شمس‌آذر این هفته دومین برد متوالی‌اش را به دست آورد تا از قعر جدول کنده شود و هواداران این تیم امیدوار شوند که قرار نیست خیلی زود دوباره تیمشان به دسته اول برگردد. شاگردان سعید دقیقی، این هفته فولاد را که تازه اوج گرفته بود، را در خانه شکست داد تا این تیم که لیگ را به دلیل استفاده از بازیکن دارای کارت جعلی خدمت سربازی با سه امتیاز منفی شروع کرده بود، با ۷ امتیاز تیم دهم جدول باشد و از منطقه خطر فعلا دور شود.

قعر جدول در قرق خوزستانی‌ها

با پایان هفته هشتم لیگ، قعر جدول دربست در اختیار تیم‌های خوزستانی قرار گرفته است، تیم‌هایی که سابقه قهرمانی در لیگ را هم دارند اما اوضاع در لیگ بیست و سوم اصلا به کامشان نیست. صنعت نفت، فولاد و استقلال خوزستان به ترتیب تیم‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم جدول هستند.

سایه‌روشن‌های هفته هشتم لیگ برتر؛ سر و تهِ جدول آبی شد!

صنعت نفت این هفته برابر استقلال خوزستان مساوی کرد و فولاد هم به شمس‌آذر باخت تا این سه تیم خوزستانی، قعر جدول را در قرق‌شان داشته باشند.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا