Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
09:53 - 1402/02/25

همراه با گران‌ترین‌ تیم‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳

بگو چند می ارزی؟

در گزارشی به بررسی گران‌ترین تیم‌ها و بازیکنان حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ پرداخته‌ایم، عناوینی که دربست در اختیار کره‌ای‌ها است.

بگو چند می ارزی؟

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ پنجشنبه گذشته در سالن کاتارا اوپرا هاوس دوحه برگزار شد تا شمارش معکوش برای آغاز این دوره جام در قطر آغاز شود، رقابت‌هایی که ابتدا قرار بود تیرماه به میزبانی چین برگزار شود اما انصراف این کشور سبب شد تا قطری‌ها پس از پشت سرگذاشتن میزبانی جام‌جهانی پا پیش بگذارند و پس از ۱۲ سال دوباره میزبان جام ملت‌ها شوند.

رونمایی از گران‌ترین‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳/ بگو چند می ارزی؟

تیم کشورمان هم بر اساس قرعه‌‎کشی صورت گرفته در گروه C با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ همگروه شد، گروهی آسان که کار قلعه‌نویی و شاگردانش را در شروع کارشان در دوحه آسان کرده است. اما در مراحل حذفی و برخورد با سایر مدعیان مانند کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان و قطر میزبان، این رقابت‌ها داغ‌تر دنبال خواهد شد. در گزارشی بر اساس آمار سایت بین‌المللی ترانسفر مارکت، ارزش تیم‌ها و بازیکنان حاضر در جام‌ملت‌ها را بررسی کرده‌ایم.

ایران، تیم ۴۶ میلیون یورویی

ایران در حالی در گروه C با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ همگروه شده است که بدیهی است تیم کشورمان با ارزش‌ترین و گران‌ترین تیم گروه است. تیم ایران بر اساس آمار سایت ترانسفر مارکت با توجه به رقم‌ قراردادهای پیش‌بینی شده این سایت برای ملی‌پوشان، ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو قیمت دارد.

رونمایی از گران‌ترین‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳/ بگو چند می ارزی؟

مهدی طارمی با ۲۰ میلیون یورو قیمت، گران‌ترین بازیکن ایران است. سردار آزمون مهاجم لورکوزن با ۱۲ میلیون یورو و علیرضا جهانبخش وینگر فاینورد با سه میلیون یورو در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

امارات با ارزش ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار دلار دومین تیم گران گروه C است. تیمی که تمامی بازیکنان آن در در لیگ امارات بازی می‌کنند. فابیو لیما با ارزش ۴ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن امارات است، سانترفوروارد برزیلی که ملیت اماراتی گرفته است در تیم الوصل بازی می‌کند.

هنگ کنگ با وجود اینکه در رنکینگ فیفا جایگاه پایین‌تری نسبت به فلسطین دارد اما از این تیم گران‌تر است و سومین تیم با ارزش گروه C است. ارزش قرارداد بازیکنان هنگ کنگ ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار یورو است. میگ هیم سون، سانتر فوروارد و هونگ فای یاپ دروازه‌بان و کاپیتان هنگ کنگ با ارزش ۳۰۰ هزار یورو گران‌ترین بازیکنان این تیم هستند.

رونمایی از گران‌ترین‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳/ بگو چند می ارزی؟

فلسطین در رده آخر ارزش گذاری قراردادهای بازیکنان تیم‌های گروهC قرار دارد، ارزش این تیم ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار یورو است. گران‌ترین بازیکن فلسطین، اودی دباغ است، سانتر فورواردی که در لیگ پرتغال و باشگاه آروکا بازی می‌کند.

کره و ژاپن با فاصله گران‌ترین هستند

۲۴ تیم حاضر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بر اساس ارزش گذاری سایت ترانسفر مارکت در مجموع ۶۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو ارزش دارند. همان طور که پیش‌بینی می‌شود کره‌ای ها با ۱۷۴ میلیون و ۸۳۰ هزار یورو گران‌ترین تیم حاضر در دوحه خواهند بود، تیمی که یک دو جین ستاره نامدار در لیگ‌های اروپایی دارد.

رونمایی از گران‌ترین‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳/ بگو چند می ارزی؟

پس از کره جنوبی، ژاپن با ۱۶۶ میلیون و ۸۳۰ هزار یورو دومین تیم گران‌قیمت جام ملت‌های ۲۰۲۳ است. تیم ملی کشورمان هم با ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو سومین تیم با ارزش جام است. استرالیا با ارزش ۴۲میلیون و ۹۰۰ هزار یورو چهارمین تیم با ارزش جام ملت‌های ۲۰۲۳ است.

گران‌ترین بازیکنان هم در قرق کره‌ای‌ها

در بخش گران‌ترین بازیکنان جام باز هم این کره‌ای‌ها هستند که در صدر قرار دارند. آن هم با داشتن ستاره‎‌ای مانند سون هیون مین، ستاره کره‌ای تاتنهام با ارزشی بالغ بر ۶۰ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن حاضر در دوحه است.

رونمایی از گران‌ترین‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳/ بگو چند می ارزی؟

مین جائه کیم دیگر ستاره کره‌ای‌ها که در ناپولی بازی می‌کند با ۵۰ میلیون یورو دومین بازیکن گران جام است، او به عنوان دفاع وسط یکی از بازیکنان تاثیرگذار در تیم لوچانو اسپالتی در مسیر قهرمانی این فصل کالچو بود.

رده‌های سوم و چهارم گران‌ترین بازیکنان جام در اختیار ژاپنی‌هاست، دایچی کامادا هافبک هجومی اینتراخت فرانکفورت در با ۳۰ میلیون یورو و کائورو میتوما که در برایتون انگلیس بازی می‌کند، سومین و چهارمین بازیکن گران جام هستند.

مهدی طارمی مهاجم کشورمان که در پورتو بازی می‌کند با ۲۰ میلیون یورو قیمت، پنجمین بازیکن با ارزش جام ملت‌هاست.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا