Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
14:40 - 1402/01/21

نگاهی به وضعیت سپاهان، استقلال و پرسپولیس؛

مثلث قهرمانی در ۵ قدمی جام

سپاهان، استقلال و پرسپولیس به عنوان سه ضلع مثلث قهرمانی، رقابت جذابی را در ۵ هفته پایانی لیگ برتر برای رسیدن به جام خواهند داشت.

مثلث قهرمانی در ۵ قدمی جام

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- لیگ برتر فوتبال ایران به هفته‌های هیجان‌انگیزی رسیده و در فاصله ۵ هفته تا پایان فصل، رقابت در بالای جدول به داغ‌ترین شکل ممکن در حال پیگیری است تا در هفته‌های باقی مانده از لیگ هواداران فرصت پلک به هم زدن هم نداشته باشند،

سپاهان، استقلال و پرسپولیس سه مدعی اصلی لیگ بیست و دوم هستند که به ترتیب با ۵۲، ۵۲ و ۵۱ امتیاز در رده‌های اول تا سوم جدول قرار دارند و در فاصله ۵ بازی تا پایان لیگ، نبرد داغی را برای رسیدن به جام در هفته پایانی آغاز کرده‌اند.

فاصله میلیمتری سه تیم اول جدول سبب شده در فاصله ۵ هفته مانده تا پایان لیگ، کوچکترین لغزش حتی به قیمت از دست دادن جام تمام شود. باید منتظر ماند و دید در هفته پایانی لیگ در ۲۸ اردیبهشت نام چه تیمی روی جام حک می‌شود، آیا سپاهان پس از ۸ سال دوباره به جام می‌رسد یا استقلال دومین قهرمانی متوالی را جشن می‌گیرد یا اینکه پرسپولیس پس از یک فصل وقفه افتاده بین قهرمانی‌هایش ، ششمین جام را در ۷ فصل اخیر به خودش اختصاص می‌دهد.

در گزارشی وضعیت و شرایط این سه تیم را در فاصله ۵ بازی تا پایان لیگ بررسی شده است.

۱-سپاهان، ۵۲ امتیاز، تفاضل گل ۲۲+

آخرین قهرمانی صدرنشین فعلی لیگ برتر به سال ۹۴ بر می‌گردد که زردپوشان اصفهانی جام لیگ پانزدهم را بالا سر بردند، حالا آنها پس از ۸ سال دوباره در آستانه اضافه کردن یک جام دیگر به جمع جام‌های‌شان هستند. سپاهانی‌ها در حالی با ۵۲ امتیاز صدر جدول را در اختیار دارند که در هفته بیست و پنجم و در آخرین بازی در تبریز برابر تراکتور شکست خوردند تا با توجه به برد استقلال و پرسپولیس مقابل رقبا با تیم دوم هم امتیاز شوند و اختلاف امتیازشان با تیم سوم به یک امتیاز کاهش پیدا کند و حاشیه امنیت‌شان از دست برود.

نگاهی به وضعیت سپاهان، استقلال و پرسپولیس؛ مثلث قهرمانی در ۵ قدمی جام

این تیم در ۲۵ بازی گذشته ۱۵ برد، ۷ مساوی و سه باخت کسب کرده‌اند. سپاهان پیش از باخت به تراکتور، در یازده بازی قبلی، آمار ۱۰ برد و تنها یک مساوی را ثبت کرده بود تا با این روند فوق‌العاده به صدر جدول برسد. در هفته بیست و پنجم پس از ۱۱ هفته سرانجام طعم باخت را مقابل تراکتور چشیدند تا رقابت در بالای جدول برای قهرمانی جذاب‌تر و نفس‌گیرتر دنبال شود.

مس رفسنجان، ملوان، نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان حریفان سپاهان در ۵ بازی آخر لیگ هستند و شاگردان مورایس برای شکستن طلسم ۸ ساله باید از این ۵ خان عبور کنند تا در هفته پایانی در کرمان شانس بالا بردن جام را داشته باشند.

