Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
13:22 - 1402/01/31

پنج رئالی در دو قدمی جام ششم لیگ قهرمانان

نزدیک‎‌تر از همیشه به رکورد خنتو

۵ بازیکن رئال مادرید با توجه به رسیدن این تیم به نیمه‌نهایی تنها دو قدم به کسب یک قهرمانی دیگر و رسیدن به رکورد ۶ قهرمانی در اروپا که در اختیار خنتو اسطوره مادریدی‌هاست، فاصله دارند.

نزدیک‎‌تر از همیشه به رکورد خنتو

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- دور برگشت مرحله یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دیشب با برگزاری دو دیدار آغاز شد. در یکی از بازی‌ها رئال مادرید در لندن توانست نتیجه بازی رفت را تکرار کند و با دو گل چلسی را شکست دهد و در مجموع با برتری ۴ بر صفر راهی نیمه‌نهایی شود.

نشریه اسپانیایی مارکا در گزارشی نوشت: صعود رئال به نیمه‌نهایی سبب شده شاگردان کارلو آنچلوتی تنها دو قدم دیگر با فتح دوباره لیگ قهرمانان اروپا فاصله داشته باشند. نزدیک شدن رئال به تکرار قهرمانی و دفاع از این عنوان سبب شده تا ۵ بازیکن این تیم در در آستانه رسیدن به رکورد فرانسیسکو خنتو باشند که با کسب ۶ جام قهرمانی اروپا رکورددار است.

در سال ۱۹۶۶ خنتو ششمین جام اروپایی خود را با رئال مادرید به دست آورد و رکورد قابل توجهی از عناوین قهرمانی در بالاترین رقابت‌های قاره‌ای را ثبت کرد، رکوردی که هنوز پابرجاست.

پنج رئالی در دو قدمی جام ششم لیگ قهرمانان/ نزدیک‎‌تر از همیشه به رکورد خنتو

خنتو که سال گذشته درگذشت همراه با رئال در جام باشگاه‌های اروپا ۵۶–۱۹۵۵، جام باشگاه‌های اروپا ۵۷–۱۹۵۶، جام باشگاه‌های اروپا ۵۸–۱۹۵۷، جام باشگاه‌های اروپا ۵۹–۱۹۵۸، جام باشگاه‌های اروپا ۶۰–۱۹۵۹ و جام باشگاه‌های اروپا ۶۶–۱۹۶۵ قهرمان شده بود.

برخی از بازیکنان به رکورد اسطوره رئال نزدیک شده‌اند، اما تا به امروز هیچ کس نتوانسته به موفقیت او برسد.تونی کروس، لوکامودریچ، کریم بنزما، دنی کارواخال و ناچو، ۵ بازیکن رئال هستند که با ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان در فاصله یک قدمی رسیدن به رکورد خنتو هستند و با توجه به رسیدن این تیم به نیمه‌نهایی، دو قدم تا رسیدن به رکورد ۶ جام فاصله دارند تا نام‌شان در کنار خنتو قرار بگیرد.

۵ قهرمانی این ۵ بازیکن با رئال نتیجه مسیر چشمگیر رئال است که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، رئال در ۱۳ دوره حضور در لیگ قهرمانان در ۱۳ سال گذشته، ۱۱ بار به نیمه‌نهایی رسیده است و توانست در ۵ فینال پیروز شود و فاتح لیگ قهرمانان شود.

بنزما، مودریچ، ناچو و کارواخال از آغاز فتح این ۵گانه از سال ۲۰۱۴ در ترکیب رئال قرار دارند، سپس کروس که با بایرن در ۲۰۱۳ قهرمان شده بود به جمع مادریدی‌ها ملحق شد. رئال پس از قهرمانی در سال ۲۰۱۴، توانست در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ قهرمان شود تا این ۵ بازیکن رئال تعداد جام‌های قهرمانی‌شان به عدد ۵ برسد.

پنج رئالی در دو قدمی جام ششم لیگ قهرمانان/ نزدیک‎‌تر از همیشه به رکورد خنتو

البته مارسلو، ایسکو، کاسمیرو و بیل نیز فصل گذشته رئال را با ۵ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ترک کردند، اما هیچ کدام در رقابت برای کسب ششمین جام امید ندارند. بیل بازنشسته است، ایسکو بدون تیم است، مارسلو در برزیل بازی می‌کند و تنها کاسمیرو می‌تواند فصل آینده شانسش را با منچستریونایتد امتحان کند.

کریستیانو رونالدو نزدیک‌ترین بازیکن به رسیدن به رکورد خنتو بود، فوق ستاره پرتغالی ۴ قهرمانی با رئال و یک قهرمانی با منچستر کسب کرده است و در فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۹ با رئال این شانس را داشت که شمشین قهرمانی اروپا را به دست بیاورد اما رئال آن دوره در یک چهارم نهایی با یک شکست سنگین برابر آژاکس از دور رقابت‌ها کنار فت.

پنج رئالی در دو قدمی جام ششم لیگ قهرمانان/ نزدیک‎‌تر از همیشه به رکورد خنتو

مالدینی و کاستاکورتا نیز پنج قهرمانی را به دست آوردند و تنها یک عنوان تا رسیدن به رکورد خنتو فاصله داشتند. با این حال، هیچ یک از آنها پس از آخرین باری که در سال ۲۰۰۷ با میلان قهرمان شدند، دیگر به کسب دوباره جام نزدیک نشدند.

البته مالدینی رکورددار حضور در بازی‌های فینال است، رکوردی که خنتو نیز با هشت بازی در اختیار دارد. اسطوره رئال به غیر از ۶ فینالی که برد در سال ۱۹۶۲ مقابل بنفیکا و فینال ۱۹۶۴ مقابل اینتر ناکام بود، اسطوره میلان هم در فینال‌های ۱۹۸۹، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ پیروز شد و فینال‌های ۱۹۹۳، ۱۹۹۵ و ۲۰۰۵ را از دست داد.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا