Saeed Ahmadian Official Website
روزنامه نگار ورزشی
13:20 - 1402/02/01

جنگ بقا در انتهای جدول لیگ برتر؛ مثلث سقوط

سه تیم نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و مس کرمان به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های شانزدهم، پانزدهم و چهاردهم در فاصله ۴ هفته تا پایان لیگ گزینه‌های سقوط هستند و دو تیم از این سه تیم باید با لیگ برتر خداحافظی کند.

جنگ بقا در انتهای جدول لیگ برتر؛ مثلث سقوط

سعید احمدیان/ خبرگزاری ایرنا- بیست و دومین دوره لیگ برتر در ایستگاه هفته‌های پایانی است و تنها ۴هفته دیگر از رقابت‌ها باقی مانده است. علاوه بر رقابت جذاب سه مدعی اصلی قهرمانی در بالای جدول که درگیر یک جنگ تمام عیار برای رسیدن به جام قهرمانی شده‌اند، در پایین جدول هم یک جنگ داغ برای نیفتادن و سقوط نکردن به دسته اول شکل گرفته و سه تیمی که بیشتر از بقیه تیم‌های دیگر در معرض خداحافظی با لیگ برتر هستند، چهار هفته سخت را پیش رو دارند.

در گزارشی به بررسی وضعیت وضعیت نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و مس کرمان سه تیمی که بیشترین احتمال را برای سقوط به دسته اول نسبت به بقیه تیم‌ها دارند در فاصله ۴ هفته تا پایان لیگ برتر پرداخته‌ایم.

نفت مسجد سلیمان؛ رده شانزدهم جدول، ۱۶ امتیاز

مسجد سلیمانی‌ها فصل پیش هم تا سقوط به دسته اول فاصله زیادی نداشتند اما در نهایت با قرار گرفتن در رده چهاردهم ماندنی شدند تا در فاصله یک قدمی دسته اول همچنان در لیگ برتر بمانند. امسال اما گویا ماجرا فرق می‌کند و در فاصله ۴ بازی تا پایان لیگ، نفت گزینه اصلی سقوط به دسته اول است و تغییرات پی در پی مربی هم نتوانسته این تیم را از منطقه خطر دور کند.

جنگ بقا در انتهای جدول لیگ برتر؛ مثلث سقوط

آنها در ۲۶ هفته گذشته از لیگ، ۳ برد، ۷ مساوی و ۱۶ باخت به دست آورده‌اند و با ۱۶ امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفته‌اند و تنها با یک معجزه در لیگ ماندنی می‌شوند. نفت در آخرین بازی توانست ذوب آهن را شکست دهد و هواداران مسجد سلیمانی امیدوارند که مانند فصل گذشته این بار هم در دقیقه ۹۰ جواز ماندن بگیرند.

نفت مسجد سلیمان باید در ۴ دیدر پایانی لیگ به ترتیب به مصاف تیم‌های فولاد، سپاهان، آلومینیوم ارک و ملوان برود، ۴ مسابقه‌ای که هر کدامش یک فینال برای بقا است، هر چند شاگردان ابراهیم اشکش باید امیدوار باشند که تیم‌های بالا دست‌شان امتیاز از دست بدهند تا آنها بتوانند با امتیازهایی که می‌گیرند از قعر جدول کنده شوند.

صنعت نفت آبادان؛ رده پانزدهم جدول، ۱۷ امتیاز

صنعت نفت بر خلاف فصل گذشته که توانست لیگ برتر را با قرار گرفتن در میانه جدول و در رده دهم به پایان برساند، در لیگ بیست و دوم از همان ابتدا نشان داد با توجه به مشکلات مختلفی که با آن روبرو بود، سال سختی پیش روی هواداران خون گرم آبادانی است و کسب ۱۱ باخت در ۱۵ بازی در پایان نیم فصل اول، برزیلیته ایران را تبدیل به یک گزینه‌های اصلی سقوط به دسته اول کرد.

تغییر چند باره مربی هم دوای درد این تیم نشد تا آنها در فاصله ۴ بازی تا پایان فصل جاری با ۳برد، ۸ مساوی و ۱۵ باخت و کسب ۱۷ امتیاز در رده پانزدهم و یکی مانده به آخر جدول قرار داشته باشند. نفت در دو بازی آخر یک برد و یک مساوی کسب کرده و از جاده باخت فعلا دور شده است، روندی که هواداران این تیم امیدوارند در هفته‌های پایانی ادامه داشته باشد تا شرایط طوری رقم بخورد که آنها فصل آینده هم یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر باشند.

جنگ بقا در انتهای جدول لیگ برتر؛ مثلث سقوط

صنعت نفت در بازی‌های باقی مانده باید به ترتیب با نساجی، استقلال، ذوب آهن و گل گهر بازی کند، ۴ مسابقه‌ای که آسان به نظر نمی‌رسد و شاگردان عبدالله ویسی در یک ماموریت سخت به دنبال حفظ سهمیه آبادان در لیگ برتر خواهند بود.

مس کرمان؛ رده چهارهم، ۲۱ امتیاز

کرمانی‌ها گویا هوای لیگ برتر چندان با آنها سازگار نیست و می‌خواهند مهمان یک ساله باشند. مس کرمان در حالی سال گذشته پس از ۸ سال توانست دوباره لیگ برتری شود که در بازگشت دوباره با ۵ باخت در همان ۹ بازی اول لیگ و کسب تنها یک برد، برای سقوط چراغ سبز نشان داد.

روند بحرانی مس کرمان ادامه داشت و این تیم پیش از آغاز هفته بیست و هفتم با ۴ برد، ۹ مساوی و ۱۳ باخت در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفته است و تنها یک پله با بازگشت دوباره به دسته اول فاصله دارد.

جنگ بقا در انتهای جدول لیگ برتر؛ مثلث سقوط

البته کرمانی‌ها با توجه به فاصله ۴ و ۵ امتیازی با تیم‌های پانزدهم و شانزدهم شانس بیشتری برای ماندن دارند و سرنوشت سقوط دست خودشان است، اگر چه با توجه به ۴ مسابقه باقیمانده کوچکترین لغزش می‌تواند نام کرمان را از بین تیم های لیگ برتری خط بزند.

مس در ۴ هفته پایانی باید به ترتیب با تیم‌های مس رفسنجان، تراکتور، ملوان و سپاهان روبرو شود تا با کسب امتیازهای لازم مهمان یک ساله لیگ نباشد.

لینک گزارش در خبرگزاری ایرنا