۲-استقلال، ۵۲ امتیاز، تفاضل ۱۹+

آبی‌پوشان برای کسب دومین قهرمانی متوالی گام بلندی برداشته‌اند، آنها این هفته توانستند در اراک از پس تیم خوب آلومینیوم بربیایند و با توجه به باخت سپاهان با تیم صدرنشین هم‌امتیاز شوند و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار بگیرند.

استقلال هر چقدر در خارج از زمین حاشیه و دردسر و مشکل دارد اما در داخل زمین در لیگ بیست و دوم یک تیم مدعی و فوق‌العاده نشان داده‌ تا امروز نام ریکاردو ساپینتو و شاگردانش به عنوان یکی از مدعیان اصلی جام بیست و دوم مطرح باشد.

نگاهی به وضعیت سپاهان، استقلال و پرسپولیس؛ مثلث قهرمانی در ۵ قدمی جام

استقلال در ۲۵ بازی گذشته مانند سپاهان نتیجه گرفته‌اند و ۱۵ برد، ۷ مساوی و ۳ شکست داشته‌اند تا یکی از سه مدعی اصلی جام در فاصله ۵ بازی تا پایان لیگ باشند. عملکرد فوق‌العاده این تیم در نیم فصل دوم نقش زیادی در رسیدن به این جایگاه داشته است، شاگردان ساپینتو در ۱۰ هفته گذشته از نیم فصل دوم با ۸ برد، یک مساوی و یک باخت، از ۳۰ امتیاز ممکن ۲۵ امتیاز گرفته‌اند تا پس از پایان هفته بیست و پنجم تنها به دلیل سه گل زده کمتر نسبت به گل‌های زده سپاهان، صدرنشین نباشند.

استقلال در ۵ هفته پایانی لیگ باید به ترتیب با هوادار، پرسپولیس، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور بازی کند و با عبور از این موانع آبی‌پوشان می‌تواند امیدوار باشند که جام را روز ۲۸ اردیبهشت در تهران بالای سر ببرند.

۳- پرسپولیس، ۵۱ امتیاز

سومین ضلع قهرمانی لیگ بیست و دوم پرسپولیس است، تیم سوم جدول تنها یک امتیاز با تیم‌های اول و دوم فاصله دارد و این فاصله حداقلی سبب شده قرمزها هم یکی از مدعیان جدی قهرمانی در فصل جاری باشند. آنها این هفته ۳بر صفر ملوان را شکست دادند تا با توجه به شکست سپاهان، فاصله امتیازی‌شان با صدر به تنها یک امتیاز برسد و وارد کورس جدی قهرمانی در ۵ هفته آخر شوند.

پرسپولیسی‌ها که فصل گذشته جام را پس از ۵ قهرمانی متوالی به استقلال رقیب سنتی‌شان واگذار کردند حالا دوباره برای بازگشت به جاده قهرمانی شانس بالایی دارند و هواداران این تیم امیدوارند که روند فوق‌العاده قرمزها در ۵ بازی اخیر که با ۴ برد در بازی‌های باقی مانده هم ادامه پیدا کند.

نگاهی به وضعیت سپاهان، استقلال و پرسپولیس؛ مثلث قهرمانی در ۵ قدمی جام

آنها در ۲۵ بازی گذشته، ۱۵ برد، ۶ مساوی و ۴ باخت داشته‌اند و در فاصله یک امتیازی در تعقیب سپاهان و استقلال هستند، فاصله‌ای که جبران آن با توجه به ۵ هفته‌ای که تا آخر لیگ باقی مانده است، کار سختی نیست.

مس کرمان، استقلال، پیکان، گل گهر و نساجی به ترتیب ۵ حریف پایانی پرسپولیس هستند و یحیی گل‌محمدی و شاگردانش امیدوارند با نتایجی که در این دیدارها می‌گیرند، شرایط به نوعی رقم بخورد که آنها روز ۲۸ اردیبهشت که مهمان نساجی هستند،در قائمشهر جشن قهرمانی بگیرند و پس از یک فصل جام نگرفتن، دوباره قهرمان لیگ شوند.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا