Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
15:12 - 1398/12/10

نگاهی به بازی‌های پنج‌شنبه هفته بیست و یکم لیگ برتر

فرار بزرگ قرمز‌ها در روز‌های کرونایی!

برد پرسپولیس در روزی که سپاهان در دربی اصفهان به تساوی رسید و استقلال در سیرجان شکست خورد، فرار بزرگ قرمز‌ها را به سوی چهارمین قهرمانی رقم زد

فرار بزرگ قرمز‌ها در روز‌های کرونایی!

سعيد احمديان/ روزنامه جوان- در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا خیلی از مسابقات ورزشی را در ایران لغو کرده است، لیگ برتر فوتبال پنج‌شنبه و جمعه گذشته با برگزاری بازی‌های هفته بیست و یکم پیگیری شد.

پوکر قهرمانی نزدیک‌تر از همیشه

قرمز‌ها انگار کم‌کم دارند خودشان را برای چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر آماده می‌کنند و به قول هواداران‌شان پوکر قهرمانی اگر اول فصل یک رؤیای شیرین بود، حالا با صدرنشینی پرسپولیس و فاصله‌ای که این تیم با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌هایش ایجاد کرده، دور از دسترس نیست. پرسپولیس پنج‌شنبه این هفته در بازی‌های هفته بیست و یکم در تهران میزبان شهرخودرو بود، تیمی که در دور رفت با یحیی توانسته بود یکی از چهار شکست قرمز‌ها را ثبت کند. پنج‌شنبه، اما پرسپولیس در حالی که گل‌محمدی روی نیمکت آن‌ها نشسته بود، شکست دور رفت را جبران کرد و توانست با برتری ۳ بر یک مقابل تیم مشهدی لیگ، فاصله را در صدر با تیم‌های دیگر بیشتر کند، آن هم در مسابقه‌ای که وحید امیری، مهدی ترابی و بشار رسن برای پرسپولیس گل زدند تا تک‌گل فرشاد فرجی برای شهرخودرو بی‌اثر باشد و در نهایت سه امتیاز به حساب سرخپوشان پایتخت واریز شود.

پس از این بازی کمیته انضباطی، رأی بازی جنجالی با سپاهان را هم اعلام کرد و پرسپولیس ۳ بر صفر برنده اعلام شد تا سه امتیاز شیرین دیگر هم برای قرمز‌ها ثبت شود و آن‌ها با ۴۷ امتیازی که در ۲۱ بازی گذشته به دست آورده‌اند، یک فرار بزرگ را به سوی قهرمانی آغاز کنند. گل‌محمدی و شاگردانش در حالی در پایان هفته بیست و یکم با ۴۷ امتیاز کمربندهای‌شان را در صدر جدول محکم بستند که بدون احتساب نتیجه بازی دیشب تراکتور و پارس جنوبی ۱۰ امتیاز با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان و تیم دوم جدول فاصله دارند و گل‌محمدی و شاگردانش در صورت ادامه این روند می‌توانند در بهار سال آینده با بالا بردن جام، یک رکورد فوق‌العاده در فوتبال ایران ثبت کنند.

هرچند رقیبان پرسپولیس، صدرنشینی قرمز‌ها را به دست‌های پشت پرده ربط می‌دهند، مانند فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو که پس از شکست تیمش در بازی پنج‌شنبه مدعی شد با توجه به محرومیت دو بازیکن این تیم قبل از بازی با قرمزها، بدون نام بردن از پرسپولیس گفت که می‌خواهند تیم دیگری قهرمان شود!

البته یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس پس از بازی پنج‌شنبه اینطور به این ادعا‌ها پاسخ داد: «آقایان دست‌شان به جام نمی‌رسد و این حرف‌ها را مطرح می‌کنند.  اینکه من بگویم قهرمانی فلان تیم در فلان سال مهندسی شده بار حقوقی دارد و باید آن را ثابت کنم. چیزی که من داخل تیم دیدم این است که همه با جان و دل برای این تیم و هواداران کار می‌کنند و در نهایت مزد زحمت کشیدن‌های خود را می‌گیرند.»

روز‌های سخت فرهاد

هر چقدر پرسپولیسی‌ها به قهرمانی چهارم امیدوار شده‌اند، رقیب سنتی‌شان استقلال در هفته بیست و یکم باخت تا از صدر جدول دورتر و قهرمانی‌شان با این شرایط سخت‌تر شود. استقلالی‌ها که با وجود تهدید اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست سابق باشگاه استقلال که گفته بود در صورت لغو نشدن بازی به دلیل ویروس کرونا، این تیم به سیرجان نخواهد رفت، عصر پنج‌شنبه در این شهر مقابل شاگردان مجید جلالی قرار گرفتند و یک بر صفر باختند. این اولین شکست استقلال با فرهاد مجیدی در لیگ برتر بود تا سرمربی جوان آبی‌ها که با چند پیروزی فوق‌العاده کارش را آغاز کرد، حالا پس از شکست در لیگ قهرمانان برابر الاهلی عربستان، در لیگ برتر هم مقابل گل‌گهر ببازد تا روز‌های سخت مجیدی آغاز شود.

البته آبی‌ها در حالی دست خالی از سیرجان برگشتند که به نظر می‌رسد دعوای مدیریتی نیز در اوضاع و احوال این تیم در این هفته‌ها بی‌تأثیر نبوده است، به خصوص که آن‌ها قبل از بازی پنج‌شنبه در سیرجان، یک سونامی مدیریتی را شاهد بودند و دعوای خلیل‌زاده، سرپرست سابق و عضو مستعفی با موسوی دیگر عضو هیئت مدیره که سبب شد با رفتن خلیل‌زاده از باشگاه استقلال، سرانجام علی فتح‌الله‌زاده با وجود موانع قضایی که برای حضورش در استقلال وجود داشت، از سوی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش به عنوان سرپرست جدید باشگاه استقلال معرفی شود. حکم جدید برای فتح‌الله‌زاده در شرایطی است که این مدیر هفته گذشته در اعتراض به تأخیر در اعلام حکم مدیرعاملی‌اش و محدود شدن توانایی‌های مدیریتی‌اش با عضویت در هیئت مدیره برای دومین بار استعفا داده بود!

سپاهان هر هفته دورتر از صدر

سپاهانی‌ها روز‌های خوبی را تجربه نمی‌کنند، بعد از شکست سنگین در لیگ قهرمانان برابر السد در لیگ برتر هم روز‌های عجیبی را تجربه می‌کنند. پس از آنکه سپاهان یک‌شنبه هفته گذشته در اعتراض به برگزاری بازی بدون تماشاگر برابر پرسپولیس حاضر به بازی نشد، پنج‌شنبه گذشته هم در آغاز هفته بیست و یکم در دربی اصفهان برابر ذوب‌آهن کاری از پیش نبرد و این مسابقه با تساوی یک – یک تمام شد تا زردپوشان اصفهانی فاصله‌شان با صدر جدول بیشتر شود. اعلام رأی کمیته انضباطی مبنی بر شکست ۳ بر صفر این تیم مقابل پرسپولیس با توجه به عدم حضور در بازی یک‌شنبه هم سه امتیاز دیگر را از سپاهان گرفت تا شاگردان قلعه‌نویی در پایان هفته بیست و یکم با ۳۷ امتیاز، ۱۰ امتیاز با صدر جدول و پرسپولیس فاصله داشته باشند. فاصله‌ای که کار زردپوشان اصفهانی را که می‌خواستند در لیگ نوزدهم به جاده قهرمانی برگردند، در ۹ هفته باقی‌مانده سخت‌تر کرده است.

شوک مثبت نساجی

از دیگر اتفاقات بازی‌های روز پنج‌شنبه هفته بیست و یکم لیگ برتر، بازگشت دوباره نساجی با مربی جدیدش به جاده برد بود. قائمشهری‌ها که به تازگی محمود فکری را به عنوان سرمربی جدیدشان انتخاب کرده‌اند، در تبریز ۳ بر صفر ماشین‌سازی را شکست دادند تا پس از سه هفته رنگ برد را ببینند و شوک تغییر مربی فعلاً در این تیم جواب دهد. فولاد هم در شرایطی با برد یک بر صفر شاهین شهرداری بوشهر، سومین پیروزی متوالی‌اش را ثبت کرد که در طرف مقابل بوشهری‌ها پس از سه برد متوالی شکست خوردند و نوار بردهای‌شان قطع شد.

لينک پي دي اف گزارش