Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
09:22 - 1402/07/12

عملکرد نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس با پیروزی در دوحه، شکست هفته اول را جبران کرد، نساجی در روزی که نیمار اولین گلش را برای الهلال زد، شکست خورد و دیدار سپاهان برگزار نشد.

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته برگزار شد تا این رقابت‌ها داغ‌تر و جذاب‌تر دنبال شود. هفته دوم برای نمایندگان ایران هفته پرفراز و نشیبی بود، هفته‌ای که یک برد، یک باخت و یک بازی برگزار نشده سهم پرسپولیس، نساجی و سپاهان بود. رقابت‌های هفته دوم لیگ قهرمانان را مرور کرده‌ایم و به وضعیت سه نماینده ایران در پایان این هفته پرداخته‌‎ایم.

پرسپولیس؛ بازگشت در اولین فرصت

پس از شکست برابر النصر در آزادی، ورزشگاه بن‌خلیفه دوحه شاهد جبران و بازگشت قرمزها بود.پرسپولیس در حالی دوشنبه‌شب در دوحه به مصاف الدحیل قطر رفت که لیگ قهرمانان را با شکست آغاز کرده بود. این شروع برای تیمی که در فصل‌های اخیر همواره در جمع مدعیان بوده است، نمی‌توانست نتیجه قابل قبولی باشد، اگر چه این شکست برابر النصر بود که فوق‌ستاره‌ای به نام رونالدو را در ترکیب داشت.

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

با این حال در بازی هفته دوم، پرسپولیس همان تیم مدعی همیشگی بود. آنها برابر الدحیل که ستاره بزرگی مانند فیلپ کوتینیوی برزیلی را در ترکیب داشت، درخشان ظاهر شدند و با ارائه یک فوتبال برتر توانستند با برد یک بر صفر و سه امتیاز به تهران برگرددند. البته پرسپولیسی‌ها معتقد بودند اگر چمن آزادی هم به اندازه چمن بن‌خلیفه دوحه مخمل‌وار بود، آنها برابر النصر هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.

پرسپولیس اما با فراموشی اتفاقات هفته اول، در دیدار دوم نمایش قدرتمندانه‌ای داشت تا اولین برد را در فصل جاری لیگ قهرمانان ثبت کند.

در دیدار دیگر این گروه هم النصر با وجود اینکه ابتدا از استقلال تاجیکستان عقب افتاد اما با یک کامبک و درخشش ادامه‌دار رونالدو توانست ۳ بر یک پیروز شود و دومین برد متوالی را در دومین مسابقه در آسیا به دست بیاورد و نشان دهد که آنها با ستاره‌های بزرگی که در ترکیب‌شان دارند یکی از مدعیان جذاب فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان هستند.

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

در پایان هفته دوم در جدول گروه E، النصر با ۶ امتیاز صدرنشین است، پرسپولیس با ۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد و الدحیل و استقلال تاجیکستان هم با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

در هفته سوم لیگ قهرمانان، روز سه‌شنبه ۲ آبان، پرسپولیس در تهران میزبان استقلال تاجیکستان است و در دیگر مسابقه این گروه النصر و الدحیل با هم روبه‌رو می‌شوند.

نساجی؛ انتظار دیگری نمی‌رفت

برخلاف هفته اول، این هفته برای قائمشهری‌ها در لیگ قهرمانان با پایان خوشی همراه نبود. نساجی در حالی با برد مومبای سیتی در هفته اول اولین مسابقه تاریخش در آسیا را به بهترین شکل ثبت کرد که در هفته دوم آنها سه‌شنبه شب میزبان الهلال پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان بودند، آن هم تیمی با یک دو جین فوق‌ستاره نامدار مانند نیمار و میتروویچ.

پیش‌بینی نتیجه نساجی برابر الهلال خیلی سخت نبود، به خصوص که مهدی رحمتی سرمربی نساجی پس از پایان مسابقه گفت که آنها با تیم منتخب جهان بازی کردند و با توجه به اولین حضورشان در آسیا به دنبال کسب تجربه هستند.

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

نساجی برابر الهلال با نتیجه ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا در پایان هفته دوم با یک برد و یک شکست، چشم به هفته‌های آینده برای کسب امتیازهای بیشتر داشته باشد.

در دیگر دیدار گروه D، نوبهار نامانگان ازبکستان که با توقف الهلال در هفته اول شگفتی‌ساز شده بود، این هفته در تاشکند توانست ۳ بر صفر مومبای سیتی را شکست دهد.

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

در پایان هفته دوم، در این گروه الهلال با ۴ امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به نوبهار در صدر است، نوبهار با ۴ امتیاز، نساجی با ۳ امتیاز و مومبای سیتی بدون امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.

در هفته سوم لیگ قهرمانان، دوشنبه اول آبان، نوبهار به مصاف نساجی می‌رود و الهلال در ریاض میزبان مومبای سیتی است.

سپاهان؛ شب عجیب نقش‌جهان

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برای سپاهان به شکل غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی به پایان رسید. سپاهان که در هفته اول برابر نیروی هوایی عراق به تساوی رسیده بود، این هفته باید دوشنبه‌شب در ورزشگاه نقش جهان به مصاف الاتحاد عربستان می‌‎رفت.

در حالی که بیش از ۵۰ هزار نفر به نقش جهان آمده بودند اما تیم الاتحاد از حضور در زمین خودداری کرد تا داور مسابقه رای به لغو مسابقه بدهد و دیدار هفته دوم سپاهان برگزار نشود.

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

در حالی خبرهای ضدونقیضی از تصمیم کفندراسیون فوتبال آسیا جهت تعیین تکلیف این مسابقه به گوش می‌‎رسد که امروز وزیر امورخارجه کشورمان از توافق دو کشور برای برگزاری بازی خبر داد. حال باید منتظر دید که AFC در این باره چه تصمیمی خواد گرفت.

در دیگر بازی گروهC، نیروی هوایی عراق ۲ بر یک آلمالیق ازبکستان را شکست داد.

از جبران مافات پرسپولیس در دوحه تا پاگشای نیمار در تهران

در پایان هفته دوم، نیروی هوایی با ۴ امتیاز از دو مسابقه در صدر است، الاتحاد با ۳ امتیاز از یک بازی و یک بازی کمتر در رده دوم قرار گرفته و سپاهان هم با یک امتیاز از یک بازی و یک دیدار کمتر در رده سوم قرار دارد. آلمالیق هم با دو باخت و بدون امتیاز در رده آخر است.

در ادامه دیدارهای این گروه، دوشنبه اول آبان، سپاهان در ازبکستان به مصاف المالیق می‌رود و الاتحاد میزبان نیروی هوایی است.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا