Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
09:43 - 1402/02/23

سیاه‌وسفیدهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر

۲۸ اردیبهشت روز واقعه شد

هفته بیست و نهم لیگ برتر با برگزاری ۶ بازی همزمان دنبال شد که در پایان آن جنگ قهرمانی و سقوط به هفته آخر و روز ۲۸ اردیبهشت کشیده شد.

۲۸ اردیبهشت روز واقعه شد

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال هم به پایان رسید تا فقط یک هفته دیگر تا پایان لیگ بیست و دوم باقی مانده باشد؛ فصلی که با توجه به نتایج رقم خورده در این هفته، قهرمانش را در هفته‌ آخر یعنی پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت خواهد شناخت.

جنگ قهرمانی قرمزها و زردها تا هفته آخر ادامه دارد

پرسپولیس و سپاهان پا پس نمی‌کشند و جنگ قهرمانی با نتایجی که این هفته ثبت شد، به هفته آخر کشیده شد. هم قرمزها و هم زردها با یک برد پرگل هفته بیست و نهم را به پایان رساندند و نشان دادند که کوتاه‌بیا نیستند، هر چند ریش و قیچی قهرمانی در دست قرمزهاست و آنها با توجه به یک امتیاز بیشتری که نسبت به رقیب اصفهانی‌شان دارند، شانس اول جام هستند و با پیروزی در مسابقه آخر می‌توانند بدون توجه به نتیجه‌ای که در کرمان ثبت می‌شود، جشن قهرمانی بگیرند.

سیاه‌وسفیدهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر؛ ۲۸ اردیبهشت روز برزخی فوتبال ایران

پرسپولیس شب گذشته توانست گل‌گهر که پس از جدایی امیر قلعه‌نویی در ۷ بازی اخیر ۴ باخت، دو تساوی و تنها یک برد داشته است را ۴ بر صفر شکست دهد و با ۶۳ امتیاز صدر جدول را حفظ کند و بیشترین شانس قهرمانی را داشته باشد. حالا آنها در هفته پایانی که پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود، باید در قائمشهر به مصاف نساجی بروند و برد در آن مسابقه می‌تواند آنها را به جام برساند.

در سوی دیگر سپاهان هم این هفته توانست در اصفهان جشنواره گل به راه بیندازد و با ۵ گل پیکان را شکست دهد و با ۶۲ امتیاز پشت سر پرسپولیس در رده دوم قرار بگیرد و منتظر لغزش این تیم در هفته پایانی بماند. سپاهان هم در هفته آخر باید در کرمان به مصاف مس برود، دیداری که شاگردان ژوزه مواریس یک گوش‌شان هم باید به خبرهایی باشد که از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر می‌رسد.

سیاه‌وسفیدهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر؛ ۲۸ اردیبهشت روز برزخی فوتبال ایران

با این حالا هر چه باشد جنگ جذاب قهرمانی خلاف فصل گذشته این بار به دقیقه ۹۰ و هفته آخر کشیده شده تا جذابیت لیگ تا ثانیه‌های پایانی لیگ ادامه داشته باشد و باید دید که ۲۸ اردیبهشت پرسپولیس هشتمین قهرمانی را جشن می‌گیرد یا این سپاهان است که ششمین جام را به اصفهان می‌برد.

شانس قهرمانی استقلال روی کاغذ هم از دست رفت

هفته بیست و نهم، پایان همان شانس‌های اندک استقلال روی کاغذ بود. با توجه به برد پرسپولیس و سپاهان، استقلال این هفته در رفسنجان هرچند برابر مس ۲ بر یک به پیروزی رسید اما به توجه به برد پرسپولیس و سپاهان عملا آبی‌ها روی کاغذ هم در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ، شانسی برای‌ قهرمانی ندارند.

استقلال با توجه به برد مقابل مس رفسنجان، ۵۹ امتیازی شد اما فاصله‌اش با پرسپولیس صدرنشین و ۶۳ امتیازی به ۴ امتیاز رسید تا رویای تکرار قهرمانی برای ریکاردو ساپینتو و شاگردانش به پایان برسد.

سیاه‌وسفیدهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر؛ ۲۸ اردیبهشت روز برزخی فوتبال ایران

باخت به پرسپولیس در هفته بیست و هفتم و در ادامه تساوی با صنعت نفت عملا سبب شد تا آبی‌ها از کورس قهرمانی عقب بمانند و پیروزی در رفسنجان دیرهنگام بود تا آنها تمام تمرکزشان را روی جام حذفی و بازی نیمه‌نهایی با نساجی بگذارند تا این فصل همچنان شانس کسب یک جام برایشان باقی مانده باشد.

خداحافط مسجد سلیمان، جنگ سقوط صنعت و مس به هفته آخر کشید

همان‌طور که در بالای جدول جنگ برای قهرمانی در اوج جذابیت دنبال می‌شود، در انتهای جدول هم جنگ سقوط نکردن داغ‌تر از همیشه است. البته با نتایج هفته بیست و نهم، به صورت رسمی نفت مسجد سلیمان به عنوان اولین تیم به دسته اول سقوط کرد.

نفت مسجد سلیمان که برای بقا علاوه بر برد در ۲ بازی پایانی به یک معجزه برای باقی ماندن در لیگ برتر احتیاج داشت، این هفته در اراک برابر آلومینیوم به تساوی بدون گل رسید. نفت با این تساوی با ۱۷ امتیاز جایگاهش را در قعر جدول تثبیت کرد تا با توجه به فاصله ۵ امتیازی با تیم رده پانزدهم، پس از ۵ سال دوباره به لیگ دسته اول سقوط کند.

سیاه‌وسفیدهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر؛ ۲۸ اردیبهشت روز برزخی فوتبال ایران

برای تعیین تیم دوم اما یک جنگ دیدنی و داغ بین مس کرمان و صنعت نفت آبادان در جریان است، دو تیمی که هفته بیست و نهم برابر حریفانشان به تساوی رسیدند تا مشخص شدن تیم دوم سقوط کرده به هفته آخر کشیده شود.

مس کرمان این هفته در انزلی مقابل ملوان به تساوی بدون گل رسید تا با ۲۲ امتیاز و با تفاضل ۱۳- در رده چهاردهم قرار بگیرد. صنعت نفت هم این هفته در آبادان به تساوی یک – یک رسید و با ۲۲ امتیاز و به دلیل تفاضل گل ۱۵- و کمتر نسبت به مس در رده پانزدهم قرار گرفت.

با توجه به این نتایج مس و صنعت نفت باید برای ماندن در لیگ چشم به هفته پایانی داشته باشند. مس در هفته آخر از سپاهان در کرمان پذیرایی می‌کند؛ یک جدال سخت با مدعی قهرمانی که می‎‌تواند کار را برای بقای تیم فرزاد حسین‌خانی سخت‌تر کند.

سیاه‌وسفیدهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر؛ ۲۸ اردیبهشت روز برزخی فوتبال ایران

صنعت نفت هم در هفته آخر در سیرجان به مصاف گل‌گهر می‌رود و عبدالله ویسی و شاگردانش برای بقا علاوه بر کسب سه امتیاز، باید چشم به نتیجه‌ای داشته باشند که در ۱۸۵ کیلومتری آن طرف‌تر از سیرجان در کرمان رقم می‌خورد.

در صورت تساوی دو تیم در امتیازات در هفته آخر، با توجه به کسب یک برد و یک باخت مس و صنعت نفت در دو بازی رودررو، تفاضل گل تیم دوم سقوط کرده را مشخص خواهد کرد که در این صورت مس با توجه به تفاضل بهتر ماندنی خواهد شد و صنعت نفت به دسته اول سقوط خواهد کرد.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا