Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
14:45 - 1402/05/28

سایه‌روشن‌های هفته دوم لیگ برتر

بجنگ تا بجنگیم!

هفته دوم لیگ برتر و دومین برد متوالی سه مدعی اصلی قهرمانی نشان داد که سپاهان، پرسپولیس و استقلال از همین شروع کار نمی‌خواهند در مسیر کسب جام، کم بیاورند.

بجنگ تا بجنگیم!

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- تنور فوتبال با آغاز فصل جدید لیگ برتر کم کم در حال گرم شدن است. رقابت‌هایی که از ایستگاه دوم هم عبور کرد و از همین شروع کار رقابت نزدیک و شانه‌ به شانه مدعیان در بالای جدول هیجان‌انگیز دنبال می‌شود. در گزارشی به فراز و فرودهای هفته دوم نگاهی انداخته‌ایم.

مدعیانی که سایه به سایه هم حرکت می‌کنند

مانند هفته اول در بازی دوم هم سه مدعی اصلی جدید باز هم راهشان را از بقیه جدا کردند و با واریز کردن سه امتیاز دیگر به حسابشان، از همین هفته‌های اول کمربندهایشان را محکم برای رسیدن به جام بسته‌اند. سپاهان که هفته اول، تراکتور را با شکست به سوی تبریز بدرقه کرده بود، این هفته هم در دربی اصفهان کار سختی برای ثبت دومین برد متوالی نداشت و با شکست دادن ذوب‌آهن امتیازهایش را در پایان هفته دوم به عدد ۶ رساند تا با توجه به تفاضل گل بهتر به صدرنشینی‌ ادامه دهد.

سایه‌روشن‌های هفته دوم لیگ برتر؛ بجنگ تا بجنگیم!

این نتایج نشان می‌دهد سپاهان که فصل پیش تنها با تساوی بدموقع مقابل ملوان در هفته‌های پایانی از رسیدن به جام بازماند، در فصل جدید به دنبال جبران است و آنها با توجه به خریدهای گران‌قیمتی که به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند، شکستن طلسم ۹ ساله را هدف گرفته‌اند؛ هدفی که تا پایان هفته دوم با دو برد مهم نشان داده‌اند برای رسیدن به آن مصمم هستند.

البته سپاهان در این مسیر رقبای سرسخت و البته پرقدرتی هم دارد که از هفته‌های نخست فصل جدید، سایه به سایه این تیم حرکت می‌کنند. مانند پرسپولیس که مانند تمام فصل‌های اخیر یک پای مدعیان لیگ است و با کسب ۶ قهرمانی در هفت فصل نشان داده که مهندس شماره یک جام است. شاگردان یحیی گل‌محمدی که هفته اول، آلومینیوم را از پیش رو برداشته بودند، در هفته دوم هم یک برد مهم را برابر تراکتور در تبریز ثبت کردند تا هم‌امتیاز با سپاهان از همین شروع کار نشان دهند که برای دفاع از عنوان قهرمانی مانند همیشه مصمم هستند. هر چند بردهای اقتصادی و ضعف در خط حمله و البته مشکلات مالی باشگاه می‌تواند ادامه این روند را سخت کند اما گل‌محمدی و شاگردانش نشان داده‌اند که مسیر قهرمانی را به خوبی می‌شناسند.

سایه‌روشن‌های هفته دوم لیگ برتر؛ بجنگ تا بجنگیم!

استقلال دیگر ضلع مدعیان فصل جدید مانند سپاهان و پرسپولیس، دومین برد را در دومین بازی تجربه کرد. آبی‌ها پس از شکست دادن صنعت نفت در آبادان، این هفته هم در آزادی ملوان را شکست دادند تا سومین تیم ۶ امتیازی لیگ در فصل جدید باشند. آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد تنش جواد نکونام با مدیرعامل استقلال بر سر عملکرد ضعیف این تیم در فصل نقل‌وانتقالات هر روز که می‌گذرد بیشتر می‌شود.

سایه‌روشن‌های هفته دوم لیگ برتر؛ بجنگ تا بجنگیم!

با این حال فارغ از حواشی داخل زمین، نکونام با استقلال می‌خواهد در قامت یک مدعی مانند فصل پیش بماند، اگر چه شاید حاشیه‌های بیرون از زمین مانند بی‌پولی و اختلاف سرمربی و مدیرعامل، ترمز این تیم را در ادامه بکشد. با این حال هر چند نکونام بارها تاکید کرده است در استقلال تنهاست، اما به نظر می‌رسد او و شاگردانش با تمام دلخوری‌ها برای جنگ قهرمانی دورخیز کرده‌‍‌اند.

دست‌های خالی در دو هفته اول

همان طور که در بالای جدول سه تیم با دو برد در دو هفته اول، امتیاز کامل را گرفته‌اند، در پایین جدول هم سه تیم با دو باخت در دو بازی اول با صفر امتیاز همچنان در حسرت امتیاز در فصل جدید هستند. جدا از شمس‌آذر که به دلیل انضباطی لیگ را با ۶ امتیاز منفی شروع کرده و با یک مساوی و یک باخت و با امتیاز منفی ۵ در رده آخر قرار دارد، سه تیم فولاد، تراکتور و ملوان با دو شکست در پایان هفته دوم تنها تیم‌هایی هستند که در فصل جدید نتوانسته‌اند، امتیازی کسب کنند.

سایه‌روشن‌های هفته دوم لیگ برتر؛ بجنگ تا بجنگیم!

در این بین حضور تراکتور در جمع تیم‌های پایین جدولی و بدون امتیاز لیگ را باید به بدشانسی این تیم در قرعه‌کشی ربط دارد، به خصوص که شاگردان پاکو خمس در دو بازی اول با دو مدعی اصلی یعنی سپاهان و پرسپولیس بازی کرده‌اند و سخت‌ترین شروع ممکن در فصل داشته‌اند.

در حالی تراکتور با دو شکست متوالی یکی از تیم‎‌های بدون امتیاز لیگ است که تبریزی‌‎ها به دنبال اضافه شدن به جمع مدعیان هستند و با توجه به دو شکست آن هم برابر دو مدعی دیگر، اظهارونظر درباره آنها را باید به هفته‌های بعد موکول کرد.

سایه‌روشن‌های هفته دوم لیگ برتر؛ بجنگ تا بجنگیم!

ملوان اما به نظر می‌رسد در ادامه همان مسیر فصل گذشته است. انزلی‌چی‌ها فصل پیش فاصله زیادی با بازگشت دوباره به دسته اول نداشتند اما با اختلاف اندکی در نهایت در لیگ برتر ماندنی شدند. ملوان گویا در فصل جدید ترک عادت نکرده و با دو شکست برابر ذوب‌آهن و استقلال در دو هفته اول در حسرت اولین امتیاز در فصل جدید است. روندی که ادامه آن می‌تواند مانند بیست‌ودومین دوره لیگ سبب شود آنها هفته‌های آخر یکی از گزینه‌های سقوط باشند.

سایه‌روشن‌های هفته دوم لیگ برتر؛ بجنگ تا بجنگیم!

فولاد هم با علیرضا منصوریان دیگر تیم بدون امتیاز لیگ است. آنها فصل گذشته را با علیرضا منصوریان در رده هفتم به پایان رساندند اما در فصل جدید با دو باخت برابر گل‌گهر و صنعت نفت، شروع ناامیدکننده‌ای داشته‌اند. تنش بین هواداران فولاد و منصوریان را هم به این شکست‌ها اضافه کنید تا شرایط سخت فولاد بیشتر از قبل آشکار شود.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا