Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
11:54 - 1402/06/29

عملکرد نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان

بردند، باختند، مساوی کردند!

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا برای سه نماینده کشورمان با کسب یک برد، یک مساوی و یک باخت همراه بود.

بردند، باختند، مساوی کردند!

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- فصل جدید لیگ قهرمانان دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری آغاز شد تا تنور فوتبال باشگاهی در آسیا پس از یک سال وقفه به دلیل هماهنگ شدن با بازی‌های اروپایی، دوباره داغ شود.با توجه به حذف استقلال به دلیل عدم صدور مجوز حرفه‌ای، و شکست تراکتور در پلی‌آف، کشورمان با تنها سه نماینده پا به این مسابقات گذاشت و از این هفته، پرسپولیس، سپاهان و نساجی به عنوان نمایندگان ایران در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان، رقابت‎‌هایشان را آغاز کردند. بر این اساس، نتایج سه تیم کشورمان را در هفته اول مرور کرده‌ایم.

پرسپولیس؛ استارت با باخت

پرسپولیس پس از یک فصل محرومیت به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای دوباره به آسیا بازگشته است. آنها در چند فصل گذشته از مدعیان قهرمانی بوده‌اند که سابقه صعود به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را در کارنامه‌شان دارند، هر چند در یک قدمی جام متوقف شدند و دستشان به جام نرسید.

پرسپولیس در فصل جدید در گروه E با تیم‌های النصر عربستان، الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان همگروه است و در اولین بازی سه‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی میزبان النصر و رونالدو دیگر ستاره‌های گران‌قیمت این تیم مانند سادیو مانه، بروزویچ، لاپورت، اوتاویو و ... بود.

عملکرد نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان؛ بردند، باختند، مساوی کردند!

پرسپولیس در حالی مقابل یکی از مدعیان اصلی فصل جاری لیگ قهرمانان قرار گرفت که کمبود مهاجم به عنوان یک پاشنه‌های آشیل این تیم مطرح است و تلاش‌های یحیی گل‌محمدی برای جذب مهاجم موردنظرش به نتیجه نرسید.

پرسپولیس با توجه به این شرایط برابر النصر یک بازی آشفته را به نمایش گذاشت و با ارائه یک عملکرد ضعیف در حالی که ۱۰ نفره هم شده بود با دو گل مغلوب حریف عربستانی‌اش شد تا قرمزها فصل جدید لیگ قهرمانان را با شکست آغاز کنند.

در دیگر بازی این گروه استقلال تاجیکستان و الدحیل قطر به تساوی بدون گل رسیدند. تاجیکستانی‌ها با توقف تیم متمول قطری که ستاره‌ بزرگی مانند کوتینیو را به خدمت گرفته، نشان دادند که نباید آنها را دست کم گرفت.

در پایان بازی‌های هفته اول، النصر با ۳ امتیاز، استقلال تاجیکستان با یک امتیاز، الدحیل با یک امتیاز و پرسپولیس بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم گروه E قرار دارند.

در ادامه بازی‌های این گروه، روز دوشنبه ۱۰ مهر الدحیل در دوحه میزبان پرسپولیس است و النصر هم به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رود.

سپاهان؛ توقف در قدم اول

سپاهان دیگر نماینده کشورمان در گروه C با تیم‌های الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و المالیق ازبکستان همگروه است. شاگردان پاکو خمس در اولین بازی در اربیل به مصاف نیروی هوایی رفتند و برابر این تیم به تساوی ۲- ۲ رسیدند تا کارشان را با یک مساوی شروع کنند.

سپاهانی‌ها در شرایطی وارد بازی‌های لیگ قهرمانان شدند که حواشی مربوط به جریمه و کسر امتیاز این تیم در لیگ برتر به دلیل عدم رعایت سقف قرارداد، اردوی زردپوشان اصفهانی را تحت تاثیر قرار داده بود.

عملکرد نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان؛ بردند، باختند، مساوی کردند!

در دیگر بازی این گروه هم الاتحاد که ستاره‌های گران‌قیمتی مانند کریم بنزما، فابینیو و کانته را در ترکیب دارد، با ۳ گل المالیق ازبکستان را شکست داد تا برای بقیه تیم‎های مدعی خط و نشان بکشد. البته الاتحاد در هفته اول بنزما را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

در پایان بازی‎‌های هفته اول، الاتحاد با ۳ امتیاز صدرنشین گروهC است و سپاهان با یک امتیاز، نیروی هوایی با یک امتیاز و آلمالیق بدون امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

در ادامه بازی‌های این گروه، روز دوشنبه ۱۰ مهر، سپاهان در اصفهان میزبان الاتحاد است و آلمالیق هم به مصاف نیروی هوایی می‌رود.

نساجی؛ اولین حضور، اولین مسابقه و اولین برد

نساجی سومین نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان که در گروه D با تیم‌های الهلال عربستان، نوبهار نامانگان ازبکستان و مومبای سیتی هند همگروه است، تنها نماینده پیروز کشورمان در هفته اول بود.

نساجی که به عنوان قهرمان جام حذفی سهمیه حضور در آسیا را به دست آورد، در اولین حضورش در لیگ قهرمانان در هفته اول تیم مومبای سیتی هند را در یک بازی خارج از خانه با دو گل شکست داد.

در دیگر بازی این گروه اما شگفتی رقم خورد و الهلال با ستاره‌های نامداری مانند نیمار، میتروویچ، مالکوم و روبن نوس در خانه نتوانست از پس نماینده ازبکستان بر بیاید و برابر نوبهارنامانگان به تساوی یک بر یک رسید تا برخلاف النصر و الاتحاد شروع ناامیدکننده‌ای در آسیا داشته باشد.

با توجه به نتایج هفته اول، نساجی با ۳ امتیاز در صد گروه D قرار گرفت، الهلال و نوبهارنامانگان با یک امتیاز و مومبای سیتی بدون امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

در هفته دوم لیگ قهرمانان، روز سه‌شنبه ۱۱ مهر، نساجی در ورزشگاه آزادی میزبان الهلال و نیمار است و نوبهار هم با مومبای سیتی دیدار می‌کند.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا